VYBERTE SI REGION

Policisté na Brněnsku kontrolovali řidiče autobusů

Rajhrad /AKTUALIZOVÁNO, VIDEO, FOTOGALERIE/ - Na řidiče autobusů si v neděli dopoledne vyšlápli policisté u Rajhradu na Brněnsku. Od šesti do jedenácti hodin dopoledne kontrolovali autobusy přijíždějící do Brna po rychlostní silnici R52.

5.7.2009
SDÍLEJ:

Policejní kontrola autobusů.Foto: DENÍK/Attila Racek

Dopravní kontroly se zaměřily hlavně na řidiče autobusů přijíždějících do Brna z dovolené. Vrásky na čele policistům přidělalo zejména nedodržování povolené doby řízení. „Pozitivní je, že řidiči nepili před jízdou alkohol. Méně radostným zjištěním je fakt, že ani plný vůz cestujících je nepřiměje k tomu, aby dodržovali maximální dobu jízdy a dobu odpočinku. Zbytečné problémy tak svým zaměstnavatelům přidělali celkem čtyři řidiči,“ okomentoval výsledky akce brněnský policejní mluvčí Pavel Šváb. Dopravcům, jejichž řidiči se provinili, proto hrozí až půlmilionová pokuta.

Situace se přesto zlepšuje. „Letos řidiči překročili dobu řízení maximálně o jednu či o dvě hodiny. Minulý rok jsme však zastavili muže, který jel sám celou cestu z Chorvatska. To znamená, že autobus řídil asi devatenáct hodin v kuse,“ uvedl příklad rada dopravního a operačního odboru Jindřich Secký.

Dopravci nechtějí problémy, zlepšují se

České firmy se podle něj začínají chovat profesionálněji. „Je to nejen tím, že vidí, že děláme kontroly, ale i proto, že takové firmy jezdí často do zahraničí. Proto si nemůžou dovolit problémy,“ tvrdil Secký. Dopravce navíc nutí k dodržování předpisů i přísné pokuty. „Překročení doby řízení totiž může stát společnost půl milionu korun, a pokud se řidič takto proviní víckrát, může přijít i o řidičský průkaz,“ dodal Secký.

Podle Seckého přijímali řidiči i cestující kontroly většinou s pochopením. „Řidiči většinou chápou, že se to musí udělat. Navíc se je samozřejmě snažíme zbytečně nezdržovat. Kontroly nevadí ani většině cestujících. Často jsou rádi, že můžou vystoupit z autobusu a protáhnout se,“ řekl Secký.

To, že řidiči přijímají kontroly v klidu, potvrdil jeden z mužů za volantem autobusu. „Myslím si, že máme všechno v pořádku, takže se nemáme čeho bát. Otázka je jen, co tomu řeknou cestující,“ řekl řidič Jan Němec. Přestože tento sám nakonec odjel s pokutou, jeho cestujícím zdržení nevadilo. „Nemyslím si, že to je nějaký problém. Je to přeci pro naši bezpečnost,“ řekla Jana Brychová.

Policisté kontrolovali i osobní auta

Kromě autobusů zastavovali policisté i osobní auta. To měla na starost policejní hlídka, které brázdila rychlostní silnici ve Volkswagenu Passat. „Povedlo se nám mimo jiné chytit třeba BMW, které jelo rychlostí přes dvě stě kilometrů za hodinu. Řidič tvrdil, že veze přítelkyni na letiště, a že zaspali,“ popsal jeden případ Jaroslav Polák z dálničního oddělení.

Podobnou akci připravili policisté už v pátek poblíž hraničního přechodu v Mikulově. Tam však kontrolovali vozidla, která z České republiky odjížděla. Kromě řidičů autobusů, aut a motocyklů, uvízlo v jejich sítích i několik kamionů. „Celkem jsme rozdali patnáct blokových pokut. Mezi nejčastější přestupky patřil nevyhovující technický stav vozidla, porušení zákazu jízdy kamionů, nepřipoutání se bezpečnostními pásy a překročení nejvyšší dovolené rychlosti,“ vypočítal prohřešky motoristů Šváb.

Kontroly, jako byla ta nedělní, připravují dopravní policisté každé léto. Podle Jindřicha Seckého se to vyplácí. „Když jsme třeba začali kontrolovat cisterny, které vozí benzín, téměř pokaždé jsme zjistili nějaké porušení předpisů. Teď se s něčím takovým setkáme jen asi v jednom z dvaceti případů,“ vysvětlil Secký.

Autor: Jan Němec

5.7.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies