VYBERTE SI REGION

První peníze na přestavbu nádraží dostane Brno v roce 2015

Brno – Na přestavbu brněnského železničního uzlu spojenou s přesunem nádraží nepřijde do Brna od státu ani Evropské unie v následujících letech ani koruna. Vyplývá to z rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury, který schválil parlament. Přesto má ministerstvo dopravy pro Brňany dobrou zprávu. Počítá s tím, že v roce 2015 s projektem konečně začne. Po více, než devadesáti letech příprav.

16.2.2013 42
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Lubomír Stehlík

Informaci Brněnskému deníku Rovnost potvrdila mluvčí ministerstva Andrea Volaříková. Pro rok 2015 počítá ministerstvo s tím, že za brněnský uzel zaplatí 320 milionů korun ze státního fondu a dalších 480 milionů. „Zda skutečně stavbu v tomto roce zahájíme, závisí na úspěšném dokončení její přípravy. V tuto chvíli se ovšem termín jeví jako reálný," ujistila Volaříková.

Podle ní dokonce stavbě nebrání ani to, že železničáři doposud jasně nerozhodli, zda je výhodnější nádraží postavit v centru, či v takzvané odsunuté poloze, s níž Brno počítá už od roku 1927. „V roce 2015 půjde o stavby. Které se neliší v obou variantách polohy uzlu," řekla Volaříková.

Podle náměstka brněnského primátora Roberta Kotziana je rozhodnutí ministerstva logickým důsledkem současné neutěšené situaci na vlakových tratích v Brně. „Necháváme zpracovat studii možnosti zavést železniční dopravu k tuřanskému letišti. Součástí je i aktualizovaný přesný výpočet stávající kapacity brněnského nádraží a železniční sítě. Z něj je jasné, že už v Brně nelze přidávat nové vlakové spoje. S tím se nikdo nevyrovná jinak, než podporou přestavby uzlu. Jinak hrozí kolaps," uvedl Kotzian.

Dodal, že do poloviny roku počítá se získáním územního rozhodnutí pro stavbu za dvacet miliard.

Lidé z Brna jsou přesto skeptičtí. „Slibů o novém nádraží už jsem slyšel spoustu. Ale dokud se stavět nezačne, neuvěřím. Vždyť doposud není ani jasné, kde bude nádraží stát," upozornil Vladimír Kolařík.

To uznal i Kotzian. „O polohu stále vedeme spory. Já jsem přesvědčen, že se opět jako výhodnější ukáže poloha nádraží u řeky," řekl náměstek.

Naopak příznivci nádraží v centru stále věří svojí variantě. Dokonce prosadili její posouzení na ministerstvu dopravy. „V doposud jediném porovnání obou poloh v roce 2007 vyšla jako výhodnější přisunutá varianta. Ale je pravda, že je potřeba důkladnější studie," zdůraznil Matěj Hollan z koalice Nádraží v centru.

Posouzení výhodnosti obou variant dostala na starost Správa železniční dopravní cesty. „Studii zpracujeme během letošního roku," přislíbil mluvčí Správy Jakub Ptačinský.

Autor: Petr Jeřábek

16.2.2013 VSTUP DO DISKUSE 42
SDÍLEJ:

Perníkový betlém? Snad nám ho děti na mši nesní, doufá žena organizující pečení

Vranovice – Zvedne vyzvánějící mobil a říká: „Pečení betlému? Není problém." Pětadvacetiletá Magdalena Vybíralová ve Vranovicích na Brněnskem organizuje vznik betlému, jenž bude celý z perníku.  

Vánoční dárky od obce? Obyvatelé dostanou kalendáře, plavenky nebo besídky

Nová Ves - Kromě Ježíška myslí na obyvatele obcí na Brněnsku také představitelé některých tamních radnic. Většinou lidé dostanou drobnosti vztahující se k obci a jejímu životu.

Při nehodě dvou aut v Rajhradě se zranil kojenec

Rajhrad – Čtyři zraněné včetně jednoho kojence si vyžádala nehoda dvou osobních aut. Ta se střetla v sobotu dopoledne v Rajhradě na Brněnsku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies