VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravy Štefánikovy ulice? Rozčílení lidé se obávají i úbytku parkovacích míst

Brno – Nelžete nám, běžte se podívat, jak to tam vypadá. To je naprostá arogance. Takto Brňané ve středu dávali zástupcům města a Králova Pole najevo nesouhlas s plánovanou rekonstrukcí Štefánikovy ulice. Nejvíce jim vadil úbytek parkovacích míst, která mají být nově podélná, nikoli šikmá. V diskuzi měli lidé námitky i k cyklostezce či zelenému tramvajovému pásu.

16.3.2016 4 AKTUALIZOVÁNO 16.3.2016
SDÍLEJ:

Vizualizace Štefánikovy ulice po rekonstrukci.Foto: Platforma architekti/David Průša, Katarína Škodová

Proti rekonstrukci jsou zejména obyvatelé ulice. „Rozkopete naše domovy a nikdo z vás to s námi nekonzultoval. Je vám úplně jedno, že nám tím na rok a půl úplně zničíte veškeré fungování v ulici. Za 350 milionů docílíte toho, že to bude horší než to je a my v ulici nezaparkujeme," rozčílil se obyvatel Štefánikovy ulice Luboš Brhel. Ten také přinesl na debatu petici proti rekonstrukci.

Jak Brněnský deník Rovnost dříve informoval, projekt počítá se zavedením podélného parkování. Město si ale za změnou šikmých a kolmých stání na jedné straně ulice za podélné stojí. „Nebude znamenat téměř žádný pokles počtu míst na stání," slíbil projektant David Průša.

Šikmá parkovací místa se totiž podle něj musí na ulici vměstnat mezi stromy, takže by jich nebylo výrazně více. „Podélné parkování přitom podle naší studie bude vysunuté před stromořadím," vysvětlil projektant.

Jenže s tvrzením, že lidé přijdou jen o málo míst, nesouhlasí zastupitel městské části Marian Charvát. „Ve stávající podobě se hovoří o 275 parkovacích místech. Po rekonstrukci by mělo být 165 míst. V deset hodin večer jsem se prošel podívat, jak to v ulici vypadá, a napočítal jsem 364. Dvě stě aut z ulice tedy musíme někam přeparkovat, ale není kam," upozornil. Zdůraznil, že parkování je v Králově Poli dlouhodobý problém.

Starostka Karin Karasová chce tento problém řešit takzvaným rezidenčním parkováním. To má zajistit parkování ve Štefánikově tomu, kdo tam opravdu bydlí.

Odborník David Bárta z Centra dopravního výzkumu má ale jiné řešení. „Moderní města se snaží dostávat auta do parkovacích domů, konkrétně ve Štefánikově podle mne je místo na vybudování podzemního parkoviště," uvedl.

ČTĚTE TAKÉ: Radnice nás obešla, tvrdí opozice o situaci kolem rekonstrukce Štefánikovy uliceČTĚTE TAKÉ: Štefánikova: z ulice zmizí polovina aut

Kromě úbytku parkovacích míst se lidem nelíbí také plánované zúžení silnic do jednoho pruhu v každém směru. „I dnes je ale volný jen jeden pruh, ten pravý je stejně pořád plný parkujících aut," oponoval jim Průša. Podle místních ale krok způsobí, že se v ulici budou tvořit především v době dopravní špičky kolony.

Lidem vadily i další části rekonstrukce. Například cyklostezka v ulici. „Cyklostezky v Králově Poli dělá někdo, kdo na kole nikdy neseděl, nebo na kole nikdy v této čtvrti nejel. Je tu spousta takových, které vedou odnikud nikam. Tahle bude další," zhodnotila opoziční zastupitelka Andrea Pazderová.

Místní se v diskuzi pozastavovali i nad umělým trávníkem v tramvajovém pásu. Mají obavy, že drahý umělý povrch brzy zničí těžká hasičská auta. „Auta záchranného systému samozřejmě mohou jezdit přes zelený pás. Hasiči ani záchranka ale na pásu nebudou jezdit běžně. Jen v případě, že budou potřebovat objet překážku," vysvětlil lidem Průša.

EVA BÁRTOVÁ

Autor: Redakce

16.3.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies