VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Opravená Minská a Horova ulice? Stání je víc, ale zaparkuje méně aut, vadí lidem

Brno - Oprava ulic Minská a Horova se chýlí ke konci. Brněnský deník Rovnost proto zjišťoval, jaká je aktuální situace s parkováním a zastávkami.

13.7.2016 28
SDÍLEJ:

Oprava ulic Minská a Horova se chýlí ke konci. Brněnský deník Rovnost proto zjišťoval, jaká je aktuální situace s parkováním a zastávkami.Foto: DENÍK/Attila Racek

Parkovací místa kolem jeho podniku po končící rekonstrukci Minské a Horovy přibyla, přesto je majitel restaurace Pablo Escobar Tomáš Bulíček nespokojený. Hosté totiž po změně nezaparkují lépe. „Stání je více, ale zaparkuje méně aut. Dříve tu lidé parkovali podél chodníku i na něm. A nikdo to příliš neřešil. Teď už to není možné," odůvodnil svoje obavy.

Spokojení nejsou ani lidé, kteří v okolí bydlí. Po opravách nevyužijí všechna nová parkovací místa. Na čtrnácti z nich bude časové omezení na půl hodiny aby bylo možné zásobovat tamní provozovny. „Obdrželi jsme přes dvě sta žádostí o vyhrazené parkování v Minské a Horově. Zamítli jsme je, protože městská část Žabovřesky se přihlásila k rezidentnímu systému parkování, který připravujeme," uvedla Zuzana Taušová z tiskového oddělení brněnského magistrátu.

Zatímco se parkování v ulicích mění, lidi ani po konci oprav nečeká obávané zrušení zastávky Králova. Město jej plánuje až na příští rok, kdy chystá navazující rekonstrukci Minské, od zastávky Tábor směrem do centra. Králova totiž nevyhovuje současným normám. „Zastávka je v kopci, v místě, kde je velký rozdíl mezi úrovní silnice a chodníku," upozornil už dříve náměstek primátora Richard Mrázek.

Zaniklou zastávku má nahradit nová u kina Lucerna. Zároveň se zastávka Tábor přesune k Sonocentru.

Místní proti tomuto řešení i nadále protestují. „Když může být zastávka Šilingrovo náměstí v podobném kopci, nechápu proč by to nešlo tady," řekl v úterý Rovnosti Brňan Boris Juhás.

Slavnostní otevření opravených ulic zástupci města chystají na osmadvacátý červenec. Na první průjezd tramvaje si ale místní počkají. Poslední červencový den totiž plánuje dopravní podnik jednodenní výluku na trase Rybkova-Tábor. „Je potřeba odstranit provizorní výhybku, aby tramvaj mohla projet dál," objasnila mluvčí firmy Barbora Lukšová.

V rušných ulicích bylo nutné opravit především nevyhovující tramvajovou trať, chodníky a kanalizaci. Rekonstrukci ale vedení Brna dlouho odkládalo. Nakonec začala loni v červnu a obě ulice opravovali dělníci více než rok. Opravy se navíc o pět týdnů oproti původním plánům protáhly.

Patrik El-Talabáni

Autor: Redakce

13.7.2016 VSTUP DO DISKUSE 28
SDÍLEJ:
Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení