VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Psycholožka: Brigádu by si měli vyzkoušet všichni mladí

Brno /ROZHOVOR/ – Stanislava Ševčíková je brigádám nakloněná nejen v létě. Rodiče by podle ní měli své děti motivovat do práce. „Brigády mohou studentům přinést nejen peníze, ale i zkušenosti," říká rodinná psycholožka z Brna.

13.7.2016
SDÍLEJ:

Psycholožka Stanislava Ševčíková z Brna.Foto: osobní archiv

Jak by měli rodiče motivovat své děti k brigádě?

Nejlepší je, pokud dítě hledá práci samo a ví, co se chce naučit nebo na co vydělané peníze použije. Rodiče by měli ocenit snahu svého potomka, že si chce přivydělávat sám. K jeho vydělaným penězům mu tak můžou i finančně přispět, nebo mu dát dárek za snahu.

Co by naopak rodiče dělat neměli?

Určitě není dobré, pokud rodiče dospívajícího nutí. Pokud mu sami seženou práci a ještě se ho každé ráno doprošují, aby na brigádu došel, tak to znepříjemní jak sobě, tak studentovi.

Jaký dohled by byl přiměřený?

Rodiče můžou poradit s výběrem práce nebo dohlížet zpovzdálí, aby se nic nestalo.

Jaká jsou největší rizika u studentského výdělku?

Může jít o falešné nabídky, kdy mladí nedostanou zaplaceno, požaduje se po nich práce, která neodpovídá jejich smlouvě. Ze servírky se stane provozní nebo naopak uklízečka. Dokonce to může být mravně rizikové prostředí jako je herna. S tím by se vždy měli obrátit na své rodiče, aby jim pomohli.

Co si pak brigádník kromě peněz může odnést?

Získá mnoho nových zkušeností a nová přátelství. Určitě to může být i osobní zralost, nový pohled na to, kterým směrem se vydá třeba v pracovním životě a naopak, co určitě dělat nechce. Domnívám se, že i dítě, které ví, že nikdy v životě nebude muset pracovat, by si podobnou věc mělo vyzkoušet. Minimálně lépe porozumí lidem.

CELÉ TÉMA O BRIGÁDÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI SI PŘEČTĚTE VE ČTVRTEČNÍM TIŠTĚNÉM VYDÁNÍ DENÍKU ROVNOST.

MICHAELA BENEŠOVÁ

Autor: Redakce

13.7.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchytné parkoviště v Bílovicích vznikne pravděpodobně na místě současných stavebnin (na snímku).
4 7

Záchytné parkoviště? V Bílovicích jsou pro

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu totiž skončila dodávka po dopravní nehodě na boku.
AKTUALIZOVÁNO
3

Nehody na D1: šest vybouraných vozidel a šest zraněných

Děti na internetu prodávají své nahé fotky a nabízí i sex, říká policistka

Jižní Morava /ROZHOVOR/ - Internetový fenomén Modrá velryba, který skrze sérii úkolů, jež mohou vést až k sebevraždám, ovlivňuje děti a teenagery, se objevil i v České republice. Tvrdí to policisté, konkrétní případy ale nechtějí zveřejnit. Medializace fenoménu, který mezi lidmi vyvolal velký ohlas, nebyl dobrý krok podle jihomoravské policejní koordinátorky prevence Zdeňky Procházkové. „Už je to moc nafouknuté. Podobná nebezpečí jsou na internetu pořád, jen se pokaždé jinak nazývají," tvrdí.

Brno v roce 2050? Podobu určí obyvatelé i akademici

Brno - V Brně je na 350 tisíc obyvatel. Za třicet let jich může být o 50 tisíc méně. Radní se rozhodli shromáždit data o obyvatelstvu, dopravě a dalších oblastech, aby pomocí nich vytvořili Strategii Brno 2050.

Glyfosát? Povolujeme jej, sdělila Unie. Zemědělce to potěšilo

Jižní Morava - Herbicidní látka glyfosát, která se používá například na hubení plevele, není rakovinotvorná a zemědělci ji mohou dál používat. Definitivně to potvrdila Evropská agentura pro chemické látky.

Pomohla mi odhodlanost, věří úspěšná žena

Brno - Ve svých osmatřiceti letech pracuje jako ředitelka největšího prodejce německé automobilky Mercedes Benz v Česku a na Slovensku Hošek Motor. Příběh Brňanky Andrey Ungerové si ve středu vyslechli hosté jedné z přednášek Ladies Business Week v Brně. Události, na které vystupují úspěšné ženy.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies