VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Radní Brna souhlasili s rozšířením D1 na šest pruhů

Brno /AKTUALIZOVÁNO/ – Další krok na cestě za rozšířením úseku dálnice D1 vedoucím přes Brno udělali ve středu brněnští radní. Na svém jednání podpořili zvětšení dálnice ze čtyř na šest pruhů. Kdy ale na pozemky vedoucí podél současné dálnice vyjedou první stroje, není stále jasné. Chybí totiž územní rozhodnutí.

12.1.2011 8
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/archiv

Rozšíření dálnice v úseku mezi městskými částmi Starý Lískovec a Brno–jih podpořil i brněnský primátor Roman Onderka. „Je v zájmu města, aby D1 byla co nejbezpečnější. Právě tomu má její rozšíření pomoci a proto ho podporujeme,“ prohlásil primátor.

S jeho postojem souhlasí i starosta Bosonoh, přes které rozšířená dálnice povede, Anastazios Jiaxis. „Chápeme, že je to nutné, a proto nejsme proti. Dobře si uvědomujeme, jaká je situace na silnicích v Brně. S rozšířením dálnice jsme proto počítali a je i v našem územním plánu. Sice bychom byli nejraději, kdyby součástí stavby byl i obchvat Bosonoh, ale to je nereálné,“ podotkl Jiaxis.

Někteří lidé z Bosonoh proto už dříve proti rozšíření dálnice protestovali. Nelíbilo se jim, že by v jejím okolí byl větší hluk. Rada města k tomu při podpoře rozšíření přihlédla. „Je potřeba, aby byly dodržené hlukové limity stanovené zákonem a proto musí mít dálnice odpovídají protihluková opatření,“ řekl Onderka.

Přístup vedení města starostu Bosonoh potěšil. „Při návrzích protihlukových opatření bychom proto chtěli s magistrátem spolupracovat,“ dodal Jiaxis.

S nutností udělat odpovídajíc protihluková opatření souhlasí také starosta Starého Lískovce Vladan Krásný. „Počítám s tím, že dojde k zvětšení protihlukové zóny. V původních návrzích bylo dokonce i zbudování protihlukových zábran uprostřed dálnice,“ podotkl Krásný.

Nové stavby: podchod i lávka

Rozšíření dálnice nebude podle vedení města znamenat pouze zlepšení provozu na D1 a stavbu protihlukových stěn, ale také přestavbu mimoúrovňových dálničních křižovatek Brno-centrum a Brno-jih. „Kromě toho vznikne i mimoúrovňová křižovatka Hněvkovského navazující na pokračování takzvané Bratislavské radiály, kterou máme v plánu postavit,“ uvedl mluvčí brněnského magistrátu Pavel Žára.

Nového napojení na dálnici se dočká i Avion Shopping Park a stavební práce se ve větší míře dotknou také Starého Lískovce a Bohunic. „V Bohunicích vyroste lávka pro pěší a pro cyklisty propojující Bohunickou a Ořechovskou ulici. Ve Starém Lískovci pak vznikne podchod v Točné ulici, který usnadní cestu do města lidem žijícím na druhé straně dálnice,“ dodal mluvčí.

Přestože středeční vyjádření brněnských radních posunulo plány na rozšíření D1 o něco blíže k uskutečnění, podle Ředitelství silnic a dálnic, které je investorem stavby, je zvýšení počtu jízdních pruhů stále daleko. „Zatím připravujeme investiční záměr a sbíráme podklady pro územní rozhodnutí. Dokud ho nebudeme mít, nemůžeme dělat další kroky, jako třeba vykupovat pozemky. Nákup pozemků, kde se bude stavět, přitom může trvat i rok,“ upozornila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Na to, že se v nejbližší době stavět zřejmě nezačne, upozornil i náměstek primátora Robert Kotzian. „Rada se ve středu pouze vyjádřila do územního řízení, které ale trvá nejméně tři měsíce. A to je ideální varianta. Mohou se totiž objevit námitky, které řízení zdrží. Teprve po jeho ukončení vydáme rozhodnutí a pak se ještě musí uskutečnit stavební řízení,“ podotkl náměstek.

Stavět se tak určitě nezačne dříve než příští rok. Ani to ale nemusí být konečný termín. Problémem totiž zřejmě budou peníze. Rozšíření dálnice a úpravy křižovatek u D1 budou stát zhruba osm až deset miliard korun. „Vzhledem k současným škrtům v rozpočtech ale není jasné, kdy na to dostaneme dost peněz,“ upozornila Vápeníková.

Podle původních plánů přitom mělo být rozšíření dálnice hotové. Bývalý ministr dopravy Milana Šimonovského chtěl totiž se stavbou začít už v roce 2008.

Autor: Jan Němec

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE 8
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Lucie Šafářová.

Šafářová se stane světovou jedničkou ve čtyřhře

V pátek 18. srpna vjela u železniční stanice Olbramkostel na Znojemsku na železniční přejezd Octavia v době, kdy tudy projížděl motorový vlak. Při srážce zemřeli dva lidé, dítě ve vážném stavu transportovali záchranáři vrtulníkem do Brna.
AKTUALIZOVÁNO
24

Srážka auta a vlaku u Olbramkostela: dva lidé zemřeli, malá dívka bojuje o život

Žaloba na územní plán: za krajem stojí přes 60 obcí

Jižní Morava – Více zastánců než odpůrců mají krajské zásady územního rozvoje. Alespoň podle počtu obcí, které se připojily na stranu Jihomoravského kraje v žalobě na platnost územního plánu, kterou před měsícem podalo patnáct jihomoravských obcí přes advokátní kancelář Frank Bold.

AKTUALIZOVÁNO

Gott kvůli nemoci zrušil vystoupení v Brně. Na LétoFestu zazpívá Koller

Brno – Nezaměnitelný hlas Karla Gotta v sobotu nakonec nezazní na brněnském stadionu za Lužánkami. Nejznámější český zpěvák měl vystoupit pod širým nebem na festivalu LétoFest. Z důvodu nemoci a hlasové indispozice však svůj koncert zrušil. Místo Gotta zazpívá Brňanům David Koller. Fanoušci se těší taky na Wanastowi Vjecy nebo Marka Ztraceného.

AUTOMIX.CZ

Vybíráme ojeté SUV do 300 tisíc. Jaké koupit? A jakým se radši vyhnout?

Sportovně užitková vozidla vládnou světu a to nejen mezi novými auty, ale jejich obliba výrazně roste i mezi ojetinami. Pojďme se tedy podívat na to, jaké možnosti máte, když si chcete pořídit ojeté SUV s relativně omezeným rozpočtem. Probereme si SUV do 300 tisíc a koukneme na pět kusů, které za to stojí. A také na pět, jimž byste se měli vyhnout.

Teror v Barceloně: Lidé se bojí zajít si i pro jídlo, říká Hodoňanka

Hodonín – S nervozitou sleduje vývoj události okolo teroristických útoků ve španělské Barceloně. Čeká na zprávy, píše si se známými. Třicetiletá Monika Baldriánová z Hodonína strávila na Pyrenejském poloostrově několik let. A přestože kontakt s lidmi z oblíbené země udržuje už jen na dálku, vraždění radikálů ji nesmírně zasáhlo.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení