VYBERTE SI REGION

Pisárky: radní prověří projekt lanovky, vozovna se dočká rozšíření a nové smyčky

Brno - Před rokem bývalý primátor slíbil lanovku ke kampusu. Radní nyní projekt prověří. Současně chtějí rozšířit pisáreckou vozovnu o smyčku na pozemcích veletrhů.

15.12.2015
SDÍLEJ:

Pisárky s bohunickým kampusem má propojit lanovka.Foto: Dopravní podnik města Brna

Cestovat z výstaviště až k bohunickému kampusu několik desítek metrů nad zemí? Sen bývalého primátora Romana Onderky o rychlejším spojení mezi dvěma areály opět oživili i současní radní. V úterý schválili zpracování takzvaného investičního záměru, který má prověřit, zda se lanovka za dvě stě milionů Brnu vyplatí.

O tom, zda lanovka skutečně vyroste, rozhodne podle investičního náměstka primátora Richarda Mrázka to, zda město získá na stavbu peníze z dotací. „Pokud nebude žádná možnost spolufinancování, určitě lanovku nepostavíme. Na to je příliš drahá," předestřel.

Obnovení debat o lanovce, která má do Bohunic přepravit i tisíc lidí za hodinu, vítá především vedení Masarykovy univerzity. „Jakékoli zlepšení spojení je velké plus. Už jsme dokázali, že počet studentů či vědců, kteří do kampusu každý den míří, není 
zanedbatelný," upozornila mluvčí školy Tereza Fojtová.

smyčka i lanovka
- Brno plánuje na příští rok rekonstrukci a rozšíření vozovny v Pisárkách
- Přibudou tam odstavné koleje a smyčka
- Zároveň Brno zvažuje stavbu lanovky z vozovny ke kampusu 
v Bohunicích a záchytného podzemního parkoviště
- Projekt má podle současných odhadů stát 1,5 miliardy korun

Stavba lanovky má být součást většího projektu rekonstrukce pisárecké vozovny. Spustit ho chce město už příští rok. „Musíme především rozšířit koleje pro odstavení souprav na noc. Zatím některé zůstávají i na dopravních kolejích, což komplikuje i jejich hlídání," vysvětlila mluvčí společnosti Barbora Lukšová.

Připomněla přitom, že podnik potřebuje najít místo pro dalších dvacet tramvají, o které se v příštím roce rozroste jeho vozový park.
Kvůli novým strojům se má vozovna rozšířit i na pozemky sousedního výstaviště. „Potřebujeme mimo jiné postavit tramvajovou smyčku, která nahradí pro spoje z Bystrce tu na Mendlově náměstí a umožní jeho rekonstrukci. Plánované odkoupení většinového podílu ve Veletrzích Brno nám ulehčí situaci. V podstatě prodáme majetek sami sobě," přiblížil primátor Petr Vokřál.

Doplnil, že za pozemky dá dopravní podnik zhruba pětatřicet milionů korun.

Radnice rekonstrukci plánuje jako společný projekt města a dopravce. „Pod smyčkou můžeme stavět další z plánovaných parkovišť systému Park and Ride až pro čtyři stovky aut," vysvětlil náměstek spolupráci.

Parkoviště či lanovka ovšem mohou být přínos podle architekta Radoslava Kobzy. „Každá podobná novinka je jak atrakce, tak oživení areálu, který si větší využití zaslouží," uvedl.

Náměstek Mrázek předběžně odhadl cenu stavby na půl miliardy. „Více napoví záměr, který necháváme zpracovat. Prioritní je oprava smyčky a rozšíření depa pro tramvaje. Další část projektu je možné odložit," dodal.

Podle jeho předchůdce a předsedy spolku Brno+ Roberta Kotziana má ale celou rekonstrukci platit jen dopravní podnik. „Jde v podstatě o opravu kolejiště. Proto tato městská firma existuje. Nerozumím, proč má město platit něco za ni," řekl Kotzian.

Autor: Alžběta Nečasová

15.12.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Jih Moravy je nejchladnější v republice. Silničáři doporučují opatrnou jízdu

Jižní Morava - Hlavní silniční tahy na jižní Moravě jsou v pondělí ráno sjízdné bez komplikací, ovšem na vedlejších cestách doporučují silničáři zvýšenou opatrnost. Na takzvaných inertních úsecích, které se neudržují chemicky, leží ujetý sníh krytý posypem.

Situaci v tabulce nevidím tak černě, hlásil po porážce s Olomoucí kapitán Čermák

Brno – Kapitán svým spoluhráčům nic nevyčítal. Leoš Čermák a jeho parťáci doma v neděli nestačili na Olomouc a v 39. kole extraligy prohráli 1:3. Na slovenského brankáře Branislava Konráda vyslali 33 střel, z nichž se však hokejistům Komety ujala pouze jedna.

Jak být v práci 40 hodin týdně a nezbláznit se

Pracujete často deset hodin denně a přesto stále nestíháte? Pak si potřebujete lépe naplánovat pracovní den a využívat čas efektivněji. Za 40 hodin týdně byste měli pohodlně zvládnout náplň práce, pokud ji děláte správně. Jak na to, radí experti na efektivitu práce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies