VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radar vyzývá ke zpomalení. I bez důvodu

Medlánky - Před medláneckou školou platí omezení rychlosti jen v určitou dobu. Nepřetržitě zapnutý radar však nutí řidiče šlapat na brzdu neustále.

13.4.2010 10
SDÍLEJ:

Radar v Hudcově ulici.Foto: DENÍK/Tomáš Škoda

V šest hodin odpoledne jede Brňanka Milada Sýkorová autem po Hudcově ulici v Medlánkách. Před školou zpomalí, protože ji na to upozorní radar. Zpomalte, dejte pozor na děti, objeví se na displeji. Stejně jako většina ostatních řidičů, i žena přibrzdí. Přestože vždycky nemusí.

Rychlostní omezení na třicet kilometrů v hodině totiž platí před základní školou v Hudcově ulici jen ve všední dny. Od šesti ráno do čtyř odpoledne. Radar však na překročení rychlosti upozorňuje nepřetržitě. „Vůbec jsem nevěděla, že to neplatí celý den. Určitě to neví hodně lidí,“ řekla Sýkorová.

Aut ještě přibude

Podle místopředsedy sdružení Občané pro Medlánky Michala Marka je Hudcova důležitou silnicí, po které přijíždí do Medlánek kolem školy hodně aut. „Jejich počet se další bytovou výstavbou nebo plánovaným dopravním propojením s Ivanovicemi ještě zvýší,“ řekl Marek.

Obává se, že neustálé výzvy ke zpomalení budou mít nakonec opačný účinek. Řidiči si na ně zvyknou a nebudou je respektovat. „Radar je na svém místě určitě prospěšný. Škola leží u cesty a třicítka tam má význam. Jen je to špatný model,“ podotkl Marek. Aby současný radar neupozorňoval na překročení třicítky o víkendu a mimo hodiny, kdy omezení rychlosti platí, musel by být vypnutý.

Za ideální řešení to nepovažuje Marek ani místostarosta Medlánek Petr Matějka. „Kvůli tomu, aby byl vypnutý, jsme jej nekupovali. V době pořizování neuměl žádný radar od námi oslovených dodavatelů měřit určitou rychlost pouze ve stanovený čas,“ upozornil Matějka.

Dodal, že v současnosti už takový přístroj k dispozici je. Medlánečtí jej koupí, jen co najdou využití pro ten současný. „Stávající radar chceme umístit do Nadační ulice. Musíme však nejdříve prosadit na dopravním odboru města snížení nejvyšší povolené rychlosti v Nadační na třicet kilometrů v hodině, aby tam měl radar nějaký smysl,“ podotkl Matějka.

Lidé jsou rádi

Radar v Hudcově ulici funguje dva měsíce a místní si jej zatím pochvalují. „Situace se zlepšila o sto procent. Auta teď kolem školy projíždějí mnohem pomaleji,“ řekla například Ivana Číhová, jejíž dcera do školy v Medlánkách chodí.

Měřicí zařízení oceňuje i ředitelka školy Dagmar Černá. „Snažili jsme se dlouho posílit bezpečnost dětí před školou. Chtěli jsme třeba zpomalovací retardéry před přechodem,“ upozornila Černá.

Retardéry podle dopravních expertů nejdou použít všude. „Na místech s příliš silným provozem dopravu brzdí až příliš,“ vysvětlil Jiří Ambros z Centra dopravního výzkumu. Na takových místech jsou podle něho vhodné právě výstražné informační radary.

MICHAL FILÍPEK

13.4.2010 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
16

VIDEO: Na Moravě se hnuly ledy. Přehnaly se přes jez a zamířily k Dunaji

Michal Škoda patří mezi největší opory brněnské Zbrojovky.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZOVÁNO
1

Odejde, nebo zůstane? Brněnského útočníka Škodu nově lanaří čínský klub

Zloděj spícímu podnapilému muži prohledával kapsy i batoh. Zachytily ho kamery

Brno /VIDEO/ – Na kamerový systém na brněnském hlavním nádraží doplatil dvaadvacetiletý mladík, který se v noci na středu rozhodl okrást podnapilého muže, který spal na lavičce. „Prohledával mu kapsy u bundy, u kalhot, a posléze i jeho batoh. Strážníci se od začátku na jeho chování zaměřili a vše nahráli," uvedl mluvčí brněnské městské policie Jakub Ghanem.

DOTYK.CZ

Chyťte doktora! Nemocnice kupují lékaře už během studia

Více než třetina špitálů láká adepty medicíny na štědrá stipendia, vyplývá z ankety regionálních redakcí Deníku. Další nemocnice to plánují.

AKTUALIZOVÁNO

Muž se dotkl tyčí vedení na železniční trati. Na místě zemřel

Břeclavsko – Tragické následky měl ve čtvrtek pro muže kontakt s vedením na železniční trati mezi Podivínem a Ladnou na Břeclavsku. Policii o tom informoval dozorčí železničního provozu.

Doprava za 30 let? Čtvrtina lidí jde pěšky či jede na kole, tvrdí plán mobility

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ - Sprchy na pracovištích, bezbariérové stezky nebo hlídané stojany na kola. To jsou jen některé z nápadů, které mají nalákat brněnské cestující ke kolům nebo pěší chůzi. Plán mobility hledá podle náměstka brněnského primátora Matěje Hollana cestu k vyváženému složení dopravy, posílit mají ale zejména tyto prostředky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies