VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Parkování v Brně: jeden byt dostane jen jedno místo

Brno – Ruleta, sázka do loterie, horor. Tak lze hodnotit parkování ve městě Brně. Zaparkovat v centru je totiž ve všední den v pracovní době prakticky nemožné, večer zase praskají ve švech sídliště na okraji města. Řešit stále výraznější problém chtělo město loni pomocí strategie parkování. Její zadání soukromé firmě ovšem muselo zrušit. A na zajištění dostatku parkovacích míst pracuje samo.

10.1.2012 25
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

Leitmotivem snah úředníků je zavedení takzvaného rezidenčního parkování. Tedy vymezení zón, kde mohou parkovat jen místní. „Přetlak aut v centru města je obrovský. Proto se na něj zaměříme nejdříve. Nebude tu už například možné na týden odstavit auto. Ani to, aby v třípokojovém bytě bydlelo sedm lidí a všichni parkovali svá auta u domu. Jeden byt bude mít právo na jedno parkovací místo,“ zdůraznil vedoucí odboru dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.

Opatření má dopadnout především na studenty vysokých škol. S jejich auty mají špatné zkušenosti především lidé z okolí právnické fakulty a přilehlých kolejí. Zvláště po zpoplatnění parkoviště ve Veveří ulici. „Studenti zabrali všechna místa široko daleko. Nejhorší je, že od neděle do čtvrtka se s auty nepohnou,“ zlobil se František Navrátil.

Podle Bielka nová strategie zajistí především to, že ve středu města budou místa k zaparkování přes den pro návštěvníky a večer pro místní. Na okrajích města, v sídlištích, kde lidé přespávají, tomu bude naopak. „Nikdo ovšem nemůže doufat ve skokový nárůst parkovacích míst. Naopak přijde omezení. Město není nafukovací. Na rozdíl od aut, jejichž počet neustále roste,“ zdůraznil Bielko.

Dodal, že Brno hodlá nadále podporovat místo individuální dopravy tu hromadnou. „Ta je v Brně stále na velmi slušné úrovni,“ poznamenal,“ Bielko. Součástí tohoto plánu budou i takzvaná záchytná parkoviště na okraji města s pohodlným přestupem na tramvaje i parkovací domy. Ty hodlá začít město letos stavět tři. V Kobližné, Panenské a Veselé ulici.

Plány města vítá třeba Michal Kolínský. „Jezdím do práce autobusem a tramvají. O to více mne naštve, když jednou za čas potřebuji být někde opravdu rychle autem a stejný čas jako na cestě strávím při hledání parkovacího místa. Rád si za hodinku stání zaplatím, ale musí být kde,“ řekl muž.

Do plánování rezidenčního parkování hodlají zasáhnout i starostové městských částí. „Připravujeme anketu mezi lidmi. Z ní vzejdou podněty, které budeme do parkovací strategie prosazovat. Je například otázkou, zda a jak místa pro rezidenty zpoplatnit,“ poznamenal starosta Brna-středu Libor Šťástka.

Chybí místa

Zkušenosti s přípravou zavádění rezidentních zón mají i Vinohrady. „O rezidenčním parkování jsme uvažovali v minulosti, je to dobrá věc. Jenže problém je v tom, že zatím není ani tolik míst kolik abonentů,“ upozornil na problém vinohradský starosta Jiří Čejka.

Jakmile Brno zpracuje základní politiku parkování, poslouží jako základ takzvané strategie parkování. Tu měla původně vypracovat soukromá firma, město však chybovalo ve výběrovém řízení a v říjnu jej zrušilo. Zda se řízení zopakuje, nebo vypracuje strategii město, není jisté. „Zatím nejsme rozhodnuti,“ přiznal náměstek primátora Robert Kotzian.

Autor: Petr Jeřábek

Vyřeší rezidentní parkování problémy v centru Brna?

ANO

20 %

NE

80 %

Hlasovalo: 49

Anketa byla ukončena

10.1.2012 VSTUP DO DISKUSE 25
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Na jihu Moravy padly rekordní teploty. Meteorologové naměřili přes 21 stupňů

Hokejista Richard Jarůšek.

Kometa má samá skvělá jména, říká před semifinále proti mateřskému klubu Jarůšek

Hodina cvičení denně? Po skákání na trampolínách sotva udržela kartáček na zuby

Brno /NA VLASTNÍ KŮŽI/ - Dva měsíce. Každý den hodina cvičení. Bez přestávky. Jako asistentka v redakci Brněnského deníku Rovnost jsem se rozhodla sedavé zaměstnání vyvážit dvouměsíční výzvou v tělocvičně a bojovat o změnu postavy.

Kometě budou lidé fandit hlavně v hospodách. Veřejná projekce se zatím nechystá

Brno – Ve středu odstartuje v královéhradecké hokejové aréně semifinálová série Tipsport extraligy. Domácí Mountfield HK poprvé hostí Kometu a v Brně po delší pauze znovu začíná hokejová horečka. Brněnský deník Rovnost zjišťoval, jestli budou fanoušci moct podpořit brněnský tým před velkoplošnými obrazovkami, které byly v minulých sezonách na náměstí Svobody či na Moravském náměstí.

Samořízené automobily by se mohly testovat na dálnici D2

Vozidla bez řidiče by se do budoucna mohla v provozu testovat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na dnešním jednání se na tom shodli ministr dopravy Dan Ťok (za ANO) a místopředseda slovenské vlády pro investice a informatiku Peter Pellegrini se zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.

AKTUALIZOVÁNO

Dopravní podnik koupí 60 autobusů na plyn. Cestující potěší klimatizace

Brno – Šedesát nových autobusů na stlačený zemní plyn nakoupí do konce příštího roku brněnský dopravní podnik. Příjemnou novinkou bude jejich klimatizace. „Chceme, aby každý nově pořízený trolejbus nebo autobus měl klimatizaci takzvaného salónu, čili prostoru pro cestující. Kromě toho, že jsme vyslyšeli jejich prosby, také usilujeme o moderní hromadnou dopravu, kterou bude lidé rádi jezdit," okomentovala mluvčí dopravního podniku Barbora Lukšová.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies