VYBERTE SI REGION

Prodloužení zóny 101 k hradu Veveří? Je naděje na změnu

Bystrc – Dvacet korun za cestu tam, dvacet za cestu zpět. Tolik teď platí lidé cestující z městské části Bystrc na hrad Veveří. Včetně majitelů předplatních jízdenek na brněnské tarifní zóny. Osm zastávek podél přehrady se totiž nachází v tarifní zóně 310, přestože leží na území města. Nyní ale svitla naděje na změnu. 

24.4.2012 6
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Attila Racek

Dopravní a bezpečnostní komise rady bystrcké městské části odsouhlasila návrh obyvatel prodloužit tarifní zónu 101 od zastávky Rakovecká k hradu Veveří.

Po této trase jezdí linka 303. Denně ji využívají například děti navštěvující lesní školku Veveřinka, která sídlí na hradě Veveří. „Většina předškoláků tam jezdí s učitelkami z Bystrce,“ uvedl ředitel školky Marek Chlup. Dopravu dětí hradí rodiče.  „Pokud by tarifní zóna 101 vedla až k Veveří, bylo by to pro nás i pro rodiče jednodušší,“ sdělil Chlup. Rodiče by po změně mohli ušetřit přes čtyři sta korun měsíčně.

Návrh zítra projednají bystrčtí radní. „Předpokládám, že návrh odsouhlasí. Záleží však hlavně na tom, jak se k návrhu následně postaví město,“ uvedl starosta Vladimír Vetchý.

Jde o tržby

Náměstek brněnského primátora pro dopravu Robert Kotzian tvrdí, že brněnští zastupitelé jsou ochotní o prodloužení zóny jednat. „Pokud městská část podá impuls k projednání této záležitosti, budeme se jím zabývat a pokusíme se zvážit všechna možná řešení,“ sdělil. Dodal, že schválení návrhu by však pro město znamenalo hlavně vyšší náklady na veřejnou dopravu.

Jeho slova potvrdila mluvčí Dopravního podniku města Brna Linda Škrancová. „Pokud by zastávky v okolí Brněnské přehrady byly začleněné do zóny 101, poklesnou výnosy z tržeb nejen dopravnímu podniku, ale i regionálním dopravcům. Museli bychom pak hledat další zdroje, které by pokryly výpadek tržeb z jízdného,“ sdělila Škrancová.

Brněnská přehrada a hrad Veveří jsou od centra Brna vzdálenější než většina ostatních lokalit, určených především k trvalému bydlení, službám nebo průmyslu. „V případě Brněnské přehrady  však jde o území s převažujícím využitím pro účely rekreace. Budovy určené k trvalému bydlení tam začaly vznikat až v několika posledních letech. Tedy už v době nastavení pravidel stávajícího tarifního systému,“ upozornila mluvčí brněnského dopravního podniku.

O změně tarifního pásma jednalo vedení města v minulosti už několikrát. Zastupitelstvo města Brna řešilo začlenění zastávek kolem Brněnské přehrady do zóny 101 naposledy loni. Zatím ale pořád zůstávají v zóně 310.

JANA VONDROVÁ

Autor: Redakce

24.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 6
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Předvánoční brigády? Je jich více. A za lepší platy

Brno - Vánoce rodiny stojí mnoho peněz, velká část lidí si tak hledá alespoň dočasný přivýdělek. Je to i případ Lukáše Nezhyby. „Mám sice svoji stálou práci, ale chceme s přítelkyní strávit Vánoce v zahraničí na horách, proto máme oba od začátku prosince ještě brigádu," vysvětlil Nezhyba.

AKTUALIZOVÁNO

Jihomoravský kraj si chce pořídit vlastní vlaky. Zaplatí za ně 5,5 miliardy

Jižní Morava – Vlaky v Jihomoravském kraji jsou staré, kraj je nahradí novými. Vypsání výběrového řízení na dodávku schválila ve čtvrtek krajská rada. Do roku 2019 plánuje pořídit pětadvacet souprav pro alespoň 310 sedících cestujících a dalších šest posilových jednotek po 140 místech dohromady za pět a půl miliardy korun. Kromě toho chce v soutěži získat také servis objednaných vlaků. Za třicet let má stát šest miliard korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies