VYBERTE SI REGION

Odmítáme skřípění brzd vlaků, říkají lidé ze Starého Lískovce

Brno-Starý Lískovec - Nádraží, které nikdo nepotřebuje, a o němž nám nikdo neřekl. Tak vidí někteří obyvatelé městské části Starý Lískovec plány na stavbu železniční zastávky a trolejbusového terminálu poblíž ulice U Leskavy. Město jejich námitky odmítá. „Dopravní uzel je v této oblasti nutný," tvrdí náměstek primátora Robert Kotzian.

4.11.2012 18
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Ladislav Schäfer

Město má v plánu začít se stavbou trolejbusového terminálu zhruba za dva roky. „Musíme zajistit dopravní obslužnost plánované železniční zastávky. Společnost Správa železniční dopravní cesty ji chce zřídit při rekonstrukci tratě do Zastávky na Brněnsku," sdělil Brněnskému deníku Rovnost Kotzian.

Podle některých obyvatel ulic v blízkosti plánovaného terminálu je dopravní uzel zbytečný. „Mnohem víc pomůže plánované tramvajové spojení centra města s univerzitním kampusem. Vlak využije málo lidí," řekl například Josef Mariančík. S výstavbou terminálu nesouhlasí.

Stojí také za peticí, kterou podepsalo několik desítek lidí ze Starého Lískovce. „Bereme váš nesouhlas na vědomí, ale náš záměr to neovlivní," uvedli předevčírem v odpovědi na petici obyvatelů brněnští radní.

Podle starolískoveckého starosty Vladana Krásného uzel cestujícím pomůže. „Spojení trolejbusu a vlaku je podle mě ideální a zajistí rychlé propojení s centrem," řekl Krásný.

Souhlasí s ním i někteří obyvatelé. „Připadá mi skvělé, že na hlavním nádraží nasednu na vlak a za deset minut vystoupím kousek od domu. Vyhnu se dopravním zácpám. Cesta domů se mi zkrátí alespoň o čtvrt hodiny," myslí si například Jaroslav Bedrný, který bydlí v Osové ulici.

Náměstek Kotzian také odmítl, že by trolejbusové spojení mohla nahradit plánovaná tramvajová trať. „Na tu v nejbližších letech nebudou peníze. Navíc je několikanásobně dražší než plánované prodloužení trolejbusů. Vznik terminálu ve Starém Lískovci je také důležitý z hlediska krajské dopravy. Odpadnou přestupy části cestujících na hlavním nádraží," vysvětlil Kotzian.

Odpůrcům zastávky vadí především hluk způsobený zastavujícími vlaky. „Bydlíme kousek od plánované stavby. Na projíždějící vlaky jsme si už zvykli, ale jakmile tam začnou skřípět brzdy, nepomůžou ani silné zdi nebo plastová okna. V noci už se nejspíš nevyspíme. Když jsme se sem před několika lety stěhovali, netušili jsme, že se tady zastávka plánuje. Nikdo nás o tom neinformoval," postěžoval si Roman Paulík.

Podle Kotziana ale byla stavba terminálu v územním plánu ještě dřív, než v oblasti začala vznikat zástavba rodinných domů. „Nemůžeme za to, že si jejich majitelé plány nezjistili. Nechali jsme si zpracovat i hlukovou studii, která vznik terminálu posvětila," sdělil náměstek.

Město zaplatí za prodloužení trolejbusové tratě ze stávající konečné v Osové ulici asi tři sta milionů korun. V příštích letech plánuje i další rozšiřování trolejového vedení po Brně. „Zpracováváme projektovou dokumentaci k závleku tratě k zoo, nebo prodloužení linek z konečné v Novolíšenské do Jírovy ulice v městské části Líšeň. Na tyto projekty však zatím chybějí peníze," dodal náměstek primátora Kotzian.

Autor: Jan Spěšný

4.11.2012 VSTUP DO DISKUSE 18
SDÍLEJ:

Na Orlí v nákupní galerii vyrostl Strom splněných přání

Brno – Malá Rozálie z Domova svaté Markéty pro matky a děti v tísni si přeje letos k Vánocům mluvícího medvídka. Splnit přání jí a dalším třiašedesáti dětem z tohoto domova mohou zájemci prostřednictvím Stromu splněných přání v Obchodní Galerii Orlí. „Lidé, kteří přicházejí do galerie, mohou přáníčko ze stromu vzít a zakoupit na jeho základě dárky dětem z rodin, které si je nemohou dovolit. Dárky pak přinesou zpět pod stromeček," uvedla vedoucí domova Monika Žewucká.

Sjezdovka u přehrady: pozemek stále chybí

Brno - Lyžařská sjezdovka snadno dostupná z Brna a sportovní vyžití pro děti a mládež versus snaha zachovat lesní porost v už tak přetížené rekreační oblasti v době boje se suchem. Podnikatel Pavel Trčala plánující vybudovat lyžařský areál na kopci Chochola nad Roklí u Brněnské přehrady a majitel pozemku Lesy České republiky ani více než rok od představení záměru nenašli společnou řeč. Brňané se tak sjezdovky u přehrady zatím nedočkají. Trčala se snaží získat podporu Brna i kraje.

Řidiči budou muset přibrzdit. Do dvou let v Brně přibudou radary

Brno – Nohu z plynového pedálu budou muset už možná v příštím roce sundat řidiči v Brně. Ani ne měsíc po odstranění radarů z opravovaného úseku dálnice D1 mezi Ostrovačicemi a Kývalkou se už diskutuje o novém úsekovém měření přímo v Brně. „Nechali jsme si zpracovat průzkum z testovacího měření v několika lokalitách ve městě. Obecně z deseti řidičů tři neví, co jsou pravidla silničního provozu, nebo je nehodlají respektovat," popsal důvody, proč o úsekovém měření město uvažuje, vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies