VYBERTE SI REGION

Oprava Lerchovy ulice? Nejdřív za dva roky

Brno - Nové silnice a opravených chodníků se dočkají obyvatelé Lerchovy ulice. Brněnské komunikace představily plán na její rekonstrukci, která začne za dva roky.

1.9.2013 1
SDÍLEJ:

Oprava cesty. Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Hlavně, ať se opraví silnice a chodník, lidé se tady v zimě často zraní, postěžoval si obyvatel Lerchovy ulice Alois Vala. Po opravě jedné z hlavních tepen této brněnské části volají místní a také občanské sdružení Masarykova čtvrť.

Brněnské komunikace na jaře tohoto roku zahájily přípravné práce na rekonstrukci ulice. „Oprava je nutná vzhledem k současnému stavu nejen kanalizace, ale také plynovodu. S tím je spojená i následná celková rekonstrukce ulice," uvedla mluvčí Brněnských komunikací Vladimíra Navrátilová.

Občanské sdružení Masarykova čtvrť opravu vítá. Na základě jejich iniciativy se zástupci Brněnských komunikací asi před dvěma týdny se sdružením sešli, aby představili základní body rekonstrukce. „S opravou nemáme žádné zásadní problémy, ta je opravdu potřeba. Nelíbí se nám ale, že Brněnské komunikace počítají překvapivě i s bytovkou Wilson," podotkl předseda sdružení Michal Závodský. Město tím tento projekt podle něj legalizuje.

Podle Brněnských komunikací začne oprava Lerchovy ulice za dva roky, po dokončení rekonstrukce Vaňkova náměstí. „Nejprve je potřeba opravit kanalizaci, pak začnou pracovat plynaři," informovala Navrátilová a dodala, že nový povrch silnice a chodníků přijde na řadu až v roce 2016.

Brněnské komunikace chtějí také zvednout silnici na křižovatkách, aby se zklidnila doprava. Kvůli bezpečnosti má být omezená také rychlost na třicet kilometrů v hodině. „Úplně nový bude také povrch silnice a chodníků," dodala Navrátilová.

Občanské sdružení Masarykova čtvrť vyzvalo obyvatele ulice, aby k plánu oprav poslali své připomínky. „Všem jsme výzvu dali do schránky a je i na našem webu. Ozvalo se nám několik lidí. Ti mají většinou obavy o dostatek míst na parkování," řekl Závodský. V současnosti lze totiž parkovat po obou stranách ulice, podle plánu ale mají být parkovací místa jen na severní straně.

Obyvatelé ulice se k plánu mohou vyjádřit v dalších dvou až třech týdnech. „Sdružení připomínky vyhodnotí a pošle je Brněnským komunikacím. Doufáme, že s námi budou spolupracovat a návrhy místních respektovat," dodal Závodský.

Podle mluvčí se Brněnské komunikace podnětům občanů pokusí podle možností vyhovět. „Určitě budeme návrhy zvažovat, pokud budou uznatelné," slíbila Navrátilová.

Obyvatelům ulice není nejen podle podnětů sdružení budoucí podoba Lerchovy lhostejná. „Svůj názor sdělím. Určitě ale souhlasím s tím, aby v ulici byla snížená rychlost na třicet kilometrů za hodinu. Navíc křižovatky mají být trochu zvýšené, takže se provoz snad zpomalí," zhodnotil plán Vala.

Podotkl, že na jedné z křižovatek se často stávají dopravní nehody. „Každý rok tak dvě až tři. Je tu velký provoz a lidé nedávají přednost autům, které projíždějí z horní ulice," dodal Vávra.

Na jedné z hlavních tepen čtvrti sídlí také Cyrilometodějská církevní základní škola Brno. „O plánovaných opravách nic nevíme. Spousta našich žáků jezdí do školy tramvají. Parkovací prostory ale pro ty rodiče, které své děti vozí autem, chybějí," uvedla ředitelka Pavlína Vojtěchová.

Dodala, že strážníci ráno hlídají u přechodu ke škole a snaží se, aby se dětem nic nestalo.

LUCIE SCHOVANCOVÁ, BLANKA SIGMUNDOVÁ

Autor: Redakce

1.9.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies