VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ohňostroje na přehradě? Brno chce řešit smlouvu o finanční podpoře

Brno /ANKETA/ – Vedení Brna hodlá zvážit další spolupráci 
s pořadateli přehlídky ohňostrojů. Firmě letos končí smlouva o propagaci, která jí od města zajišťuje tři miliony korun ročně.

6.6.2015 44
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Na první soutěžní ohňostroj, který začíná v sobotu o půl jedenácté v noci, se k Brněnské přehradě vydají desetitisíce lidí. Mezinárodní přehlídku Ignis Brunensis, kterou loni navštívilo přes osm set tisíc zájemců, však možná zhlédnou naposledy v podobě, jakou léta znají. Firmě Snip & Co, která festival organizuje, totiž po letošním ročníku vyprší reklamní smlouva s městem. A další spolupráce je nejistá.

Stávajícími podmínkami se začal zabývat náměstek primátora Martin Ander. „Brno má s firmou od roku 2012 uzavřenou smlouvu o propagaci, za kterou platí tři miliony korun ročně," vysvětlil Ander. Na každém propagačním materiálu díky tomu společnost musí uveřejňovat logo města.

Podle Andera si ale Brno kupuje reklamu pro reklamu. „Vynaložené peníze mi nepřijdou přiměřené. Kupujeme si tak třeba plakáty v tramvajích, které provozuje město. Je to neefektivní. Navíc nejde ze smlouvy určit, kolik peněz šlo na reklamu a kolik na chod festivalu," dodal Ander. Zároveň slíbil, že projde veškeré závěrečné zprávy, které mapují vzájemnou spolupráci. Tou další se brněnští radní chtějí zabývat v létě.

Organizátoři novou podobu smlouvy ani jinou formu pořádání ohňostrojů zatím neřeší. „Chceme s městem o další spolupráci jednat. O tom, že se něco změní, jsme zatím vůbec neuvažovali," sdělil marketingový a obchodní ředitel firmy Ondřej Morávek.

Brňané ale mají o budoucnost oblíbené zábavy obavy. Nechtějí přijít o atrakci, která dělá Brno jedinečným. „Na přehlídku ohňostrojů se chodím dívat každý rok i s dětmi. Byla by škoda, pokud se zavedený festival změní, nebo snad dokonce zruší," podotkl například Marek Lukša. Stejný názor má i Marie Krištofová. „Nevidím jediný důvod, proč zasahovat do něčeho, co funguje. Ohňostroje jsou velké lákadlo. Naši známí u nás díky nim každoročně stráví celý víkend," vysvětlila Krištofová.

Náměstek Ander ale chce, aby společnost Snip & Co žádala o dotace v otevřeném výběrovém řízení stejně jako ostatní organizátoři jiných městských festivalů. „V Brně je každý rok spousta akcí, které do ulic dostanou velké množství lidí, třeba muzejní noc nebo noc kostelů," uvedl Ander.

Podle organizátorky Brněnské muzejní noci Kateřiny Tlachové je nastavený špatně celý systém. „Nechápu, proč jde pouze na ohňostroje tolik peněz. Brno má určit prioritní projekty a festivaly, které podpoří. Ty menší pak mohou žádat o dotace v grantovém řízení," uvedla Tlachová.

Odborník na marketing Vladimír Kuchař zase zpochybňuje výhodnost smlouvy pro město. „Tři miliony se mi zdají přemrštěné. Většina lidí, kteří festival navštíví, je z jižní Moravy a Brno dobře zná. Město si tak kupuje reklamu, která je zbytečná," podpořil Anderův názor Kuchař.

Analytik Tomáš Menčík však nesouhlasí. Podle něj je akce vyhlášená a láká do regionu i turisty odjinud. „Vždy je dobře, když sem přijede někdo nový. A to platí především o zahraničních návštěvnících. Musí někde jíst, ubytují se v hotelu a tak dále. Výhodné je to zejména pro podnikatele, kterým se zvýší tržby," vyjmenoval výhody Menčík.

Při prvním soutěžním ohňostrojem se dnes divákům ukáže domácí sestava Flash Barrandov SFX s představením Rovnou do srdce, které věnovala sedmdesátiletému výročí Městského divadla Brno. Diváci však hru barev nebudou sledovat ze všech míst okolo přehrady. Dělníci totiž stále nedokončili opravu bystrckého břehu. „Ještě schází dokončit jedno dětské hřiště a záchody. Břehy v Rakovecké zátoce a Rokli tak nejsou průchozí," uvedl stavbyvedoucí Tomáš Jánský.

Podle něj bude hotovo až na začátku července. Oprava břehů přehrady vyjde město na dvacet milionů korun.

Autor: Ema Zezulová

Vadilo by vám, kdyby z Brna zmizely ohňostroje?

ANO

48 %

NE

52 %

Hlasovalo: 779

Anketa byla ukončena

6.6.2015 VSTUP DO DISKUSE 44
SDÍLEJ:
Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
AKTUALIZOVÁNO
3

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Zdeňka Procházková.
1 6

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Parníky obsadily přehradu. Provázely je fanfáry, tleskot i troubení

Brno /FOTOGALERIE/ – Po Brněnské přehradě se rozléhá troubení parníků a stovky přihlížejících vykřikují nadšením. Dopravní podnik zahajuje jedenasedmdesátou plavební sezónu a vypouští svých šest lodí zpátky na přehradu. „Loni jsme přeplavili 240 tisíc cestujících, letos je náš cíl ještě o deset tisíc víc, i proto plavební sezónu prodloužíme až do konce října," slibuje přihlížejícím generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies