VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Poloha vlakového nádraží? Hlavní je jeho přemístění, zaznělo v debatě

Brno /REPORTÁŽ/ – Přeplněná místnost, příliš mnoho zvednutých rukou a málo prázdných židlí. Nespokojenost a nervózní posedávání. „To je otřesné," sem tam zazní z různých částí konferenční místnosti v brněnské Moravské zemské knihovně. Beseda o přestavbě hlavního železničního uzlu v Brně znovu víří nálady dvou znesvářených táborů. Vlastně tří.

5.1.2016 5
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Pořádajícího spolku Brno plus, občanské koalice Nádraží v centru a také příznivců takzvané nulové varianty. Ti chtějí, aby nádraží zůstalo na stejném místě. „Často slýchám otázku: Proč je s nádražím potřeba něco dělat? Podle mě neodpovídá bezpečnostním požadavkům, nemá dostatečnou kapacitu a vytváří obrovský nesmyslný uzel," hodnotí úvodem architekt Jaroslav Dokoupil.

Kromě takzvané nulové varianty Dokoupil postupně představuje variantu pod Petrovem, kdy by se nádraží posunulo o tři sta metrů západně, a také variantu u řeky, která počítá s přesunem nádraží o osm set metrů jižněji. „Z důvodů, které zmínil Dokoupil, je pro nás hlavní, aby se nádraží přemístilo, a to jinde, než je nyní. Ať už půjde o variantu u řeky nebo pod Petrovem. A to co nejdřív. Netajíme se tím, že prosazujeme nádraží u řeky, ale pokud se zvolí varianta pod Petrovem, nebudu proti ní brojit," slibuje hlavní organizátor akce Robert Kotzian.

Varianta u řeky je podle něj vhodnější pro mezinárodní dopravu, ekologičtější a i například levnější, protože by neznamenala přístavbu dalších tunelů či tratí.

V diskuzi dává spolek prostor k otázkám, nikoli však k debatě. Navíc ji limitují časem půl hodiny, kdy zazní jen asi pět dotazů z publika. „Mezinárodní doprava přece nemá být alfa a omega, jde o zlepšení dopravy regionální," zlobí se jeden diskutující.

Těsně před koncem diskuze se ozývá i zástupce koalice Nádraží v centru. „Proč se zbavovat unikátního nádraží, které je už napojené na městskou hromadnou dopravu, což v ostatních městech chybí," uzavírá diskuzi otazníkem.

Autor: Veronika Gecová

5.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:
MONTÁŽ pokladen pro elektronickou evidenci tržeb. Ilustrační foto.
5

Druhá vlna EET v kraji: obchodníci si stěžují, někteří i končí

Do stáda takinů indických v brněnské zoo přibyla malá samička, která dostala jméno Chica.
3

V brněnské zoo se narodila samička takina indického. Chica se má čile k světu

AKTUALIZOVÁNO

Místo devíti chtějí jednu supernemocnici. Změna má ušetřit, usnadnit vyjednávání

Jižní Morava – Devět jihomoravských nemocnic chtějí sociální demokraté sloučit pod jedinou příspěvkovou organizaci. Změna má ušetřit peníze, usnadnit přestup personálu a zajistit silnější pozici při vyjednávání s pojišťovnami.

Kometu čeká klíčový zápas sezony. Boj o přímý postup rozhodne duel gólmanů

Brno – Už to tak vypadá, že jde o osudového soupeře. Hokejisté brněnské Komety se postaví proti Chomutovu v jednom z klíčových duelů sezony, stejně jako minulý rok. V závěru základní části Piráti přehráli Brňany 5:2, ztížili jim boj o předkolo play-off a poté v něm Kometu vyřadili 3:1 na zápasy.

Přes 80 nehod. Křižovatku na staré dálnici mají udělat bezpečnější semafory

Brno – Nebezpečnou křižovatku staré dálnice s ulicemi Žebětínská a Kohoutovická, na které bylo za posledních dvaadvacet let přes osmdesát nehod, upraví žebětínská radnice. Jak už Brněnský deník Rovnost informoval, provoz na ní budou nově řídit semafory. Na přivaděčích ke křížení navíc bude maximální rychlost snížená na padesát kilometrů v hodině.

VIDEO: S ukradeným autem ujížděl policistům, zastavila ho až svodidla

Rajhrad – Jedině mrtvola v kufru chyběla v seznamu prohřešků řidiči, kterého v neděli pronásledovali policisté. Čtyřiatřicetiletý řidič na sebe upozornil nebezpečným kličkováním ve Vojkovicích. „Vůz se snažili kolegové zastavit, řidič ale jejich pokyny ignoroval a začal ujíždět. Při zběsilé jízdě vysokou rychlostí vjel bláznivě jedoucí šofér několikrát do protisměru a na chodník," popsal událost v pondělí policejní mluvčí Bohumil Malášek.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies