VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Bezpečnostní ostrůvek nutí riskovat

OCHOZ U BRNA - Ochoz u Brna má raritu: úprava křižovatky tam nutí řidiče autobusů jezdit v protisměru. Úřady v tom ale nevidí problém

3.7.2007
SDÍLEJ:

Najede či nenajede? To je otázka, kterou si zřejmě náhodný přihlížejícíFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Dobrý úmysl, ale špatný výsledek. Tak hodnotí lidé úpravu přechodu pro chodce v Ochozi u Brna. Silničáři tam postavili v silnici ostrůvek, který měl zvýšit bezpečnost přecházení. Ten ale nutí jezdit autobusy v protisměru, bezpečnost dopravy zase zhoršil.

„Je to špatně vymyšlené. Chodívám tudy každý den a sleduji, jak autobusy z vedlejší silnice často nemůžou vjet do svého pruhu vedle ostrůvku. Někteří to střihnou přes opačný pruh, aby se vytočili. Mělo by se s tím něco udělat,“ řekl Ludmila Drápalová z Březiny.

Kritikou řešení bezpečnostních opatření křižovatky před ochozskou restaurací U Votrubů podle ní nešetří ani další obyvatelé obce a okolí.

Řidiči nadávají

Nejvíc si při projíždění křižovatkou užijí řidiči autobusů linky dvě stě jedna do Jedovnic. „Postavil to nějaký blbec. Když nechci drhnout koly o obrubník na jedné straně nebo urazit značku na ostrůvku na druhé straně, musím si počkat, až nic nejede, a vzít to v protisměru,“ popsal denní praxi jeden z řidičů.

Redakce jeho jméno zná, ale neuvádí je, aby řidič nedostal pokutu za každodenní porušování předpisů, k němuž je nucen. Starosta Ochozu Vlastimil Čoupek prý včas upozornil silničáře, že to, co jim vychází na papíře, může způsobit problémy v realitě. „Ještě před stavbou jsem jim říkal, že v křižovatce zbude málo místa. Ale projektant mi odpověděl, že to má spočítané na počítači a že je tam místa dost. Takže na můj názor nebrali zřetel. Teď mohu každého jen odkázat na Správu a údržbu silnic Jihomoravského kraje, které silnice patří,“ prohlásil starosta Čoupek.

Silničáři se smějí

Silničáři už ale považují Ochoz za uzavřenou kapitolu. O problémech průjezdnosti věděli a ostrůvek pro chodce prý už jednou přestavovali. Podruhé se k tomu nechystají.

„Předělávalo se to tam podle schopností nejhloupějšího řidiče autobusu, takže už by se tam měly všechny vozy vlézt. Teď bych to řešil výměnou řidiče,“ řekl s úsměvem vedoucí správy silnic pro Brno-venkov Vladimír Svoboda.

Jak dodal, silničáři navíc nedostali žádný oficiální podnět, aby se problémem znovu zabývali. Lidé prý totiž nadávají jen v hospodě.
„Dělal se tady kilometr nové silnice za třicet milionů, takže nevěřím, že by sem chtěli silničáři ještě investovat. Ostrůvky nakonec zpomalují dopravu,“ dodal Čoupek.

3.7.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Miloš Kratochvíl.

Zbrojovka zvládla generálku, střelecky jí vyšel úvod duelu s Kayserisporem

Hromadná nehoda na dálnici D1. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Dálnice D1 na Vyškov je průjezdná. Hromadnou nehodu už odklidili

Brno chystá výstavu k výročí 100 let od vzniku první republiky

Brno – Století od vzniku samostatného československého státu a devadesát let od první výstavy na brněnském výstavišti. Dvě velká výročí, která se příští rok v květnu dočkají oslav. Představitelé Brna v pátek  schválili první přibližný návrh, jak by expozice mohla vypadat.

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

AUTOMIX.CZ

Toužíte po klasické škodovce? Na prodej jich je řada. Tyhle jsou nejzajímavější

Aut mladoboleslavské značky se na české inzerci povalují přímo hordy, v drtivé většině případů jde ale o běžné modely moderní éry. Co když ale sháníte škodováckou klasiku? I v tomhle případě je bohatý výběr.

Víc než na vojenské misi se bojím na D1, říká armádní lékař

Brno – Vidět mladé americké kluky, jak přichází třeba i o obě nohy, je těžké, říká armádní lékař Radek Uher. Pětatřicetiletý rodák z Břeclavi se v červnu po více než šesti měsících vrátil se svým týmem z polní nemocnice v Iráku. „Člověk musí být srdcař, aby tam jezdil,“ říká lékař.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení