VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ostrůvky jsou kratší než tramvaje. Město je prodlouží

Brno /FOTOGALERIE/ - Spíše metro či regionální vlakovou soupravu připomínají některé spoje brněnské tramvajové linky číslo 1.

23.9.2011 2
SDÍLEJ:

Prodloužení ostrůvků je podle Brňanů dobrý krok, ne však životně nutný.Foto: DENÍK/Attila Racek

Obří soupravy měří více než čtyřicet metrů. Dopravní podnik tak řeší přetížení této páteřní trasy. Do budoucna dokonce plánuje nasazovat na této lince jen tyto mamutí soupravy. Na některých místech ovšem musí řešit kuriózní problém. Tramvaje jsou delší, než nástupní ostrůvky.

Kvůli nařízení ministerstva dopravy musí dopravce ostrůvky prodlužovat. Minulý týden dokončil takovou úpravu ve Štefánikově ulici na zastávce Kartouzská. „Zastávku jsme prodloužili kvůli soupravám dvou tramvají Vario LF 2. Zároveň jsme jej upravili tak, aby byl bezbariérový,“ potvrdila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Dodala, že úpravy nebyly drahé. „Dopravní podnik stály čtyřicet tisíc korun,“ podotkla mluvčí.

Podle vedoucího magistrátního odboru dopravy Vladimíra Bielka je právě prodloužení nevyhovujících zastávek jednou z podmínek, které kladlo ministerstvo dopravy při změně vyhlášky o maximální délce tramvají. Tedy úpravě ze čtyřiceti na pětašedesát metrů. „Prodloužení maximální délky si vymohla velká města. Na některých přetížených linkách už totiž není dále možné zahušťovat intervaly mezi spoji. A jediné řešení je právě navýšení kapacity,“ uvedl Bielko.

Prodloužení ostrůvku je podle Brňanů dobrý krok, ne však životně nutný. „Vystupovat do silnice je nepříjemné, takže jsem za další ostrůvky rád. Ale pokud vidím, že takto tramvaj zastavuje, prostě přejdu k vedlejším dveřím,“ pokrčila rameny Radana Poláková.

Problém stále trvá

Zatímco ostrůvek v Kartouzské je už z pohledu předpisů v pořádku, problém stále trvá na Mendlově náměstí. „Dlouhé soupravy musí směrem k výstavišti zastavovat přes silnici. Pro tento případ ale máme od města vyjednanou výjimku. Město totiž plánuje rekonstrukci celého přestupního uzlu na Mendlově náměstí. Při ní vzniknou ostrůvky s dostačující délkou,“ upozornila mluvčí Škrancová.

Na rekonstrukci náměstí si ovšem Brňané ještě dlouho počkají. Nejsou na něj peníze a brzdí ji i složitá jednání s majitelkou jednoho z domů. „Modernizace přestupního uzlu i rekonstrukce celého místa jsou bohužel zatím v nedohlednu,“ připustil před nedávnem náměstek brněnského primátora pro územní rozvoj města Ladislav Macek.

Dopravní podnik v současnosti provozuje soupravy se dvěma spřaženými kloubovými tramvajemi, které měří dohromady 46 metrů a soupravy dvou tramvají a jednoho vlečného vozu měřící 41 metrů. „Týká se to jen linky 1. Takže u ostatních zatím není nutné prodlužovat ostrůvky,“ řekla Škrancová.

Podle vedoucího Bielka postupně dojde i na úpravu ostrůvků mimo trasu linky 1. „U nových zastávek s delšími ostrůvky počítáme. U ostatních vznikají při rekonstrukcích ulice,“ řekl Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

23.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Malý park v Křenové ulici, ve kterém Zderadův sloup stojí, ale neslouží k odpočinku kolemjdoucích. V místě je nepořádek, graffiti na stěnách i na Zderadově sloupu, bezdomovci a narkomani.
12

Park u Zderadova sloupu dostane novou bránu, pořídí jej radnice

Že hasiči napouštějí nový bazén, si mohli myslet lidé, kteří procházeli v úterý kolem sedmé večer okolo Tesca v Cimburkově ulici. Dvě jednotky tam stříkaly vodu do retenční nádrže, která právě k zadržování dešťové vody slouží. Hořelo tam rákosí.

OBRAZEM: Hasiči bojovali s plameny v mokřadu. Hořelo rákosí

Zábranský pokračuje jako kouč Komety a slibuje: Udělám vše, aby Erat zůstal

Brno – Málokdy není po zisku titulu stoprocentně jisté, zda setrvá kouč na lavičce. Majitel hokejové Komety Libor Zábranský i přes náročné vytížení však bude dál generální manažer a zároveň kouč. „Určitě uberu a budou větší změny v realizačním týmu, ale jako hlavní kouč pokračuji," potvrdil Zábranský.

AKTUALIZOVÁNO

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

Brno /FOTOGALERIE/ – Zraněním podlehl padesátiletý muž, kterého vyprostili hasiči z havarované dodávky v hromadné havárii na dálnici D1. V úterý kolem půl dvanácté se na 202. dálničním kilometru srazily čtyři nákladní auta a dodávka. Kvůli nehodě u Brna museli z dálnice sjet řidiči mířící na Vyškov a Ostravu. Dopravu se podařilo uvolnit až krátce před půl sedmou večer. „Kolony se začínají pomalu rozjíždět," informovala mluvčí jihomoravských policistů Štěpánka Komárová.

Brno získá pozemky pro stavbu stadionu za Lužánkami

Brno – Úspěch brněnských hokejistů opět upozornil na potřebu nového stadionu, který město slibovalo postavit za Lužánkami. Po skoro ročním jednání nyní Brno uzavřelo dohodu s vlastníkem potřebných pozemků firmou Eiskon Devepol.

AKTUALIZOVÁNO

Příspěvek na roční šalinkartu se musí zdanit. Magistrát o povinnosti netušil

Brno /ROZHOVORY UVNITŘ/ – Dotace na dopravu? Ano. Ale zaplať, Brňane, daň! Příspěvky na nákup roční elektronické šalinkarty, které letos začal vyplácet magistrát, podléhají podle zjištění Brněnského deníku Rovnost zdanění. Redakci to potvrdil finanční úřad.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies