VYBERTE SI REGION

Pisárky: radní prověří projekt lanovky, vozovna se dočká rozšíření a nové smyčky

Brno - Před rokem bývalý primátor slíbil lanovku ke kampusu. Radní nyní projekt prověří. Současně chtějí rozšířit pisáreckou vozovnu o smyčku na pozemcích veletrhů.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Pisárky s bohunickým kampusem má propojit lanovka.Foto: Dopravní podnik města Brna

Cestovat z výstaviště až k bohunickému kampusu několik desítek metrů nad zemí? Sen bývalého primátora Romana Onderky o rychlejším spojení mezi dvěma areály opět oživili i současní radní. V úterý schválili zpracování takzvaného investičního záměru, který má prověřit, zda se lanovka za dvě stě milionů Brnu vyplatí.

O tom, zda lanovka skutečně vyroste, rozhodne podle investičního náměstka primátora Richarda Mrázka to, zda město získá na stavbu peníze z dotací. „Pokud nebude žádná možnost spolufinancování, určitě lanovku nepostavíme. Na to je příliš drahá," předestřel.

Obnovení debat o lanovce, která má do Bohunic přepravit i tisíc lidí za hodinu, vítá především vedení Masarykovy univerzity. „Jakékoli zlepšení spojení je velké plus. Už jsme dokázali, že počet studentů či vědců, kteří do kampusu každý den míří, není 
zanedbatelný," upozornila mluvčí školy Tereza Fojtová.

smyčka i lanovka
- Brno plánuje na příští rok rekonstrukci a rozšíření vozovny v Pisárkách
- Přibudou tam odstavné koleje a smyčka
- Zároveň Brno zvažuje stavbu lanovky z vozovny ke kampusu 
v Bohunicích a záchytného podzemního parkoviště
- Projekt má podle současných odhadů stát 1,5 miliardy korun

Stavba lanovky má být součást většího projektu rekonstrukce pisárecké vozovny. Spustit ho chce město už příští rok. „Musíme především rozšířit koleje pro odstavení souprav na noc. Zatím některé zůstávají i na dopravních kolejích, což komplikuje i jejich hlídání," vysvětlila mluvčí společnosti Barbora Lukšová.

Připomněla přitom, že podnik potřebuje najít místo pro dalších dvacet tramvají, o které se v příštím roce rozroste jeho vozový park.
Kvůli novým strojům se má vozovna rozšířit i na pozemky sousedního výstaviště. „Potřebujeme mimo jiné postavit tramvajovou smyčku, která nahradí pro spoje z Bystrce tu na Mendlově náměstí a umožní jeho rekonstrukci. Plánované odkoupení většinového podílu ve Veletrzích Brno nám ulehčí situaci. V podstatě prodáme majetek sami sobě," přiblížil primátor Petr Vokřál.

Doplnil, že za pozemky dá dopravní podnik zhruba pětatřicet milionů korun.

Radnice rekonstrukci plánuje jako společný projekt města a dopravce. „Pod smyčkou můžeme stavět další z plánovaných parkovišť systému Park and Ride až pro čtyři stovky aut," vysvětlil náměstek spolupráci.

Parkoviště či lanovka ovšem mohou být přínos podle architekta Radoslava Kobzy. „Každá podobná novinka je jak atrakce, tak oživení areálu, který si větší využití zaslouží," uvedl.

Náměstek Mrázek předběžně odhadl cenu stavby na půl miliardy. „Více napoví záměr, který necháváme zpracovat. Prioritní je oprava smyčky a rozšíření depa pro tramvaje. Další část projektu je možné odložit," dodal.

Podle jeho předchůdce a předsedy spolku Brno+ Roberta Kotziana má ale celou rekonstrukci platit jen dopravní podnik. „Jde v podstatě o opravu kolejiště. Proto tato městská firma existuje. Nerozumím, proč má město platit něco za ni," řekl Kotzian.

Autor: Alžběta Nečasová

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies