VYBERTE SI REGION

Pisárky s kampusem spojí lanovka za 200 milionů. Do čtyř let, slíbil primátor

Brno – Do pěti minut ve škole nebo v nemocnici. To je vize lanové dopravy, která má propojit Pisárky s bohunickým Kampusem. Necelé dva týdny před volbami ji představit brněnský primátor Roman Onderka společně s ředitelem Dopravního podniku města Brna Milošem Havránkem. Připustili ale, že neexistuje jakákoliv analýza poptávky a využitelnosti tohoto druhu dopravy. „Pokud budu primátorem, mohu slíbit, že se bude jednat o prioritní projekt, který bude do čtyř let dokončený," uvedl Onderka s tím, že lanovka podobných rozměrů funguje například v Barceloně.

1.10.2014 75 AKTUALIZOVÁNO 1.10.2014
SDÍLEJ:

Pisárky s bohunickým kampusem má propojit lanovka.Foto: Dopravní podnik města Brna

Osmimístná lanovka, do které se má investovat dvě stě milionů korun, umožní přepravit až tisíc lidí za hodinu. „Kabinky dokáží jezdit s minimálním intervalem třiceti vteřin. Jedná se tedy o ideální doplnění k současné hromadné dopravě," vysvětlil Havránek a dodal, že trolejbusová linka číslo 25 zajišťující spojení v současné době je přes akademický rok přetížena. Lanovka by tak společně s plánovaným prodloužením tramvajové linky v roce 2017 až mezi Kampus a Fakultní nemocnici měla dopravní dostupnost výrazně zlepšit.

Hlasy Brňanů ke stavbě lanovky jsou však opatrné. „Přijde mi to jako vtip. Nevěřím tomu, že neexistuje jiné praktičtější, rychlejší a efektivnější řešení než zavedení lanovky. Brno není Barcelona," myslí si Brňanka Jitka Lanšperková z Vinohrad. Podle Pavla Šujana ze Slavkova u Brna to bude spíš atrakce města. „Časem ale omrzí," myslí si.

Jiný názor má projektant Jan Chlup z brněnského Ateliéru Chlup, který stojí i za lanovkou v Ústí nad Labem. „Je to dobrý nápad. Lanovku bych ale protáhl co nejblíž k Mendlovu náměstí a udělal mezizastávky," uvedl. Problém se stavbou nemá ani brněnský architekt Petr Hrůša. „Když to bude esteticky zajímavé, nic nenamítám. Měla by se však udělat studie a veřejná diskuze," myslí si Hrůša.
Cena za jízdu lanovkou je zatím neznámá, ale má být součástí tarifů městské dopravy podobně jako teď funguje lodní doprava. „Cena jízdenky musí zůstat na takové úrovni, aby lanovka byla plnohodnotnou alternativou k trolejbusové dopravě," dodal Havránek.

Lanovka z Pisárek není jediným projektem tohoto druhu, který se v Brně plánuje. Cestu na hrad Špilberk má starým lidem a vozíčkářům usnadnil lanovka z Husovy ulice. „Kvůli čerpání peněz z evropských fondů na opravu Špilberku musíme se stavbou druhé lanovky počkat. Jinak by se mohlo stát, že bychom museli peníze vracet," upřesnil Onderka.

Kudy povede plánovaná lanovka.

TOMÁŠ KÁRA

Autor: Redakce

1.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 75
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies