VYBERTE SI REGION

Radní zuří. Kvůli vedoucímu brněnského odboru dopravy Bielkovi

Brno – Zmodernizovat prostor před hlavním vlakovým nádražím bez zábradlí mezi nástupišti. Zároveň ho přestavět tak, aby sloužil víc chodcům a cyklistům, jak je to třeba v Joštově ulici. Celkem osm připomínek poslali radní městské části Brno-střed na magistrátní odbor dopravy. Ten však námitky do vznikajícího investičního záměru na rekonstrukci přednádraží a Benešovy ulice nezapojil.

2.10.2015 76
SDÍLEJ:

Vedoucí odbor dopravy brněnského magistrátu Vladimír Bielko.Foto: DENÍK/Attila Racek

Vedení radnice kvůli tomu zaútočilo na dlouholetého šéfa odboru Vladimíra Bielka. „Několikrát jsme se s ním chtěli setkat a probrat dopravní stavby. Ale on s námi nemluví nebo odkládá schůzky. Ignorování připomínek ohledně přednádraží je poslední kapka," postěžoval si radní Svatopluk Bartík. Podobný názor má většina vedení Brna-středu.

Rada městské části doporučila i další změny. „Důležité je prostor přizpůsobit lidem, ne řidičům. Navrhujeme třeba zřízení zóny s omezenou rychlostí aut či zvednutí silnice na úroveň tramvajových nástupišť. I tohle v návrhu chybí," dodal Bartík.

Bielko se nařčení brání. Podle něj není pravda, že s radními nechce spolupracovat. „K investičnímu záměru námitky městských částí nedáváme. Jde pouze o hrubý námět toho, co se v prostoru změní," odůvodnil rozhodnutí vedoucí odboru. Doplnil, že radní dostanou možnost plány připomínkovat později, až budou známé konkrétní změny. Prostor se podle jeho odhadu začne měnit nejdřív za tři roky.

Vysvětlení Bielka podpořil i Robert Kotzian, který na návrhu modernizace přednádraží spolupracoval s šéfem odboru už v době, kdy byl náměstek primátora. „Vedení Brna-středu ho může připomínkovat. Ale do investičního záměru mají být zapojené opravdu jen zásadní námitky, které ovlivní celkový projekt," podotkl Kotzian.

Současný náměstek Martin Ander, který má na starosti územní plánování, však vidí problém v rozdílnosti povah aktérů sporu. „Bielko je ve svých názorech na dopravu spíš konzervativní. Proto se mnohdy jeho návrhy míjejí s tím, jak si rozvoj Brna představují veskrze mladí a progresivně smýšlející politici Brna-středu," uvedl Ander, který je v městské části také zastupitel.

Naopak další náměstek primátora Richard Mrázek, který má ve městě na starost právě dopravu, v osobě šéfa odboru problém nevidí. „Jsme v kontaktu v podstatě neustále. Městská část bude mít na svoje připomínky dost času. Práce na projektu rozhodně neskončila," sdělil. Investiční záměr měli v úterý na svém jednání probírat městští radní. Nakonec ale bod programu stáhli. „Celou dobu plánujeme přednádraží pojmout jako sdílený prostor. To, co nám textově předložil odbor dopravy, plánům vůbec neodpovídalo. Proto záměr přepracují," uvedl Ander s tím, že třeba návrh na odstranění zábradlí neměl v dokumentu chybět.

Autor: Ema Zezulová

2.10.2015 VSTUP DO DISKUSE 76
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies