VYBERTE SI REGION

Ostrůvky jsou kratší než tramvaje. Město je prodlouží

Brno /FOTOGALERIE/ - Spíše metro či regionální vlakovou soupravu připomínají některé spoje brněnské tramvajové linky číslo 1.

23.9.2011 2
SDÍLEJ:

Prodloužení ostrůvků je podle Brňanů dobrý krok, ne však životně nutný.Foto: DENÍK/Attila Racek

Obří soupravy měří více než čtyřicet metrů. Dopravní podnik tak řeší přetížení této páteřní trasy. Do budoucna dokonce plánuje nasazovat na této lince jen tyto mamutí soupravy. Na některých místech ovšem musí řešit kuriózní problém. Tramvaje jsou delší, než nástupní ostrůvky.

Kvůli nařízení ministerstva dopravy musí dopravce ostrůvky prodlužovat. Minulý týden dokončil takovou úpravu ve Štefánikově ulici na zastávce Kartouzská. „Zastávku jsme prodloužili kvůli soupravám dvou tramvají Vario LF 2. Zároveň jsme jej upravili tak, aby byl bezbariérový,“ potvrdila mluvčí dopravního podniku Linda Škrancová.

Dodala, že úpravy nebyly drahé. „Dopravní podnik stály čtyřicet tisíc korun,“ podotkla mluvčí.

Podle vedoucího magistrátního odboru dopravy Vladimíra Bielka je právě prodloužení nevyhovujících zastávek jednou z podmínek, které kladlo ministerstvo dopravy při změně vyhlášky o maximální délce tramvají. Tedy úpravě ze čtyřiceti na pětašedesát metrů. „Prodloužení maximální délky si vymohla velká města. Na některých přetížených linkách už totiž není dále možné zahušťovat intervaly mezi spoji. A jediné řešení je právě navýšení kapacity,“ uvedl Bielko.

Prodloužení ostrůvku je podle Brňanů dobrý krok, ne však životně nutný. „Vystupovat do silnice je nepříjemné, takže jsem za další ostrůvky rád. Ale pokud vidím, že takto tramvaj zastavuje, prostě přejdu k vedlejším dveřím,“ pokrčila rameny Radana Poláková.

Problém stále trvá

Zatímco ostrůvek v Kartouzské je už z pohledu předpisů v pořádku, problém stále trvá na Mendlově náměstí. „Dlouhé soupravy musí směrem k výstavišti zastavovat přes silnici. Pro tento případ ale máme od města vyjednanou výjimku. Město totiž plánuje rekonstrukci celého přestupního uzlu na Mendlově náměstí. Při ní vzniknou ostrůvky s dostačující délkou,“ upozornila mluvčí Škrancová.

Na rekonstrukci náměstí si ovšem Brňané ještě dlouho počkají. Nejsou na něj peníze a brzdí ji i složitá jednání s majitelkou jednoho z domů. „Modernizace přestupního uzlu i rekonstrukce celého místa jsou bohužel zatím v nedohlednu,“ připustil před nedávnem náměstek brněnského primátora pro územní rozvoj města Ladislav Macek.

Dopravní podnik v současnosti provozuje soupravy se dvěma spřaženými kloubovými tramvajemi, které měří dohromady 46 metrů a soupravy dvou tramvají a jednoho vlečného vozu měřící 41 metrů. „Týká se to jen linky 1. Takže u ostatních zatím není nutné prodlužovat ostrůvky,“ řekla Škrancová.

Podle vedoucího Bielka postupně dojde i na úpravu ostrůvků mimo trasu linky 1. „U nových zastávek s delšími ostrůvky počítáme. U ostatních vznikají při rekonstrukcích ulice,“ řekl Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

23.9.2011 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

Průměrná mzda na jihu Moravy vzrostla o pět procent na 26 413 korun

Brno - Průměrná mzda v Jihomoravském kraji vzrostla ve 3. čtvrtletí meziročně o pět procent na 26.413 korun. Zaměstnanci si tak v průměru polepšili o 1261 korun. Reálný růst mezd s ohledem na inflaci dosáhl 4,5 procenta. Vyplývá to z informací, které v pondělí zveřejnil Český statistický úřad (ČSÚ).

AKTUALIZOVÁNO

Zátah revizorů v rozjezdech: Pozvracím vás, hrozil černý pasažér

Brno /REPORTÁŽ/ – Téměř prázdnými ulicemi nočního Brna se řítí potemnělý autobus. Navzdory tomu, že v něm sedí devět revizorů a osm strážníků, světla v kabině jsou zhasnutá. „Je to proto, aby působil nenápadně," vysvětluje mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Autobus totiž jede na další ze zátahů revizorů v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. O víkendu při něm zkontrolovali dvanáct autobusů, chytli téměř sto černých pasažérů. Za jedinou noc revizoři dokáží zkontrolovat až devět set cestujících.

Německý dům? S portrétem Adolfa Hitlera, ukazuje také nová kniha

Brno – Když v roce 1900 vyšla série fantaskních pohlednic o tom, jak bude Brno vypadat za sto let, byla na nich spousta vzducholodí a snových vynálezů, ale Německý dům stál stále na Lažanského – dnešním Moravském náměstí. Nakonec se tato budova v Brně dočkala čtyřiapadesáti let. Poté ji město na přání mnoha Čechů zbouralo. Historii Německého domu a s ním spřízněných spolků představuje nová kniha, jejíž křest je ve čtvrtek v Moravském zemském muzeu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies