VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Propagace měst: místo heraldického koně vykřičníky

Brno – Zatímco ještě před deseti lety si Brno vystačilo pouze s heraldickým znakem, s rozvojem komunikačních technologií přišla potřeba pořídit si logo. V roce 2004 proto vedení města vyhlásilo soutěž, ve které se sešlo 224 návrhů.

13.7.2010 1
SDÍLEJ:

Nové logo Olomouce na výstavě soutěžních návrhů v Muzeu umění.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Komise z nich vybrala návrh Věry Marešové, která tehdy ještě studovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze. „Toto logo Brno dodnes používá,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Nová loga si po Sametové revoluci postupně pořizovala i další krajská moravská města. Ne všude však byla cesta k nové prezentaci města tak bezproblémová, jako v Brně.

Například v Ostravě vypsali soutěž na logo v roce 2005, ale dočkali se ho až před dvěma lety. „Z více než sto padesáti soutěžních návrhů totiž tehdejší vedení města žádný nevybralo, takže Ostrava dál používala pouze svůj heraldický znak se stříbrným koněm,“ přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Netradiční pojetí

Až v roce 2007 oslovila Ostrava Studio Najbrt, které pro ni vytvořilo modré logo s nápisem OSTRAVA a se třemi vykřičníky. „Ty vyjadřují dynamiku, energii a sebevědomí města a jeho obyvatel,“ vysvětlila Vojkovská. Netradiční a provokativní logo sice podle ní nejprve část lidí pobouřilo, nyní ho však většina přijala.

Logem se dlouho zabývali i v Olomouci, kde nejprve používali červenomodrobílý obdélník s úsměvem a sloganem Město dobré nálady. „Později jsme však zhodnotili, že Olomouc klade důraz spíše na památky než na zábavu,“ uvedla olomoucká mluvčí Jana Urbaníková. V roce 2008 proto město vybralo nové logo v červenobílém provedení, na kterém jeho bohatou historii připomínají tři bílé kostky symbolizující hradby.

Nejdéle své logo používá Zlín, který na jeho tvorbě pracoval od roku 1992 až do roku 1998. Modrý nápis Zlín doplněný žlutým kruhem a čtvercem totiž vznikal postupně při vytváření jednotné podoby městského mobiliáře.

Autor: Zuzana Taušová

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nizozemský záložník Alvin Fortes (vpravo) uspěl na zkoušce a podepsal smlouvu na dva roky.

Zbrojovka vstoupí do sezony s pěti zahraničními fotbalisty. Čeká je doučování

Ilustrační fotografie.

VIDEO: Mladík napadl dva vrstevníky čekající na rozjezd. Kvůli pohledu

DOTYK.CZ

České pivo určené ženám pobouřilo Britky. Je to sexismus, zlobí se

Česká společnost Aurosa Martiny Šmírové uvedla na trh stejnojmenné pivo, určené ženám. Když ho zkusila prodávat v Londýně, narazila. Britských žen se dotklo, že jim někdo předepisuje, jaké pivo mají pít.

Mizí zahrady i sady. Kvůli dovozu ovoce a nezájmu lidí o dražší tuzemské

Brno /INFOGRAFIKA/ – Ovoce z jižní Moravy začíná být na pultech obchodů stále vzácnější. Sady totiž z kraje dlouhodobě mizí a s nimi i zahrady. 

Rozmazané fotografie? Možná minulost. Díky metodě brněnských vědců

Brno - Policisté hledají podezřelého. Získají fotografii poznávací značky z kamer, je ovšem rozmazaná. Není to pro ně ale problém. Pomocí metody s umělými neuronovými sítěmi, které matematicky zpracovávají vložená data k žádanému výsledku, mají fotografii brzo doostřenou a značku přečtou. Podobný scénář se může stát realitou díky metodě doostřování fotek, kterou vymyslel Michal Hradiš z Fakulty informačních technologií brněnského Vysokého učení technického.

Spor o autobazar v centru Brna: vystavené vozy předčasně zmizí z náměstí

Brno – Výstava zánovních aut se v pondělí přesunula z Moravského náměstí na náměstí Svobody, ve středu zmizí z centra Brna úplně. Vypadá to, jako by vedení radnice Brna-středu zařadilo zpátečku. Oficiálně však představitelům městské části vadí, že podle nich je výstava prodejní, což údajně povoleno nebylo. S tímto závěrem ale nesouhlasí organizátoři. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení