Ve čtvrtek to oznámil primátor Roman Onderka. „Zvážili jsme situaci a rozhodli jsme se nesouhlasit se zpracováním investičního záměru pro tento projekt. Místo tak zůstane nedotčené," sdělil primátor.

Projekt za pět milionů korun počítal s tím, že spojením výtahu v parkovacím domě s lávkou vznikne pohodlná pěší cesta z Kopečné ulice do centra Brna. Rozhodnutí rady ale ovlivnila vlna nevole, která se proti přemostění ulice zvedla. „Vnímal jsem nespokojenost Brňanů velmi silně. Radil jsem se s architekty a také podle nich je špatné takovým způsobem narušit prostor, který v minulosti Brno kultivovalo. I když dopravně je lávka výhodná," řekl Onderka.

S rozhodnutím rady jsou brněnští architekti spokojení. „Parkovací dům bez lávky není žádný problém. Nikdy jsem neviděl tuto část projektu jako nejdůležitější. Spíše naopak. Nápad na lávku nebyl moc citlivý. Navíc stejně neumožňovala pohodlný přechod do Denisových sadů. Končila totiž schodištěm a nebyla bezbariérová. Bylo to hodně peněz za málo muziky," sdělil brněnský architekt Osamu Okamura.

Podle něj je lepší řešit spojení parkovacího domu v Kopečné s centrem jeho propojením s Husovou. „V ní není problém dojít k Šilingrovu náměstí, kde je přechod," řekl Okamura.

Dodal, že lávky či podchody ve městě jsou přežitek šedesátých a sedmdesátých let minulého století. „Pěší, automobilovou a tramvajovou dopravu není vhodné segregovat. Nefunguje to. Ilustruje to situace na Hlavním nádraží. Tam je zábradlí, které má lidi přimět chodit podchodem, přesto jej většina cestujících raději obejde či přeskočí," podotkl Okamura.

Plánovaná lávka z parkovacího domu v Kopečné ulici do Denisových sadů.

Projekt lávky se nelíbil ani architektovi Petru Hrůšovi. Ten je autorem podoby úprav parku v Denisových sadech z let 2003 až 2005. „Propojit lávku s prostorem u památníku míru pomocí schodiště, které rozdělí stávající barokní opevnění, je naprostá šílenost. Místo by naprosto ztratilo svoji atmosféru," upozornil Hrůša.

Lidé z Brna nemají na lávku tak vyhraněné názory. „Rychlá cesta z Kopečné až skoro pod kostel mohla být příjemná. Pokud ale architekti řekli, že zničí ráz města, bude to zřejmě pravda. Myslím, že pokrok je i vyústění výtahu v Husově ulici," přemýšlel Radek Strnad.

Naopak František Horák má jasno. „Lávku jsem nechtěl, je to nesmysl. Na místo se nehodí. To by už pak mohli třeba postavit lanovku z Ronda na Špilberk. Nebo zbourat Petrov," řekl.

Spokojená s rozhodnutím rady je i opozice. „Jsem rád, že si radní uvědomili, že záměr ohrožuje park a přináší spíše rizika než něco nového a pozitivního. I když jako nápad mohl mít dobré důvody," uvedl lídr zelených Martin Ander.

Podle něj lze propojení Kopečné a parku řešit jinak. „Spojení výtahem do Husovy ulice a pak po přechodu k Denisovým sadům je levnější a neohrožuje park," myslí si Ander.

Moc zklamaní ze zamítnutí nápadu nejsou ani představitelé městské části Brno-střed. „Byla to jen určitá idea. Měl to být prvek, který místo ozvláštní a nabídne zajímavé výhledy. Pokud u ní ale neexistuje shoda, nelze pokračovat. Myslím, že hlavní důvod Prioritní teď pro nás je, aby dobře fungoval parkovací dům," uvedl předseda stavební komise městské části Vojtěch Mencl.

Podle starosty městské části Libora Šťástky není idea lávky zcela mrtvá. „Návrh je potřeba dopracovat. Například lávka musí být bezbariérová. Po dopracování se můžeme k plánu kdykoliv v budoucnu vrátit," myslí si Šťástka.