VYBERTE SI REGION

Lidé si na opravené ulice v Brně počkají. Kopat se začne nejdříve za pět let

Brno /VIDEOANKETA/– Tramvaje stále pomalejší, pro auta tankodrom a neustále hrozící havárie kanalizace. Situace v brněnských ulicích Milady Horákové, či Minské a Horově se jen tak nezmění. A další ulice se do tohoto stádia blíží. Problémy začíná mít město ve Veveří či ulici Jana Babáka. Opravy přitom nejsou reálné dříve, než za pět let.

23.10.2012 19
SDÍLEJ:

Uzavírka. Ilustrační snímek.Foto: DENÍK/ Milan Zámečník

Kvůli úředním průtahům i nedostatku peněz. „Limituje nás rozpočet. Jen na příspěvku od státu přijdeme o dvě stě padesát milionů korun. Navíc vázne příprava. Pro rekonstrukce ještě nemáme hotové projekty," přiznal náměstek primátora Robert Kotzian.

Město už minulý týden oznámilo odsun rekonstrukce Minské a Horovy z příštího na přespříští rok. Podle Kotziana to znamená i posunutí rekonstrukce navazující Veveří ulice za 277 milionů korun. „Letos jsme schválili investiční záměr. Příprava potrvá zhruba pět let. Tedy do roku 2017 či 2018. Jana Babáka zřejmě bude později," řekl Kotzian.

Veveří v úseku mezi Žerotínovým náměstím a Kotlářskou chtělo město původně opravovat v roce 2016. Už nyní si totiž lidé stěžují na její stav. „Oprava jsou nutně potřeba. Něco by město mělo udělat alespoň s kolejemi. Odbočovat tam a přejíždět ty koleje, je skoro nemožné. Je to jako přejíždět příkop," upozorňuje Martin Jebas.

Na problém s kolejemi upozornila i mladá žena, která si nepřála být jmenována. „Kvůli stavu silnice a kolejí je vemi nepříjemné přecházet ulici s kočárem," poznamenala.

Brněnský dopravní podnik zavedl ve Veveří i nedaleké ulici Jana Babáka kvůli špatným kolejím bezpečnostní opatření proti vykolejení tramvají. „Snížili jsme tam rychlost na třicet kilometrů v hodině. Koleje ale opravovat nebudeme. Čekáme na větší projekt ze strany města," uvedla mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Snížení rychlosti pociťují cestující. „Všimla jsem si, že na některých místech ve Veveří tramvaj zpomaluje. Uvítala bych rychlejší jízdu," řekla Lucie Pokojová.

Podle vedoucího dopravního odboru brněnského magistrátu Vladimíra Bielka hrozí podobné problémy i v Benešově ulici. „Ta uzavírá výčet ulic, které budou v horizontu sedmi let na hranici životnosti. Netýká se to jen kolejí a silnice, ale také stavu kanalizace," upozornil Bielko.

Na rozdíl od Veveří ovšem v Benešově omezování rychlosti tramvají nehrozí. „Postupně tam po úsecích opravujeme koleje či výhybky," uvedla mluvčí dopravního podniku Škrancová. Dodala, že za drobnější opravy v ulicích, kde město doposud nepřistoupilo k rekonstrukci, dává podnik ročně řádově desítky milionů korun.

ROZHOVOR S NÁMĚSTKEM KOTZIANEM ČTĚTE V ÚTERNÍM BRNĚNSKÉM DENÍKU ROVNOST

PAVEL BLÁHA
PETR JEŘÁBEK

Autor: Redakce

23.10.2012 VSTUP DO DISKUSE 19
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies