VYBERTE SI REGION

Odsunuté vlakové nádraží? Hrozí kolaps dopravy, padlo na diskuzi odborníků

Brno - Nádraží v centru, nebo mimo něj? Spor, který Brňané řeší téměř devadesát let. „K problému hlavního vlakového nádraží se už v první polovině minulého století vyjadřovali významní brněnští architekti jako Jindřich Kumpošt či Bohuslav Fuchs," připomněl architekt Jan Sapák. O poloze ve středu společně diskutovali odborníci a politici poprvé po čtvrt století. Ve vile Stiassni setkání uspořádala Česká komora architektů.

16.4.2015 41
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

PROTI ODSUNU. Zachovejme zavedené vazby regionálního cestování, vyzval urbanista Jiří Pavlíček. „Nádraží je historickým centrem dopravního systému kraje," odůvodnil odmítnutí odsunu na jih.

Podle bývalého náměstka primátora Roberta Kotziana z ODS mají ale spojení odsunutého nádraží s centrem zachovat nové tramvajové linky. Někteří odborníci s ním nesouhlasí. „Městský tramvajový okruh není na takovou zátěž stavěný. Denně by kolabovala doprava," upozornil architekt Josef Myslivec.

tři varianty vlakového nádraží v Brně
- ve stávající poloze: historické nádraží v centru města kapacitně nevyhovuje potřebám Brna, podle kritiků varianta modernizace současného nádraží brání rozvoji města
- odsunuté u řeky: varianta počítá s přesunutím hlavní vlakové stanice o necelý kilometr do takzvaného Jižního centra a řešením spojení se středem města
- pod Petrovem: nádraží zůstane v centru, ale kvůli podzemnímu tunelu, který povede vlaky z města, je varianta o deset miliard korun dražší

DESET MILIARD NAVÍC. Kotzian preferuje odsun nádraží. „Jde o městotvornější variantu a je především levnější o deset miliard korun než nové nádraží v centru," uvedl.

S tím nesouhlasí Občanská koalice Nádraží v centru. „Varianty nelze srovnávat. Nádraží pod Petrovem počítá s vedením vlaků do centra podzemními tunely, proto je dražší," vysvětlil spoluautor návrhu Tomáš Alter.

PRO BUDOUCNOST. Podle náměstka primátora Martina Andera ze Strany zelených je důležité vybrat variantu, která umožní rozvoj města. „Stavíme především nádraží pro budoucí generace, proto je třeba diskutovat," řekl.

Podle náměstka Richarda Mrázka z hnutí ANO je ale nutné začít stavět co nejdřív. „Současné nádraží kapacitou nevyhovuje už nyní," podotkl.

BEZ REFERENDA. Někteří odborníci zpochybňují nutnost referenda, které bude příští rok na podzim společně s krajskými volbami. „Je nutné dát rozhodnutí silnější politický mandát," zdůraznil Zdeněk Kolíbal z Vysokého učení technického v Brně.

ODLOŽENÉ JEDNÁNÍ. O návrhu vytvořit řídící výbor, který bude koordinovat přípravy na přestavbu, měla ve středu jednat vláda. Rozhodnutí odložila.

ALŽBĚTA NEČASOVÁ

Autor: Redakce

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE 41
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.

Výšlap k nové židenické rozhledně zpestří lidem streetartový umělec Timo

Ilustrační fotografie.

Sprosté nadávky řidiči i záchranářům. Strážníci krotili agresivní opilce

Skauti převzali klíče od opravené budovy. V klubovnách už mají teplo

Brno /FOTOGALERIE/ - Dřevěná okna, fasády i nové topení zpříjemní pobyt v klubovnách více než stovce královopolských skautů a pionýrů. Klíče k opraveným domům ve Slovinské ulici jim v pondělí předali zástupci z Úřadu městské části Královo Pole.

Na dálnici nacouval do jiného auta. Agresivního řidiče dopadli policisté

Rousínov /VIDEO/ – Klidná jízda po dálnici nejspíš nudila sedmačtyřicetiletého muže z Brna. Při cestě po D1 směrem na Ostravu, mezi Rousínovem a Vyškovem donutil jiného řidiče nejprve zastavit a poté do něj nacouval. Policistům z dálničního oddělení v Ivanovicích na Hané se v těchto dnech podařilo bezohledného řidiče vypátrat.

Na Kamechy může vést lanovka. Stavbu tramvajové tratě totiž komplikuje podloží

Brno /INFOGRAFIKA/ - Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies