VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ranní centrum: chodci v ohrožení

Brno - Časté tramvajové spoje a více zásobovacích aut po prázdninách značně komplikují ranní průchod brněnskou Masarykovou ulicí. Pořádně obratní a pohotoví musí být chodci, kteří chtějí každé ráno zdolat Masarykovu ulici v centru Brna.

5.9.2008 13
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Ondřej Surý

Mezi šestou a devátou ráno totiž ztěžují průchod největší brněnskou pěší zónou nejen více než dvě stovky tramvají, ale i desítky dodávek, které v té době zásobují tamní obchody. Dostat se z jednoho konce ulice na druhý je podle některých Brňanů občas opravdové dobrodružství. „Ráno tudy jezdí jedna tramvaj za druhou, takže lidé mohou chodit jen v úzkých cestičkách mezi kolejemi a zdí. Když si k některému obchodu navíc stoupne auto se zbožím, občas není před tramvají kam uskočit,“ stěžuje si třeba Luděk Melenský.

Kvůli opravě Husovy ulice využívaly tramvaje Masarykovu ulici už o prázdninách. Od prvního září však dopravní podnik ještě posílil některé spoje a zásobovacích aut tam oproti prázdninovým měsícům jezdí také více. Vjezd mají povolen do devíti ráno. „Jindy prostě zásobovat nemůžeme. Je nešťastné, že je to zrovna v době, kdy tudy jezdí nejvíc tramvají, ale jinak to nejde,“ říká spolumajitelka obchodu s domácími potřebami Růžena Cimrmanová.

Někteří nespokojení Brňané navrhují, aby dopravní podnik místo pěší zóny využíval koleje v Rooseveltově ulici, kterou už teď projíždí některé tramvajové spoje. Podle mluvčí brněnského dopravního podniku Hany Pohanové to však nejde. „Kdybychom všechno posílali na Rooseveltovu ulici, byla by příliš zatížená. V zastávkách by pak stálo třeba i několik tramvají, zdržovala by se doprava a nedal by se dodržovat jízdní řád,“ vysvětluje Pohanová. Podle ní jsou teď Rooseveltova a Masarykova ulice vytížené rovnoměrně.

Zdolání „Masaryčky“ je v ranních hodinách náročné nejen pro chodce, ale i pro řidiče tramvají. Ti musí mnohdy řešit hodně ošemetné situace i přesto, že mohou jet pouze dvacítkou. „Někdy je to opravdu složité. Často musím kvůli nepozorným lidem hodně rychle dupnout na brzdu. To pak cestující, kteří stáli, sedí a ti, kteří seděli, leží,“ říká v nadsázce řidič dopravního podniku Tomáš Kaucký.

Oprava Husovy ulice a s ní spojená hustá tramvajová doprava přes Masarykovu ulici bude trvat ještě rok. Brňanům nezbývá, než si na ranní provoz na pěší zóně zvyknout. „Je to taková daň za opravu Husovy ulice. Chápu, že to pěší dopravu přes centrum města komplikuje, ale není jiná možnost. Mnoha lidem navíc tyto spoje vyhovují,“ podotýká náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Čtěte komentář redaktorky Kláry Kubíčkové: Pozor, tramvaj!

Autor: Petr Škarda

5.9.2008 VSTUP DO DISKUSE 13
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Stínily a chránily lidi před hlukem, nakonec se staly obětmi oprav kabelového vedení. Lidi žijící v brněnské Kounicově ulici přišli o čtyři vzrostlé stromy.
2

Stromy skáceli kvůli opravám. Přišli jsme o ochranu před hlukem, vadí obyvatelům

Slavný obraz Madona z Veveří, který získala farnost z Veverské Bítýšky jako součást církevních restitucí, muzeum na Petrově poprvé ukázalo veřejnosti. Obdivovat jej se vydaly stovky lidí z Brna i okolí.

Madona z Veveří patří bítýšské farnosti, potvrdil soud

Vandalové v tramvajích: vyčistit jeden čtvereční metr trvá dvěma lidem hodinu

Brno – Více než čtyři miliony korun ročně utratí brněnský dopravní podnik za opravu posprejovaných tramvají, autobusů a trolejbusů. „Od začátku roku evidujeme osmapadesát vozů, které vandalové poničili škrábanci, tagy nebo graffity," vyčíslila v pátek mluvčí podniku Barbora Lukšová.

Žena poslala podvodníkovi 110 milionů, proti rozsudku se odvolala

Brno – Případ jednapadesátileté Dany Niederlové, která vyvedla z firmy na Brněnsku více než 110 millionů korun a poslala je podvodníkovi, bude řešit Vrchní soud v Olomouci. Žena se odvolala proti rozsudku, kterým ji brněnský krajský soud poslal za finanční podvod značného rozsahu na devět let do vězení.

Oslaví symboly: mandle i víno. Unikátní stezka vede k rozhledně

Hustopeče /TIP NA VÍKEND/ – Stezkou protkanou několika stanovišti s úkoly se v sobotu vydají návštěvníci Hustopečí na Břeclavsku. Cíl? Tamní mandloňové sady.

Opravy silnic v kraji? Z dvaceti projektů je devět mostů

Jižní Morava – Mosty u Šakvic na Břeclavsku 123 milionů, v Hodoníně čtyřiapadesát, ve Lhotě Rapotina na Blanensku necelých devětadvacet milionů. Silničáři v kraji letos ze státního příspěvku 228 milionů korun opraví hlavně mosty. Mezi dvacítkou připravených oprav jich je devět.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies