Firma tak reaguje na expanzi konkurenta FlixBus, který od čtvrtka v České republice spouští vnitrostátní linky a mezi Brnem a Prahou jezdí až osmadvaceti spoji denně. V některých hodinách je tak možné najít autobusové spojení mezi dvěma největšími městy každých patnáct minut. RegioJet už dříve avizoval, že chce FlixBus porazit nabídkou benefitů pro cestujících, srovnání cen na nižší úroveň firma nezmiňovala.

FlixBus dosud z České republiky provozoval pouze mezinárodní linky. Od čtvrtka ale zavedl i vnitrostátní mezi sedmnácti českými městy. „Nově spuštěné linky jsou pouze začátek. Naším cílem je být jedničkou na klíčových linkách do roku 2018 a postupně zapojit do naší sítě celou Českou republiku,“ uvedl ředitel FlixBusu Pavel Prouza.

FlixBus prodává jízdenky z Brna do Prahy od 149 korun. Právě nižší cenou oproti RegioJetu, který ještě ve středu jezdil na lince od 165 korun, chtěl FlixBus žlutému dopravci konkurovat. Podle ekonoma společnosti Cyrrus Lukáše Kovandy tak mohl přilákat české cestující. „Jeho výhoda také je, že může případné ztrátové linky v České republice dotovat ze zisků z jiných výdělečných, které po Evropě provozuje,“ zhodnotil před časem Kovanda.

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
Začíná souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy