VYBERTE SI REGION

Plynulejší doprava? Brno má plán za 900 milionů korun

Brno – Jakub Hrdlička jezdí každé ráno autem do kanceláře v brněnské Vídeňské ulici. „Musím projet přes ulici Úvoz. Tam je situace vždy nejkritičtější. Především tam, kde se kříží s Údolní ulicí. Od Konečného náměstí po Mendlovo musím projet několik semaforů a každou chvíli v autě stojím. Hlavně ráno a potom mezi třetí a pátou je situace nejhorší," popsal dopravní situaci Hrdlička.

23.10.2015 66
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv

Právě kvůli plynulé dopravě v Brně plánuje vedení města velkou investici. Za téměř devět set milionů korun zlepší například semafory ve městě nebo nainstaluje kamery. „Jedná se o soubor opatření, která se dotknou každého z nás. Půjde například o rekonstrukce jednotlivých křižovatek. Dále nás čeká rozšiřování kamerového systému tak, abychom přinesli větší bezpečnost do města pro policisty nebo strážníky při řešení kolizních situací," popsal náměstek primátora Richard Mrázek.

Podle vedoucího dopravního odboru Vladimíra Bielka, který na záměr dohlíží, je investice rozdělena do několika částí. „Do pěti let plánujeme vyměnit všechny dosluhující semafory. Naposledy se do nich hromadně investovalo šest set milionů korun před dvaceti lety," informoval Bielko.

Hlavním cílem projektu je zajistit plynulejší provoz. „U semaforů je důležité seřídit jejich načasování. Když na sebe budou časové intervaly navazovat, doprava bude mnohem přehlednější a bezpečnější. Nejde tedy jen o jednu křižovatku," vysvětlil jihomoravský koordinátor Besipu Pavel Čížek.

Doplnil, že lepší automobilová doprava povede k většímu klidu řidičů. „Když jsou řidiči méně naštvaní, nebourají tak často a doprava je ještě plynulejší," dodal Čížek.

Podle něj mezi nejkritičtější místa patří křižovatka na Hlinkách, kde se míjí řidiči, cyklisté, pěší a cestující městskou dopravou. „Další velmi nepříjemná křižovatka je v Pisárkách. Pokud se nedostaví průjezd do Žabovřesk, nové seřízení semaforů místům nepomůže," uvedl příklad Čížek.

V tom s ním souhlasí Bielko. „Bez lepší infrastruktury jakou je například velký městský okruh nebo oprava dálnice D1, nebude mít tento projekt takový efekt," vysvětlil.

Dále projekt na zlepšení provozu týká například investice do takzvané dopravní informatiky. „Chceme vylepšit technologie pro inženýry v dopravní ústředně. Dále plánujeme investovat do aplikací, které řidičům pomohou v Brně zaparkovat. Kvůli tomu po Brně nainstalujeme dopravní kamery, které budou provoz monitorovat," popsal další z plánů Bielko.

Investiční záměr za devět set milionů korun už tento týden schválila Rada města Brna. Ještě ji bude připomínkovat komise Smart City. „Jde o komplexní návrh, který musíme podat na ministerstvo dopravy, abychom mohli žádat o podporu z Evropské unie," doplnil Mrázek.

Autor: Ema Zezulová

23.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 66
SDÍLEJ:

Odstřelená katedrála a další zločiny rudého ateismu

Měl to být nejviditelnější triumf komunistického ateismu nad náboženstvím. Přesně před 85 lety – 2. prosince 1931 – zbořil Stalinův sovětský režim pravoslavnou katedrálu Krista Spasitele v Moskvě.

V Králově Poli opraví nádraží. Náklady se vyšplhají na téměř dvě miliardy korun

Brno /FOTOGALERIE/ – Růžové oprýskané zdi a zanedbaná autobusová nástupiště nyní vítají cestující, kteří z vlaku vystoupí na nádraží v brněnském Králově Poli. Změnit se to má po roce 2020. Správce železnic chce opravit koleje i výpravní budovu, město okolí nádraží.

Kamery ve městech? Pozor na ztrátu soukromí, varuje expert

Jižní Morava - Pomáhají policistům v chytání zločinců, strážníkům v ochraně lidí před kapsáři a třeba i brněnskému dopravnímu podniku a Brněnským komunikacím při rychlém řešení kolapsů. Zároveň ale vyvolávají otázky ohledně možnosti jejich zneužití. Řeč je o kamerových systémech, které čeká modernizace ve většině velkých jihomoravských měst.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies