VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Politické kampaně očima odborníků: Selfie budou hit příště

Jižní Morava – Předvolební horečka vrcholí, od září proto Jihomoravany obklopují billboardy a poutače všech jednadvaceti stran, jež do krajského zastupitelstva letos kandidují. Deník Rovnost vybral počiny marketérů šesti z nich a požádal o komentář odborníky.

22.9.2016 4
SDÍLEJ:

Volební kampaně v Brně.Foto: DENÍK/Michaela Černá

ČTĚTE TAKÉ: POLITICKÉ STRANY LÁKAJÍ I NAČERNO

Podle odborníků letošní kampaně nejsou příliš úderné i kvůli silné podpoře vládní koalice hnutí ANO, sociálních demokratů a lidovců. „Volební cyklus parlamentních a krajských voleb rozrušily předčasnými volbami v roce 2013. V těchto volbách tedy poprvé nebude triumfovat vládní opozice," předpověděl Karel Komínek z Institutu politického marketingu. V minulých obdobích většinu krajů ovládly strany, jež ve sněmovně tvořily opozici.

Billboardů oproti předchozím krajským volbám ubylo. Přesvědčí k volbě totiž jen dvě procenta nerozhodných lidí. „Patří ke koloritu kampaní, a kdo není vidět, jako by nebyl," uvedl politolog z Univerzity Palackého v Olomouci Pavel Šaradín.

Pro upoutání například sociální demokraté zveřejnili billboardy, které připomínají populární selfie fotografie. „Přijít s něčím ojedinělým je obtížné. Myslím si, že selfie budou příště strany napodobovat," zhodnotil. Lidovec a současný náměstek hejtmana Roman Celý svůj poutač se sloganem „Nový hejtman Moravy" umístil rovnou pod okna krajského úřadu.

Hodnocení vybraných kampaní očima politologa Masarykovy univerzity v Brně Otto Eibla:

ROMAN CELÝ (KDU-ČSL)

"Kampaň Romana Celého je trochu zvláštní. Už jen proto, že volí při krajských volbách silné brněnské motivy, že se prohlašuje za hejtmana Moravy.cz Ne každému musí dojít, že ten slogan je vlastně odkaz na web."

Předvolební billboard.

HNUTÍ ANO

"Jednoduchá grafika je pokračování té z kampaně před parlamentními volbami 2013, důkazem jsou i neaktuální fotky Andreje Babiše. Voliči si ji snadno vizuálně identifikují."

Předvolební billboard.

MICHAL HAŠEK (ČSSD)

"Formát selfie na mě působí křečovitě, navíc je jasné, že o selfie nejde. Lidé na fotce se nepotkali a do jednoho celku jsou vkládáni zpětně."

Předvolební billboard.

KOALICE SPD A SPO

"Formát billboardu je neoriginální, ukazuje dvě známé osobnosti a silný slogan, nicméně využívají témata, která se z krajů ovlivní ne zcela snadno. Nehledě na to, že financování z Unie je pro kraje mnohdy celkem důležité."

Předvolební billboard.

STAROSTOVÉ A NEZÁVISLÍ

"Starostové nebudou moc známí jinde než ve svých městských částech a obcích, hlavní srgument pro volbu je expertíza založená na funkci starosty. To billboard sděluje, a pokud to bylo cílem kandidátů, pak je to správně."

Předvolební billboard.

SVOBODA A SÍLA

"Snad jediný z kandidátů, který se neusmívá. Má jasné sdělení, že zatočí s neziskovkami. Použití sousloví konečné řešení (Endlosung) je nešťastné a nenechává nikoho na pochybách, odkud se tvůrci materiálu inspirovali."

Předvolební billboard.

Autor: Alžběta Nečasová

22.9.2016 VSTUP DO DISKUSE 4
SDÍLEJ:
Festival Mendel knows ukázal lidem umělé pěstování rostlin i párovou gymnastiku.
23

Festival Mendel knows ukázal lidem umělé pěstování rostlin i párovou gymnastiku

Ilustrační foto.

Bašta lezení na jižní Moravě je hlavně Moravský kras

Volno jihomoravských motocyklistů: surfování a jízda po Balkáně

Kazaň, Brno /FOTOGALERIE/ – Motory v mistrovství světa silničních motocyklů na měsíc utichly, ale lenošení není styl jihomoravských jezdců. Závodní víkend Grand Prix v Brně startuje 4. srpna a Karel Abraham nyní plní kondiční přípravu, Jakub Kornfeil se zase prohání na svém oblíbeném jetsurfu. „Hlavně neřeším závody a oddechuju,“ usmíval se závodník z Rohatce na Hodonínsku.

Prodeje nových bytů v Brně se propadly skoro o půlku

Brno - Lidé v Brně stále chtějí bydlet, nemají však kde. Podle analýzy developerské společnosti Trikaya v prvním letošním pololetí zájemci nakoupili 518 bytů, ve stejném období loni jich ale bylo 907 a volných zbývá jen 277. „Lidé mají peníze, chtěli by si nové bydlení pořídit, ale nemají si v Brně z čeho vybírat,“ komentoval výsledky ředitel Trikaya Alexej Veselý.

Nehody v kraji? Nejvíc za devět let

Brno /INFOGRAFIKA/ – Cinknutí mobilu ve stojanu na palubní desce přiláká řidičovu pozornost. Ikona hlásí novou zprávu, kterou hned čte. Podvědomě přitom mačká plynový pedál. Když pak vjíždí do zatáčky, nezvládne řízení a auto ve vysoké rychlosti vylétne ze silnice. „Nejčastější příčinou letošních nehod řidičů bylo nevěnování se řízení,“ upozornila mluvčí policejního prezidia Eva Kropáčová.

AKTUALIZOVÁNO

Hráz dokáže vypustit celou Brněnskou přehradu za tři dny

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Hráz Brněnské přehrady, kterou nacisté za druhé světové války chtěli odpálit, zadržuje až jednadvacet milionů kubických metrů vody. Do nitra stavby dokončené v roce 1940 a přilehlé zmodernizované vodní elektrárny vyrazili redaktoři Brněnského deníku Rovnost v dalším díle seriálu Za zavřenými dveřmi.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení