Postavil se tak proti názoru ekologů, kteří trvají na tom, že nejcitlivější trasou je varianta přes Břeclav. „Stavba je připravena k zahájení v roce 2010,“ uvedl Řebíček v dopise, který zaslal poslanci Jiřímu Petrů.

On sám je zastánce mikulovské trasy. „Po poradě ekonomických ministrů budu navrhovat variantu přes Mikulov,“ potvrdil ministr.

Ekologičtí aktivisté stále navrhují, aby ministrerstvo své závazky vůči Rakousku přehodnotilo a začalo stavět trasu přes dálnici D2 do Břeclavi k rakouskému Reinthalu.

„Požadujeme především studii, ve které by se porovnalo, která z tras je skutečně lepší. Nám vychází jednoznačně lépe ta břeclavská,“ říká Barbara Homolová z Ekologického právního servisu.

Podle Petrů ale odborníci srovnání už udělali. „Obě varianty mají vlivy na složky životního prostředí. Ekology navrhovaná trasa navíc prochází několik kilometrů Lednicko – Valtickým areálem. Navíc je i dražší,“ uvedl sociálně demokratický poslanec Jiří Petrů.