VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po Komínu omezí počet billboardů také Vinohrady

Vinohrady, Starý Lískovec, Komín – Reklamní poutače kazí vzhled Brna a zhoršují životní prostředí. Některé městské části počet reklamních ploch v budoucnu sníží.

3.12.2009 2
SDÍLEJ:

VADÍ. Přestože se některým zastupitelstvům v Brně velký počet reklam nezamlouvá, mnoho prostředků pro boj s nimi nemají.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vytáhnout do boje proti nevzhledným billboardům u silnic, na domech, plotech i dalších místech se rozhodli představitelé některých brněnských městských částí. Patří mezi ně i Vinohrady.

Snaží se jejich počty snižovat, nebo alespoň redukovat jejich nárůst. „Reklamní billboardy nám vadí. Chceme jich tu mít co nejméně. Hyzdí okolí a peníze, které za pronájem dostaneme, nám za to nestojí. Chceme, aby se zde lidem líbilo,“ uvedl starosta městské části Vinohrady Jiří Čejka.
Dodal, že snížení počtu obřích reklamních ploch radní městské části schválili. Horší jsou podle něj obří reklamy, které městská část nemá možnost ovlivnit. „Jsou to propagační tabule umístěné na soukromých či firemních pozemcích,“ upřesnil Čejka.

Smlouvy musí ctít

Souhlasí s ním i starosta městské části Starý Lískovec Vladan Krásný. „Billboardy na soukromých pozemcích vypadají nejhůř. Například v Jemelkově ulici jsou hned tři za sebou. Nedá se na to koukat. Bohužel s tím nemůžeme nic udělat. Provozovatelé reklamních ploch dostali povolení od stavebního úřadu,“ vysvětlil Krásný.

Do boje proti billboardům se ale zatím nechystá. Na vlastním pozemku má městská část totiž pouze jeden poutač u vjezdu na dálnici. Ostatní stojí na soukromých pozemcích.

Přestože reklamní plochy většině zástupců městských částí vadí, nemohou s mnohými v blízké době nic dělat. Tento problém řeší například v Líšni. „Pronajímáme plochu pražské firmě, která se o billboardy stará. Smlouvy mají dlouhodobou platnost, třeba i patnáct let,“ vysvětlil líšeňský starosta Jiří Janištin.

Ředitel brněnské pobočky reklamní agentury EuroAWK Patrik Evanžin jeho slova potvrzuje. „Spravujeme dlouhodobě reklamní plochy třinácti městských částí v Brně. Na oplátku se jim staráme o vitríny, přístřešky na zastávkách městské hromadné dopravy, o nosiče map a další produkty. Zástupci města inzerují svoje akce, jako jsou například ohňostroje, na těchto billboardech zadarmo,“ sdělil Evanžin.

Rozptylují řidiče

Jiná situace je v městské části Komín. Tam zastupitelé už dalšímu nárůstu počtu billboardů zamezili. „Nechceme, aby lidem zakrývaly celé panorama městské části. Pokusíme se do budoucna počet reklamních poutačů zredukovat v co největší míře,“ slíbil komínský starosta Karel Hledík. Zastupitelstvo podle něj sladí své kroky se stavebním úřadem tak, aby o nových reklamních panelech napříště jednal jen se souhlasem místních zastupitelů.

Některým Brňanům velkoplošné reklamy nevadí. „Nemám nic proti billboardům. Snad jedině, že odvádějí pozornost řidičů za volantem,“ řekla například Brňanka Ludmila Svobodová.

To, že billboardy řidiče rozptylují, potvrzuje také mluvčí brněnské policie Pavel Šváb. „Odvádějí pozornost od řízení, stejně jako jakákoliv jiná činnost za volantem,“ podotkl Šváb. Že by ale billboardy kolem silnice zvyšovaly počet nehod, potvrdit nemůže. „Takové statistiky nevedeme,“ dodal Šváb.

HELENA ČTVRTEČKOVÁ
PETR JEŘÁBEK

3.12.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kometa Brno proti Dukle Jihlava.
13

Výhru Komety nad Jihlavou řídilo duo rybářů, Haščák se mstil

Brněnské letiště v Tuřanech - ilustrační foto.
3

Linka z Brna do Eindhovenu končí. WizzAir ji v říjnu zruší

Důchodkyně našla na chodníku 200 tisíc korun. Brašnu s penězi odnesla strážníkům

Brno /ANKETA/ - Přes dvě stě tisíc korun, osobní doklady i platební kartu přinesla ve středu v kožené brašně na řečkovickou služebnu strážníků šestašedesátiletá žena. Našla ji na chodníku v Ječné ulici. Zapomněl ji tam čtyřiasedmdesátiletý muž.

Muž se chtěl otrávit výfukovými plyny. Policista mu zachránil život

Brno – Napsal dopisy na rozloučenou, připojil hadici k výfuku, posadil se do auta a nastartoval. Muže, který se rozhodl ukončit život, si ve středu nad ránem všiml na obchůzce v parku na Kraví hoře psovod se svým čtyřnohým pomocníkem. V poslední chvíli ho z auta vytáhl a tím mu zachránil život.

Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Brno /FOTOGALERIE/ – Zelená či žlutá, to je oč tu běží. Dosud dominantní brněnský dopravce RegioJet dostává těžkou konkurenci na trase z Brna do Prahy. Flixbus, charakteristický zelenými autobusy, od čtvrtka zvyšuje počet spojů do a z hlavního města. Celkem jich bude jezdit osmadvacet párů denně. Dosud přes Brno provozoval jen mezinárodní linky.

RegioJet zlevnil autobusové jízdenky do Prahy. Reaguje na FlixBus

Brno – V den, kdy narostla konkurence na autobusové lince z Brna do Prahy, se rozhodl brněnský dopravce RegioJet snížit ceny jízdného. „Od čtvrtka nabízíme jízdenky od 149 korun,“ informoval mluvčí společnosti Aleš Ondrůj.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení