VYBERTE SI REGION

Prožít Brno, Zažít Brno. Slogan města dostal grafickou podobu

Brno - Prožít Brno, Zažít Brno, Užít Brno, Využít Brno. Takové jsou varianty sloganu Žít Brno, který má městu usnadnit propagaci. Heslo, které před nedávnem vyvolalo mezi Brňany bouřlivou diskuzi, nyní dostává grafickou podobu.

12.12.2010 16
SDÍLEJ:

KONTROVERZNÍ SLOGAN. Autorka brněnského loga Věra Marešová představila návrhy na grafickou podobu sloganu Žít Brno. O navržených variantách se nyní bude diskutovat. Marešová městu navrhla i podobu sloganu pro cizince.Foto: Návrhy: Kancelář strategie města Brna

Jeho pestrobarevné varianty představila tento týden Věra Marešová, která je zároveň autorkou červenobílého brněnského loga. „O navržených podobách se nyní bude ještě diskutovat, nic zatím není uzavřené,“ zdůraznila Marešová.

Městu například nedoporučuje, aby používalo variantu sloganu spojenou s logem Brna. „Pro lepší srozumitelnost je lepší slogan a logo nekombinovat,“ myslí si Marešová.

Sloganem se chce Brno vrýt do paměti turistům, podnikatelům či například investorům. „Město totiž potřebuje vytvořit srozumitelný obraz, který bude vyjadřovat jeho charakteristiku,“ vysvětlil již dříve mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára. Žít Brno podle vedení města znamená nechat se unést atmosférou brněnských ulic a prožít to jedinečné, co nabízí.

Magistrát však nehodlá slogan používat za každou cenu a za všech situací. „V některých případech totiž může působit účelově, nevhodně či komicky,“ upozorňuje manuál, který kvůli sloganu zpracovala Kancelář strategie města.

Za šest set tisíc

Slogan pro město za šest set tisíc korun vytvořila slovenská firma Consulting Corporate Group. Jeho přijetí mezi odborníky i obyčejnými lidmi však bylo rozporuplné, stejně jako jeho nová grafická podoba. „Slogan město nijak necharakterizuje, není zvukomalebný ani vtipný. Hravost mu dodávají pouze předpony,“ myslí si například ředitel Domu umění města Brna Rostislav Koryčánek. Grafické ztvárnění však podle něj heslu pomohlo. „Dodává mu na zajímavosti,“ ocenil Koryčánek.

Grafické zpracování je povedené i podle Václava Houfa, který vede Ateliér grafického designu na Vysokém učení technickém v Brně. „Podoba sloganu navazuje na podobu města a je skvělé, že obě věci zpracovala stejná autorka. Očekával bych však námitky, že slogan vypadá podobně jako logo Prahy, které si pohrává s variantami názvu města v různých jazycích,“ upozornil Houf.

Toho si všiml také Brňan Jan Boček. „Autorka se zřejmě inspirovala logem Prahy, ale vytvořila cosi bez stopy elegance. Spojením s dosavadním, příjemně čistým logem Brna, vzniká naprosto nepochopitelná blbost, ke které se nabízí parodie jako Zneužít či Přežít Brno,“ zlobí se Boček.

Mluvčí Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Tomio Okamura zase upozorňuje na chyby sloganu. „Je vidět, že slovní hříčka vznikla nejprve v češtině a teprve poté se překládala do dalších jazyků. Už v anglické variantě může znít kostrbatě a v dalších jazycích třeba vůbec nebude fungovat. Do České republiky přitom míří především lidé z německy mluvících zemí či Asie, na které slogan vůbec nemyslí,“ kritizuje Okamura.

Nemá co nabídnout

Chybou je podle něj i to, že propagační slogan vzniká v době, kdy město turistům nabízí málo zajímavostí. „Vymýšlet nejprve slogan a pak konkrétní lákadla je nesmysl, musí se to dělat naopak. Jinak jsou to vyhozené peníze, i když je slogan graficky pěkný,“ soudí odborník na cestovní ruch.

Ještě kritičtější je Martin Charvát z reklamní agentury Konektor, která se na slogany specializuje. „Nová identita je zmatená. Heslo Žít Brno je klišé, kterému trochu pomáhá jen hravost, s jakou se s ním pracuje. Navíc je otázka, zda je Brno opravdu městem, které si můžete užít a zažít, nebo je to jen něčí zbožné přání. Žít Brno je podle mě myšlenkový konstrukt, se kterým se těžko někdo opravdu sžije,“ zhodnotil Charvát.

Autor: Zuzana Taušová

12.12.2010 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Hokejový útočník Martin Havlát na tréninku Komety Brno.

Havlát proti Zlínu? Ještě ne, zní z hokejové Komety

Fotbalista Tomáš Jablonský v posilovně.

Zbrojovka získala posilu do obrany, ze Slavie přichází Jablonský

Dívky v Brně předvedly krásu i talent. Vybírat Miss lze teď i na sociální síti

Brno /FOTOGALERIE/ – Pobavení publika, promenáda v plavkách, rozhovor s porotou. To jsou tři již tradiční úkoly, které musí dívky splnit, aby postoupily do semifinále dalšího ročníku soutěže Česká miss. O korunku pro královnu krásy přišly ve čtvrtek do brněnského nákupního centra Olympia bojovat dívky z celé republiky.

AKTUALIZOVÁNO

Vlak srazil mladíka mezi Židenicemi a Královým Polem. Trať už je průjezdná

Brno – Tragické následky měla ve čtvrtek odpoledne srážka muže a vlaku v úseku mezi brněnskými Židenicemi a Královým Polem. „Indicent se stal přibližně v půl třetí odpoledne. Dopravu na trati jsme přerušili. Aktuálně předpokládáme, že to potrvá zhruba do půl páté večer, bližší podrobnosti ale bohužel zatím nemůžeme sdělit," sdělil za České dráhy Petr Šťáhlavský.

Známé poslal fotky podřezaného zápěstí. Zraněného muže zachránili strážníci

Brno – Fotografie podřezaného zápěstí přišla v noci na středu na mobilní telefon mladé ženě od jejího pětadvacetiletého známého z Brna. S obavami o jeho život se svěřila přátelům, kteří ihned informovali policii.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies