V sobotním Histo CUPU manželé závodili s řadou aut druhé poloviny minulého století od sportovního Forda Mustanga a Chevroletu Camaro až po cestovní bavoráky. V paddocku se návštěvníci setkali také s jaguárem. Sice nezávodním, zato ve speciální úpravě.

„Kočka hlídá, aby se nám za jízdy neotevírala přední kapota. Na silnici přes ni totiž tak úplně nevidím," vysvětluje Rakušan Egmont Wimmeder gumicuk, neboli pružný upínač, obtočený kolem sošky jaguára a uchycený v mřížce chladiče.

Překvapující je nejen předek auta, ale také levé zadní okénko. Potisk na stínítku světla totiž vyvolává iluzi, že na zadním sedadle sedí britská královna. „Jezdím s její eminencí všude. Vůbec se nebojí. Velkou výhodu mám při policejních kontrolách. Říkám hlídce nezdržujte, vezu královnu," směje se Wimmeder.

Na závody přijel se svým kamarádem. „Dorazili jsme jen na volné jízdy. Na závody je auto příliš pomalé. Na silnice ale zase příliš rychlé, tak si to musíme kompenzovat tady," vysvětluje.

V zadním paddocku se na další jízdu připravují závodníci formulí z Klubu F3. Zdeněk Křivohlavý, který na tehdejším okruhu závodil i v šedesátých letech, se ale kvůli poruše formule příští jízdy nezúčastní. „Dnešní a tehdejší závody se vůbec nedají srovnat. Tady je široká trať, přehledné zatáčky a kačírek. Trochu nuda. Tenkrát vedla trať lesem dolů z Kohoutovic. To byla aspoň romantika," vzpomíná muž.

Přesto si ale atmosféru závodů pochvaluje. „Rázem mi není osmdesát a cítím se jako tenkrát," usmívá se.