VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Přejezd Staré dálnice v Žebětíně má usnadnit její zúžení

Brno /FOTOGALERIE/ - Zastavit a desítky vteřin nebo taky několik minut čekat. Jakmile proud aut poleví, co nejrychleji se rozjet, vyrazit přes čtyřpruhou silnici. Přitom doufat, že se ani jedním z pruhů rychle nepřiblíží jiné auto, které narazí do toho jejich. Takové situace zažívají řidiči na křižovatce ulic Žebětínská, Kohoutovická a Stará dálnice. Místní dlouhodobě volají po její úpravě. Dočkat se mají za dva roky. Jak bude řešení vypadat, však zatím není jasné.

2.2.2015 29
SDÍLEJ:

Řidiči projíždějící na trase mezi Kohoutovicemi a Žebětínem musejí přejíždět čtyřpruhovou silnici projektovanou původně jako dálnice. Podle některých to je hodně nebezpečné. Mnozí se dokonce snaží tomuto místu vyhnout. Foto: DENÍK/Attila Racek

Současná podoba křižovatky vadí například Václavu Kašpárkovi. „Po Staré dálnici sice nejezdí v porovnání s jinými částmi Brna nějak moc aut. Jenže jezdí dost rychle. Přejíždět ji není příjemné. Auta mohou přijet ze čtyř pruhů různými rychlostmi," upozornil Brňan.

Podle starosty Žebětína Víta Berana se dokonce někteří řidiči snaží křižovatce vyhýbat. „Chodí za mnou rodiče, kteří se tudy, zvláště když vezou děti, bojí projet," podotkl Beran.

varianty přestavby křižovatky
- kruhový objezd - v místě křížení tří ulic vyroste okružní křižovatka, která dopravu zklidní
- zúžení Staré dálnice - ze čtyřpruhé silnice v úseku od přehrady až ke křižovatce vznikne dvoupruhá, která bude přehlednější a auta po ní pojednou pomaleji
- zúžení před křižovatkou - dopravu zpomalí až zúžení před křížením
- světelná signalizace - dopravu bude řídit semafor

Podle něho situaci komplikuje i to, že se v místě drží mlhy putující od Brněnské přerady. „Ve špičce je pak křižovatku skutečně problém přejet. Doprava přitom houstne, auta přibývají třeba ze sídliště Kamechy. Alespoň jednou za dva měsíce je na křižovatce nějaká nehoda. I když třeba menší," poznamenal starosta.

Nepříjemný je úsek také pro řidiče brněnského dopravního podniku. „Místo není ideální. Autobusy musejí křižovat čtyři pruhy," podotkla mluvčí podniku Linda Hailichová.

Problémy měl vyřešit kruhový objezd, který by křižovatku nahradil. Jenže i když jej žebětínská radnice prosazuje přes pět let, stále se ani nezačalo stavět.

Podle starosty Berana je ale stavba konečně v dohledu. „Objevilo se víc variant přestavby než jen kruhový objezd. V úvahu připadá také zúžení silnice. Kraj nyní vypracovává bezpečnostní audit různých řešení. Hotová mohou být zhruba za dva měsíce. Pak chci tlačit na Jihomoravský kraj, kterému silnice patří, aby neusnul a s křižovatkou něco udělal do dvou let," slíbil Beran.

Krajský radní Antonín Tesařík upozornil, že se kraj zatím neshoduje s brněnskou radnicí na nové podobě křižovatky. „Navrhujeme udělat ze silnice dvoupruh. Za den projede po Staré dálnici devět tisíc aut, na to dva pruhy stačí. Bude to také hospodárnější pro údržbu. Brno má ale názor jiný," upozornil Tesařík.

Podle vedoucího brněnského odboru dopravy Vladimíra Bielka zúžení dálnice na dva pruhy moc hospodárné není. „Kraj chce udělat na dálnici dva pruhy pomocí pevných svodidel. Jenže například při festivalu Ignis Brunensis používáme pruhy Staré dálnice od Bystrce až po křižovatku k parkování aut návštěvníků. Pevná svodidla bychom museli týden předem odmontovávat, pak je zase stavět. Stálo by to víc, než by kraj ušetřil," poznamenal vedoucí odboru.

Podotkl, že město dříve zmiňovaný kruhový objezd neodmítá, ale ani nepožaduje. „Klidně může být silnice zúžená, ale jen plnou čarou. Nebo se může zužovat až před křižovatkou," nastínil Bielko.

Dopravní podnik nemá mezi variantami jednu, kterou favorizuje. „Všechny, které pomohou zpomalení dopravy uvítáme," uvedla mluvčí Hailichová.

Radní Tesařík ujistil, že krajskou variantu nebude prosazovat za každou cenu. „Čekáme na bezpečnostní studii. Pak se dohodneme s Brnem. Hlavní je s křižovatkou něco dělat," zdůraznil.

Autor: Petr Jeřábek

2.2.2015 VSTUP DO DISKUSE 29
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Poškozená dlažba v parku před Janáčkovým divadlem.
5

Dodávka se propadla mezi trysky před Janáčkovým divadlem

Ilustrační foto

Třicetistupňová vedra vydrží až do čtvrtka, řeky jsou na hranicích sucha

Maketa Německého domu na Moravském náměstí stojí načerno. Nemá stavební povolení

Brno /ANKETA/ - Brno porušuje skrz své turistické centrum zákon, obvinil šéf brněnských občanských demokratů Robert Kerndl současné vedení magistrátu. Problém vidí v maketě Německého domu na Moravském náměstí. „Musí mít stavební povolení a územní rozhodnutí, které nemá. Jde o černou stavbu," uvedl Kerndl.

Oprava Křenové ulice se odkládá o dva měsíce

Brno – Stavební stroje a hluk oprav se brněnské Křenové ulici o prázdninách nakonec vyhnou. Jak už dříve Brněnský deník Rovnost informoval, dopravní podnik plánoval přes léto opravovat tamní koleje. „Termín zahájení této rekonstrukce jsme posunuli v koordinaci s ředitelstvím silnic a dálnic, které až do srpna bude opravovat Hladíkovu ulici. Souběh obou staveb by výrazně zkomplikoval dopravu v dané lokalitě," vysvětlil generální ředitel brněnského dopravního podniku Miloš Havránek.

Za borůvkami nemusíte do lesa, můžete je mít i na balkóně

Jejich plody jsou větší než jejich příbuzných odrůd z lesa, na keřích rostou v celých trsech, takže úroda je mnohem snazší a rychlejší, a jejich chuť si s těmi lesními v ničem nezadá. Řeč je o kanadských borůvkách, které si v pohodlí můžete vypěstovat na zahradě nebo i doma na balkoně a jejich sladké bobule budete mít na dosah ruky.

Policisté zastavili auto kvůli překročení rychlosti. Řídil šestnáctiletý mladík

Brno – Rychlou jízdou na sebe minulý týden upozornil zdrogovaný mladík, který projel židenickou Jedovnickou ulicí rychlostí dvaadevadesát kilometrů za hodinu. „Poté, co ho policisté zastavili, předložil řidič doklady k autu. Řidičský průkaz ale ne. Ukázalo se, že je mu teprve šestnáct," sdělil v pondělí policejní mluvčí Pavel Šváb.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies