Manažer pobočky operátora Vodafone v Masarykově ulici Roman Hrnčíř zhodnotil noční akci. „Předpokládali jsme daleko větší zájem. Konkrétní číslo říct nemůžu, o desítky prodaných kusů ale nešlo," podotkl. Důvodem byla podle něj hlavně cena, u některých modelů se totiž přehoupla i přes pětadvacet tisíc korun. „Lidé prostě nemají každý rok peníze na nový model, konkurence je navíc levnější a srovnatelná kvalitou," podotkl Hrnčíř. Se zájmem o loňský model řady 5 se podle něj novinka měřit nemůže.

Větší popularitu iPhonu z minulého roku potvrzuje i Patrik Neubauer z pobočky T-mobile na náměstí Svobody. „Letos byl zájem hlavně o modely s větší vnitřní pamětí, které nám ovšem poskytovatel nestihl dodat. Základní verze telefonu nakupující příliš nelákala," vysvětlil.

Naopak u operátora O2 považují akci za úspěch. „O nové telefony byl a je v Brně velký zájem, i když ne takový jako v Praze," řekla Lucie Jungmannová ze společnosti. Komu se nechtělo čekat ve frontě, může prý už využít internetové objednávky. Dodání na vybranou pobočku podle ní ale může nějakou dobu trvat. Brněnská pobočka O2, která se zapojila, je v Masarykově ulici.

Součástí půlnočního prodeje bylo i občerstvení, často s jablečnou tematikou kvůli názvu výrobce Apple. Návštěvníci si mohli také zasoutěžit a získat nový iPhone zdarma.

Problém s malým prodejem v některých brněnských prodejnách dávají za vinu taky pozdějšímu uvedení na český trh. „Zájemci nechtějí čekat, část z nich si určitě jela pro telefon do Německa, někdo objednával z oficiálních stránek výrobce," řekl Hrnčíř z Vodafonu.

Oficiální prodejce telefonů od Apple v České republice iStyle, jehož pobočka v obchodním centru Olympia se akce účastnila, se k úspěšnosti noční akce nevyjádřil.

ONDŘEJ PLEVÁK