VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Pisárky s kampusem spojí lanovka za 200 milionů. Do čtyř let, slíbil primátor

Brno – Do pěti minut ve škole nebo v nemocnici. To je vize lanové dopravy, která má propojit Pisárky s bohunickým Kampusem. Necelé dva týdny před volbami ji představit brněnský primátor Roman Onderka společně s ředitelem Dopravního podniku města Brna Milošem Havránkem. Připustili ale, že neexistuje jakákoliv analýza poptávky a využitelnosti tohoto druhu dopravy. „Pokud budu primátorem, mohu slíbit, že se bude jednat o prioritní projekt, který bude do čtyř let dokončený," uvedl Onderka s tím, že lanovka podobných rozměrů funguje například v Barceloně.

1.10.2014 75 AKTUALIZOVÁNO 1.10.2014
SDÍLEJ:

Pisárky s bohunickým kampusem má propojit lanovka.Foto: Dopravní podnik města Brna

Osmimístná lanovka, do které se má investovat dvě stě milionů korun, umožní přepravit až tisíc lidí za hodinu. „Kabinky dokáží jezdit s minimálním intervalem třiceti vteřin. Jedná se tedy o ideální doplnění k současné hromadné dopravě," vysvětlil Havránek a dodal, že trolejbusová linka číslo 25 zajišťující spojení v současné době je přes akademický rok přetížena. Lanovka by tak společně s plánovaným prodloužením tramvajové linky v roce 2017 až mezi Kampus a Fakultní nemocnici měla dopravní dostupnost výrazně zlepšit.

Hlasy Brňanů ke stavbě lanovky jsou však opatrné. „Přijde mi to jako vtip. Nevěřím tomu, že neexistuje jiné praktičtější, rychlejší a efektivnější řešení než zavedení lanovky. Brno není Barcelona," myslí si Brňanka Jitka Lanšperková z Vinohrad. Podle Pavla Šujana ze Slavkova u Brna to bude spíš atrakce města. „Časem ale omrzí," myslí si.

Jiný názor má projektant Jan Chlup z brněnského Ateliéru Chlup, který stojí i za lanovkou v Ústí nad Labem. „Je to dobrý nápad. Lanovku bych ale protáhl co nejblíž k Mendlovu náměstí a udělal mezizastávky," uvedl. Problém se stavbou nemá ani brněnský architekt Petr Hrůša. „Když to bude esteticky zajímavé, nic nenamítám. Měla by se však udělat studie a veřejná diskuze," myslí si Hrůša.
Cena za jízdu lanovkou je zatím neznámá, ale má být součástí tarifů městské dopravy podobně jako teď funguje lodní doprava. „Cena jízdenky musí zůstat na takové úrovni, aby lanovka byla plnohodnotnou alternativou k trolejbusové dopravě," dodal Havránek.

Lanovka z Pisárek není jediným projektem tohoto druhu, který se v Brně plánuje. Cestu na hrad Špilberk má starým lidem a vozíčkářům usnadnil lanovka z Husovy ulice. „Kvůli čerpání peněz z evropských fondů na opravu Špilberku musíme se stavbou druhé lanovky počkat. Jinak by se mohlo stát, že bychom museli peníze vracet," upřesnil Onderka.

Kudy povede plánovaná lanovka.

TOMÁŠ KÁRA

Autor: Redakce

1.10.2014 VSTUP DO DISKUSE 75
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Matěj Hollan.
1

Hollan vysvětloval jízdy. Kontrolní výbor chce metodiku používání služebních aut

Ilustrační foto
5

Třídní ponižuje děti, tvrdí někteří rodiče. Pochybení zjistila i inspekce

AUTOMIX.CZ

OBRAZEM: Tyhle české sporťáky uměly i přes 300 km/h. A měly motory z tatrovek

Přestože má většina z nás kopřivnickou tatrovku zafixovanou z minulosti jako automobilku zaměřenou na luxusní "papalášské" limuzíny, případně jako výrobce nákladních aut, v historii najdeme i několik vozů, které se těmto definicím naprosto vymykají.

Poprask u strážníků: žena přišla odevzdat výbušku, část stanice vyklidili

Brno – Evakuaci z budovy a čekání na pyrotechniky zažili v pondělí ráno strážníci na svém ředitelství ve Štefánikově ulici. Osmdesátiletá žena jim přišla odevzdat nález ze svého sklepa. „V igelitové tašce měla vojenskou výbušku. Při kontaktu s lidským tělem přitom může způsobit vážná zranění a jak ukázaly případy z minulosti, dokonce i smrt," popsal případ mluvčí strážníků Jakub Ghanem.

Poškozený orloj? Vše napovídá tomu, že video je falešné

Brno - Někdo šikovně narušil hodinový mechanismus a z orloje vypadly desítky kuliček. Tato zpráva se v neděli večer šířila českým internetem. Vše však napovídá tomu, že jde o hoax.

V Kníničské ulici už jen padesátkou. Snížení povolené rychlosti řidičům vadí

Brno – Nemilé překvapení v podobě snížení povolené rychlosti zažili nedávno řidiči v Kníničské ulici ve směru z Bystrce do centra města. Okolo cyklostezky nově musí jezdit padesátikilometrovou rychlostí oproti původní sedmdesátce.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies