VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poloha vlakového nádraží? Hlavní je jeho přemístění, zaznělo v debatě

Brno /REPORTÁŽ/ – Přeplněná místnost, příliš mnoho zvednutých rukou a málo prázdných židlí. Nespokojenost a nervózní posedávání. „To je otřesné," sem tam zazní z různých částí konferenční místnosti v brněnské Moravské zemské knihovně. Beseda o přestavbě hlavního železničního uzlu v Brně znovu víří nálady dvou znesvářených táborů. Vlastně tří.

5.1.2016 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Pořádajícího spolku Brno plus, občanské koalice Nádraží v centru a také příznivců takzvané nulové varianty. Ti chtějí, aby nádraží zůstalo na stejném místě. „Často slýchám otázku: Proč je s nádražím potřeba něco dělat? Podle mě neodpovídá bezpečnostním požadavkům, nemá dostatečnou kapacitu a vytváří obrovský nesmyslný uzel," hodnotí úvodem architekt Jaroslav Dokoupil.

Kromě takzvané nulové varianty Dokoupil postupně představuje variantu pod Petrovem, kdy by se nádraží posunulo o tři sta metrů západně, a také variantu u řeky, která počítá s přesunem nádraží o osm set metrů jižněji. „Z důvodů, které zmínil Dokoupil, je pro nás hlavní, aby se nádraží přemístilo, a to jinde, než je nyní. Ať už půjde o variantu u řeky nebo pod Petrovem. A to co nejdřív. Netajíme se tím, že prosazujeme nádraží u řeky, ale pokud se zvolí varianta pod Petrovem, nebudu proti ní brojit," slibuje hlavní organizátor akce Robert Kotzian.

Varianta u řeky je podle něj vhodnější pro mezinárodní dopravu, ekologičtější a i například levnější, protože by neznamenala přístavbu dalších tunelů či tratí.

V diskuzi dává spolek prostor k otázkám, nikoli však k debatě. Navíc ji limitují časem půl hodiny, kdy zazní jen asi pět dotazů z publika. „Mezinárodní doprava přece nemá být alfa a omega, jde o zlepšení dopravy regionální," zlobí se jeden diskutující.

Těsně před koncem diskuze se ozývá i zástupce koalice Nádraží v centru. „Proč se zbavovat unikátního nádraží, které je už napojené na městskou hromadnou dopravu, což v ostatních městech chybí," uzavírá diskuzi otazníkem.

Autor: Veronika Gecová

5.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
3

Nehoda na D1: šest cizinců se zranilo, jeden z nich těžce

Město Brno. Ilustrační foto.
4

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Parníky obsadily přehradu. Provázely je fanfáry, tleskot i troubení

Brno /FOTOGALERIE/ – Po Brněnské přehradě se rozléhá troubení parníků a stovky přihlížejících vykřikují nadšením. Dopravní podnik zahajuje jedenasedmdesátou plavební sezónu a vypouští svých šest lodí zpátky na přehradu. „Loni jsme přeplavili 240 tisíc cestujících, letos je náš cíl ještě o deset tisíc víc, i proto plavební sezónu prodloužíme až do konce října," slibuje přihlížejícím generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Hnojte popelem

Topíte dřevem? Nebo máte doma krb jen tak pro příjemný pocit? Kam dáváte popel? Pokud ho vyhazujete, připravujete se o jedno z nejlepších hnojiv světa.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies