VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Propagace měst: místo heraldického koně vykřičníky

Brno – Zatímco ještě před deseti lety si Brno vystačilo pouze s heraldickým znakem, s rozvojem komunikačních technologií přišla potřeba pořídit si logo. V roce 2004 proto vedení města vyhlásilo soutěž, ve které se sešlo 224 návrhů.

13.7.2010 1
SDÍLEJ:

Nové logo Olomouce na výstavě soutěžních návrhů v Muzeu umění.Foto: DENÍK/Jiří Kopáč

Komise z nich vybrala návrh Věry Marešové, která tehdy ještě studovala Vysokou školu uměleckoprůmyslovou v Praze. „Toto logo Brno dodnes používá,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Nová loga si po Sametové revoluci postupně pořizovala i další krajská moravská města. Ne všude však byla cesta k nové prezentaci města tak bezproblémová, jako v Brně.

Například v Ostravě vypsali soutěž na logo v roce 2005, ale dočkali se ho až před dvěma lety. „Z více než sto padesáti soutěžních návrhů totiž tehdejší vedení města žádný nevybralo, takže Ostrava dál používala pouze svůj heraldický znak se stříbrným koněm,“ přiblížila mluvčí ostravského magistrátu Andrea Vojkovská.

Netradiční pojetí

Až v roce 2007 oslovila Ostrava Studio Najbrt, které pro ni vytvořilo modré logo s nápisem OSTRAVA a se třemi vykřičníky. „Ty vyjadřují dynamiku, energii a sebevědomí města a jeho obyvatel,“ vysvětlila Vojkovská. Netradiční a provokativní logo sice podle ní nejprve část lidí pobouřilo, nyní ho však většina přijala.

Logem se dlouho zabývali i v Olomouci, kde nejprve používali červenomodrobílý obdélník s úsměvem a sloganem Město dobré nálady. „Později jsme však zhodnotili, že Olomouc klade důraz spíše na památky než na zábavu,“ uvedla olomoucká mluvčí Jana Urbaníková. V roce 2008 proto město vybralo nové logo v červenobílém provedení, na kterém jeho bohatou historii připomínají tři bílé kostky symbolizující hradby.

Nejdéle své logo používá Zlín, který na jeho tvorbě pracoval od roku 1992 až do roku 1998. Modrý nápis Zlín doplněný žlutým kruhem a čtvercem totiž vznikal postupně při vytváření jednotné podoby městského mobiliáře.

Autor: Zuzana Taušová

13.7.2010 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fanoušci brněnské Komety slaví gól. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO
1

Vztek fanoušků Komety. Za lístek zaplatí o 280 korun víc než příznivci Hradce

Radim Schwab.
1

Papež i Lazar. V jediném představení ztvární herec Schwab neuvěřitelných 25 rolí

SOUTĚŽ: Ve hře jsou lístky na zápas Zbrojovky proti Dukle Praha

Brno – Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2016/2017!

AKTUALIZOVÁNO

Ignis Brunensis: přibude jeden ohňostroj, povinnou skladbou bude Bugatti step

Brno /ANKETA/ – Sedmkrát se letos rozzáří nebe nad Brnem různobarevnými ohňostroji. Na přelomu května a června se i letos uskuteční festival ohňostrojů Ignis Brunensis. Letošní ročník je jubilejní, dvacátý. Pořadatelé proto připravili na přehradě letos až pět ohňostrojných show. Nově tam bude v době přehlídky i hudební festival.

Kino Art se přesune do bývalého lihovaru. Kvůli opravám

Brno /FOTOGALERIE/ – Rozsáhlé opravy za miliony korun čekají budovu brněnského Kina Art v Cihlářské ulici. Kvůli rozšíření vestibulu či zřízení bezbariérového přístupu proto od května do září kino přemístí do bývalého lihovaru v Pekařské ulici.

DOTYK.CZ

Největší poslanečtí snaživci? Na špici jsou Kalousek i Okamura

Už více než dvě stovky zákonů předložili současní poslanci. Sice jich protlačili jen 26, ale nesmutní z toho. Hlavně, že jsou vidět.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies