VYBERTE SI REGION

Odečítání bodů: nově i u Brna

Troubsko /ANKETA/ - Výcvik řízení v extrémních podmínkách. Zvládání auta na kluzké a vlhké silnici, v prudkém kopci či před nečekanou překážkou. Kurzy pro hasiče a policisty. A především teprve páté místo pro odpočet trestných bodů neukázněných řidičů. To vše slibuje projekt Školícího centra řidičů připravovaný společností A. B. R. Invest podnikatele Karla Abrahama v Troubsku na Brněnsku.

23.5.2011 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK

Vážení čtenáři, hlasujte v pravidelné anketě v pravém sloupci. Konečné výsledky ankety, která skončí v pondělí ve 20:00, najdete ve úterním vydání jihomoravských deníků Rovnost.

„Počítáme s postavením takzvaného polygonu na okraji Troubska. Kromě klasického výcviku pravděpodobně nabídne i školení po jehož absolvování se řidičům umažou trestné body,“ uvedl Rudolf Drnec ze společnosti Silniční projekt, která stavbu projektuje.

Polygon vyroste na ploše osmi hektarů v místě mezi obcí a dálnicí, kde v roce 1994 mělo původně vzniknout obchodní centrum s hotelem. Nabídne pět ploch nejen pro osobní, ale také pro nákladní auta a motocykly. Speciální dráhy poslouží k nácviku smyku či jízdy na kluzkém povrchu. Rychlou reakci na překážky zase prověří vodní clony. Od hluku okolí ochrání třímetrové stěny.

Podle plánu investor začne stavět centrum v září letošního roku a do roka bude hotov. Jak přípravy pokračují ovšem majitel A.B.R. Invest Abraham sdělit nechtěl. „Mohu jen potvrdit náš záměr stavět. Na vše ostatní je příliš brzy,“ uvedl Abraham.

Neupřesnil ani, kdy zažádá o potřebnou akreditaci k provozování takzvaných školení bezpečné jízdy. Podle mluvčího ministerstva dopravy Martina Nováka musí splnit několik základních podmínek. „Je třeba aby žadatel už měl akreditaci k provozování autoškoly. Musí také doložit, že má místo k výuce, její písemný plán a předložit seznam lektorů,“ upozornil Novák.

Řidiči z Brna a okolí školící centrum uvítají. „Jsem řidič z povolání a nemohu vyloučit, že někdy udělám nějaký přestupek. A samozřejmě raději investuji ty tři čtyři tisíce do školení, než abych přišel o práci. Pokud to bude možné u Brna, tím lépe,“ řekl Václav Pavlíček.

Možnost odečítat body na polygonech mají řidiči od září roku 2008. Využívají k tomu zatím čtyři centra v Mostě, Sosnové, Ostravě a Jihlavě. „Do konce minulého roku absolvovalo toto školení přes pět a půl tisíce řidičů,“ uvedl mluvčí ministerstva dopravy Novák.

Stavbu u Troubska vítá ředitel dopravní policie Leoš Tržil. „Stavby výcvikových center podporujeme. Počítají s nimi i návrhy novel příslušných zákonů. Při diskuzi o nich často mluvíme právě o nedostatečném výcviku řidičů,“ připomněl Tržil.

Přímo policii a hasičům má areál podle studie také sloužit k výcviku. Oficiální jednání ovšem investor s bezpečnostními složkami nevede. „Tomuto záměru se z principu nebráníme. Nic konkrétního ovšem nevíme. Nic jsme doposud neprojednávali,“ podotkl mluvčí jihomoravských hasičů Jaroslav Haid.

Představitelé Troubska projekt vítají. „Očekáváme přínos pro obec. Především zvýšení zaměstnanosti obyvatel,“ uvedla starostka Irena Kynclová.

Autor: Petr Jeřábek

ANKETA

Hlasujte: Využívate výcvik řízení v extrémních podmínkách?

ANO

17 %

NE

83 %

Hlasovalo: 29     Anketa byla ukončena

23.5.2011 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies