A závěr zní: Zastupitelé patnácti městských částí nesouhlasí, aby návrh územního plánu Brna počítal i s variantou bez silnice R43. Tři městské části jsou naopak pro vypracování třetí varianty. Tak, jak to navrhuje náměstek primátora Martin Ander. Zbylé městské části se nevyjádřily.

„Je to politický boj a je to škoda, že je většina proti. Třetí varianta územního plánu je samozřejmostí, abychom se mohli objektivně rozhodnout,“ uvedl včera Ander.

K rychlostní silnici se vyjadřovali v minulých dnech i Brňané.

„Na magistrát přišly čtyři tisíce dopisů od lidí, kteří chtějí zpracování třetí varianty. A patnáct Brňanů se vyjádřilo proti,“ informoval Ander.

Bystrc, Kníničky a Bosonohy jsou jako jediné pro třetí variantu územního plánu.

„Městská část odmítá vedení R43 přes Bystrc už od roku 1991. Rychlostní silnice přes tak hustě obydlenou zónu je nepředstavitelné,“ uvedl starostka Bystrce Svatopluk Beneš.

Nový územní plán Brna má začít platit v roce 2010.

Brněnská ODS snahu o třetí variantu plánu bez R43 kritizuje.

“Vyšší počet variant je mrháním peněz a časem,“ uvedl starosta městské části Komín Karel Hledík.