VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidé si na opravené ulice v Brně počkají. Kopat se začne nejdříve za pět let

Brno /VIDEOANKETA/– Tramvaje stále pomalejší, pro auta tankodrom a neustále hrozící havárie kanalizace. Situace v brněnských ulicích Milady Horákové, či Minské a Horově se jen tak nezmění. A další ulice se do tohoto stádia blíží. Problémy začíná mít město ve Veveří či ulici Jana Babáka. Opravy přitom nejsou reálné dříve, než za pět let.

23.10.2012 19
SDÍLEJ:

Uzavírka. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Milan Zámečník

Kvůli úředním průtahům i nedostatku peněz. „Limituje nás rozpočet. Jen na příspěvku od státu přijdeme o dvě stě padesát milionů korun. Navíc vázne příprava. Pro rekonstrukce ještě nemáme hotové projekty," přiznal náměstek primátora Robert Kotzian.

Město už minulý týden oznámilo odsun rekonstrukce Minské a Horovy z příštího na přespříští rok. Podle Kotziana to znamená i posunutí rekonstrukce navazující Veveří ulice za 277 milionů korun. „Letos jsme schválili investiční záměr. Příprava potrvá zhruba pět let. Tedy do roku 2017 či 2018. Jana Babáka zřejmě bude později," řekl Kotzian.

Veveří v úseku mezi Žerotínovým náměstím a Kotlářskou chtělo město původně opravovat v roce 2016. Už nyní si totiž lidé stěžují na její stav. „Oprava jsou nutně potřeba. Něco by město mělo udělat alespoň s kolejemi. Odbočovat tam a přejíždět ty koleje, je skoro nemožné. Je to jako přejíždět příkop," upozorňuje Martin Jebas.

Na problém s kolejemi upozornila i mladá žena, která si nepřála být jmenována. „Kvůli stavu silnice a kolejí je vemi nepříjemné přecházet ulici s kočárem," poznamenala.

Brněnský dopravní podnik zavedl ve Veveří i nedaleké ulici Jana Babáka kvůli špatným kolejím bezpečnostní opatření proti vykolejení tramvají. „Snížili jsme tam rychlost na třicet kilometrů v hodině. Koleje ale opravovat nebudeme. Čekáme na větší projekt ze strany města," uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Snížení rychlosti pociťují cestující. „Všimla jsem si, že na některých místech ve Veveří tramvaj zpomaluje. Uvítala bych rychlejší jízdu," řekla Lucie Pokojová.

Podle vedoucího dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimíra Bielka hrozí podobné problémy i v Benešově ulici. „Ta uzavírá výčet ulic, které budou v horizontu sedmi let na hranici životnosti. Netýká se to jen kolejí a silnice, ale také stavu kanalizace," upozornil Bielko.

Na rozdíl od Veveří ovšem v Benešově omezování rychlosti tramvají nehrozí. „Postupně tam po úsecích opravujeme koleje či výhybky," uvedla mluvčí dopravního podniku Škrancová. Dodala, že za drobnější opravy v ulicích, kde město doposud nepřistoupilo k rekonstrukci, dává podnik ročně řádově desítky milionů korun.

ROZHOVOR S NÁMĚSTKEM KOTZIANEM ČTĚTE V ÚTERNÍM BRNĚNSKÉM DENÍKU ROVNOST

PAVEL BLÁHA
PETR JEŘÁBEK

Autor: Redakce

23.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.

Flotila parníků po zimě vyrazí na přehradu. V Brně otevřou čarodějnickou školu

Ilustrační foto.
AKTUALIZUJEME

Bezdomovci uctili památku mrtvého. V podchodu se pak zhádali s policisty

Tvrdost, důraz. Zbrojovka čelí záchranářskému střetu na hřišti poslední Jihlavy

Brno – Už jde do tuhého. Nejvyšší domácí fotbalová soutěž má před sebou posledních pět kol a Zbrojovka stále není venku z ošemetných záchranářských starostí. Páteční utkání v Jihlavě může brněnský celek uklidnit, nebo jej dostat pod velký tlak.

Historický vlak Hurvínek se v pondělí vrátí zpátky na koleje

Jižní Morava – Na pravidelnou cestu z Břeclavi do Lednice na Břeclavsku a zpátky i letos vyjede historický motorový vůz Hurvínek z padesátých let minulého století. „Nostalgickým vlakem se mohou lidé svézt od svátečního 1. května až do 28. září vždycky o sobotách, nedělích a svátcích," upřesnila mluvčí Českých drah Monika Bezuchová.

Soutěžilo muzeum i studio televize. Kraj rozdával ceny za stavby

Jižní Morava – Jihomoravané se ve čtvrtek dozvěděli, kdo z nich postavil nejlepší a nejužitečnější stavbu.

Přišel o nohu a nechtěl, aby ho zachránili. Svůj příběh říká začínajícím řidičům

Brno - Přestože při dopravní nehodě před třemi lety přišel o pravou nohu, třiačtyřicetiletý Aleš Eger se své lásky k motorkám nevzdal a jezdí dál. Vozí s sebou batoh, který měl při nehodě. „Je to takový můj talisman. Připomíná mi, že už se nemusím vrátit domů," říká Eger. Ve čtvrtek o svých zkušenostech vyprávěl na Integrované střední škole automobilové v Brně na akci pro nezkušené a začínající řidiče Jezdím cool.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies