VYBERTE SI REGION

Psi prohnali své páníčky. Uháněli pro medaile

Brno-Ořešín /REPORTÁŽ/– Jako řev motorových pil zní hlasitý štěkot psů na kopci nad Ořešínem. Opodál pasoucí se koně ale vůbec nevyvádí z míry. O to větší nervozitu zažívají běžci připravující se na startu. Navlékají se do postrojů, které je obepínají kolem pasu, a na které za pružné lano připomínající vodítko přivazují své chlupaté mazlíčky. Nejdou je však venčit, je tomu spíš naopak.

31.5.2014
SDÍLEJ:

V České republice canicross provozuje asi dvě stě až tři sta lidí. Řada z nich v sobotu zavítala do Ořešína.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Právě psi jsou totiž hnacím motorem závodníků na čtyřkilometrové trase takzvaného canicrossu.

Vypadá to trochu jako bláznivý sport. A samotný organizátor závodu přiznává, že canicross, tedy běh v zápřahu se psem, není příliš obvyklý. „V republice ho provozuje asi dvě stě až tři sta lidí. Stává se ale mnohem oblíbenější," vysvětluje ředitel závodu Šimon Cipro.

Na křižovatce před lesem se za divokého štěkotu psů připravují na asi třináctiminutový závod běžci v trikotech. Své rozjívené chlupaté parťáky se snaží držet na uzdě, aby příliš nevyváděli. Psi jsou ale dobře vycvičení. I když se svým páníčkům někdy zmítají pod rukama, není to z agrese. Spíš jako by je úplně pohltila závodní euforie.

A nadšení čiší i ze závodníka Michal Čuříka. „Tchyně mi na internetu koupila mašérský víkendový pobyt. Mašéři jsou lidé, kteří se věnují psům a pro tyto závodní sporty je cvičí. Zalíbilo se mi to, pořídil jsem si psa z útulku a už to začalo," popisuje své první setkání s canicrossem Čuřík, který už běhá třetím rokem. Do Brna přijel až z Lipníka nad Bečvou.

Do cíle mezitím dobíhá první z žen z kategorie se psy nad pětadvacet kilo. Martina Štěpánková bránou doslova prosviští a má co dělat, aby sebe i rozběhnuté roční štěně evropského saňového psa zastavila. Z tváře jí lije pot z vyčerpání, ale v koutcích se trochu pousměje, když slyší svůj čas. Dvanáct minut a devět vteřin. „Závodím už od roku 2002, ale s tímhle psem běžím teprve první závod. Drželi jsme si průměrnou rychlost přes devatenáct kilometrů za hodinu," vysvětluje udýchaná Štěpánková.

V celkovém pořadí všech závodníků si prozatím drží čtvrté místo. Můžou jím však ještě zamíchat další běžci v kategorii se psy pod pětadvacet kilo, kterým do startu zbývá několik minut.

TOMÁŠ KREMR

Autor: Redakce

31.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Dvacet let v UNESCO. Lednicko-valtický areál je světovou pýchou

Břeclavsko – Vzala přítele za ruku a společně vyrazili vstříc procházce parkem u zámku v Lednici na Břeclavsku. Studentka gymnázia Hana Sýkorová se stala jedním z mnoha set tisíců lidí, kteří si pro strávení volného času vybrali Lednicko-valtický areál. „O víkendu v létě bývá plno, ale v listopadovém pátečním dopoledni je to lepší," řekla studentka k obrovskému zájmu turistů o celý areál. Místo s rozlohou přesahující 280 kilometrů čtverečních za posledních dvacet let rozkvetlo. V prosinci 1996 se stalo součástí Seznamu světového kulturního dědictví UNESCO – organizace OSN pro vzdělání, vědu a kulturu.

Kempného přerod. V kádru Jestřábů vévodí statistice hitů

Chicago, Brno – Kariéru v NHL si staví trpělivě od základů. Hokejový obránce Michal Kempný při angažmá v brněnské Kometě či ruském Avangardu Omsk platil za ofenzivního beka. V dresu Chicaga Blackhawks za 22 zápasů získal dvě asistence a snaží se především odvést bezchybně práci směrem dozadu. „Kdyby se hnal za body, nebude to úplně ono. Má jinou úlohu než v Evropě. Soustředí se na obrannou černou práci. V současné chvíli je to správná cesta," pozoruje Štěpán Sokol, komentátor NHL na televizní stanici Nova Sport.

Souboj dopravců začíná. V neděli poprvé vyrazí z Brna do Prahy vlaky RegioJetu

Jižní Morava – Až bude Brňanka Alena Nepilová příště plánovat cestu do Prahy, bude se muset rozhodovat, s kým vůbec pojede. „Jezdím obvykle dvakrát měsíčně. Protože nemám ráda autobusy, byly pro mě vlaky Českých drah jasná volba. Teď ještě nevím, s kým budu jezdit. Určitě vyzkouším i nováčka," zauvažovala Nepilová. Už v neděli na trať mezi Prahou a Brnem totiž kromě Českých drah vyjede také soukromý dopravce RegioJet. Provozovat bude tři páry vlaků. Dva na trase mezi Prahou, Brnem a Bratislavou, jeden místo hlavního města Slovenska obslouží Hodonín a Staré Město na Uherskohradišťsku. Jeden pár přidají i České dráhy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies