VYBERTE SI REGION

Referendum o nádraží: Názor lidí nebudeme přehlížet, řekl ministr dopravy Ťok

Brno /ROZHOVOR/ – Debatu o poloze brněnského vlakového nádraží nesmí ovládnout emoce. Takový vzkaz vyslal ministr dopravy Dan Ťok v rozhovoru pro Deník Rovnost obyvatelům krajského města v reakci na výsledky referenda. „Debatu o takové věci, jako je umístění nádraží, by neměly ovládat emoce, ale zdravý rozum," řekl.

9.10.2016 20
SDÍLEJ:

Ministr dopravy Dan Ťok.Foto: Deník/Martin Divíšek

ČTĚTE TAKÉ: Pro nádraží v centru hlasovalo asi 60 tisíc Brňanů. Referendum je ale neplatné

Byl jste někdy na brněnském hlavním nádraží jako cestující? Jak na vás působilo?

V Brně jsem pětadvacet let žil, takže nádraží velmi dobře znám a mám ho spojené s kusem svého života, stejně jako celé Brno. Vždycky, když se otevře debata o tomto tématu, je to pro mě tím pádem samozřejmě osobnější. Bohužel si ale dobře pamatuji i letitou debatu o přesunu nádraží, která se vleče už příliš dlouho.

Která varianta polohy budoucího železničního uzlu v Brně je vám osobně bližší?

Nezáleží na tom, co si myslím, nebo představuji osobně. Debatu o takové věci, jako je umístění nádraží, by neměly ovládat emoce, ale zdravý rozum. Město musí racionálně posoudit jednotlivé varianty a jasně se vydat jedním směrem. My jsme od toho, abychom dodali odborný podklad, na základě kterého se rozhodneme.

Překvapil vás výsledek referenda?

Příliš mě nepřekvapil, je ostatně podobný jako při posledním referendu pořádaném na toto téma.

Co říkáte na účast v referendu?

Referendum se konalo spolu s volbami a občané tedy měli snadnou příležitost se k věci vyjádřit. Když už se referendum pořádalo, je škoda, že nepřišlo více lidí. To by ale měli hodnotit a vysvětlovat organizátoři referenda, nikoliv já.

Jak moc se bude ministerstvo výsledky referenda řídit ve srovnání se závěry studií proveditelnosti?

Pro nás je teď zásadní, k jakému závěru dospěje město. Referendum s tímto výsledkem není závazné ani pro něj. Nádraží ale v každém případě slouží lidem a názor lidí nás musí zajímat. Určitě ho nebudeme přehlížet, i když je výsledek, jaký je. Pokud jde o studii proveditelnosti, je to důležitý odborný posudek. Umístění železničního uzlu Brno má návaznost na celkové řešení dopravy, včetně budoucí vysokorychlostní tratě. Nejde tedy o čistě městský problém.

V jaké fázi jsou tyto studie?

Studie bude k dispozici na přelomu roku, pak se můžeme naplno pustit do výběru varianty. Brnu bych hlavně přál, aby se rozhodlo co nejdříve. Mimo jiné i proto, že tím zvětší šance, na to, abychom využili na modernizaci nádraží i evropské prostředky a stát rychle našel potřebné finance.

Autor: Alžběta Nečasová

9.10.2016 VSTUP DO DISKUSE 20
SDÍLEJ:
Chřipka. Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

Chřipková epidemie je v plném proudu. Nemocných výrazně přibylo

Michal Škoda.
1

Německé Aue láká Škodu a už jedná se Zbrojovkou

Soud rozhodl: Kohoutovický zpravodaj musí vydat článek opoziční zastupitelky

Brno – Opoziční zastupitelka v Kohoutovicích Dana Kalčíková měla nárok na zveřejnění článku, který ji opakovaně redakční rada místního zpravodaje odmítala vydat. Zastupitelka za zelené a nezávislé se loni v březnu s žalobou obrátila na brněnský městský soud. Ten jí v pátek vyhověl.

Útočník podle obžaloby zrovna znásilňoval jeho přítelkyni. On jen seděl vedle

Brno - Svazování, bití, dušení a znásilnění si podle obžaloby v březnu loňského roku prožila oběť šestatřicetiletého Jana Eliáše v jednom z brněnských bytů. Případ v pátek znovu projednával Krajský soud v Brně. Celé události měla přihlížet trojice mužů, včetně přítele oběti. Ten vypověděl, že všichni se naprosto báli ženu jakkoli bránit a celou noc raději seděli na pohovce a sledovali, co se děje.

Nové trolejbusy překonají i místa bez trolejí. Na baterie ujedou až 10 kilometrů

Brno – Až dělníci rozkopou a přeruší elektrické vedení ve Veveří nebo Údolní ulici, cestující městskou hromadnou dopravou nemusí omezovat pohyb trolejbusy. Brněnský dopravní podnik totiž plánuje koupit deset vozů, které využívají k pohonu také energii z baterií. Cestující v nich tak projedou i místy, kde nevedou troleje.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies