VYBERTE SI REGION

Plynulejší doprava? Brno má plán za 900 milionů korun

Brno – Jakub Hrdlička jezdí každé ráno autem do kanceláře v brněnské Vídeňské ulici. „Musím projet přes ulici Úvoz. Tam je situace vždy nejkritičtější. Především tam, kde se kříží s Údolní ulicí. Od Konečného náměstí po Mendlovo musím projet několik semaforů a každou chvíli v autě stojím. Hlavně ráno a potom mezi třetí a pátou je situace nejhorší," popsal dopravní situaci Hrdlička.

23.10.2015 66
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Právě kvůli plynulé dopravě v Brně plánuje vedení města velkou investici. Za téměř devět set milionů korun zlepší například semafory ve městě nebo nainstaluje kamery. „Jedná se o soubor opatření, která se dotknou každého z nás. Půjde například o rekonstrukce jednotlivých křižovatek. Dále nás čeká rozšiřování kamerového systému tak, abychom přinesli větší bezpečnost do města pro policisty nebo strážníky při řešení kolizních situací," popsal náměstek primátora Richard Mrázek.

Podle vedoucího dopravního odboru Vladimíra Bielka, který na záměr dohlíží, je investice rozdělena do několika částí. „Do pěti let plánujeme vyměnit všechny dosluhující semafory. Naposledy se do nich hromadně investovalo šest set milionů korun před dvaceti lety," informoval Bielko.

Hlavním cílem projektu je zajistit plynulejší provoz. „U semaforů je důležité seřídit jejich načasování. Když na sebe budou časové intervaly navazovat, doprava bude mnohem přehlednější a bezpečnější. Nejde tedy jen o jednu křižovatku," vysvětlil jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Doplnil, že lepší automobilová doprava povede k většímu klidu řidičů. „Když jsou řidiči méně naštvaní, nebourají tak často a doprava je ještě plynulejší," dodal Čížek.

Podle něj mezi nejkritičtější místa patří křižovatka na Hlinkách, kde se míjí řidiči, cyklisté, pěší a cestující městskou dopravou. „Další velmi nepříjemná křižovatka je v Pisárkách. Pokud se nedostaví průjezd do Žabovřesk, nové seřízení semaforů místům nepomůže," uvedl příklad Čížek.

V tom s ním souhlasí Bielko. „Bez lepší infrastruktury jakou je například velký městský okruh nebo oprava dálnice D1, nebude mít tento projekt takový efekt," vysvětlil.

Dále projekt na zlepšení provozu týká například investice do takzvané dopravní informatiky. „Chceme vylepšit technologie pro inženýry v dopravní ústředně. Dále plánujeme investovat do aplikací, které řidičům pomohou v Brně zaparkovat. Kvůli tomu po Brně nainstalujeme dopravní kamery, které budou provoz monitorovat," popsal další z plánů Bielko.

Investiční záměr za devět set milionů korun už tento týden schválila Rada města Brna. Ještě ji bude připomínkovat komise Smart City. „Jde o komplexní návrh, který musíme podat na ministerstvo dopravy, abychom mohli žádat o podporu z Evropské unie," doplnil Mrázek.

Autor: Ema Zezulová

23.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 66
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies