VYBERTE SI REGION

Regiontour 2009: Ze sklípku až na severní pól

Brno - /FOTOGALERIE/ Na kolo a do sklípku, za vůní ušatého perníku nebo mezi velehory v Mexiku. Ať už mají cestovatelé jakékoli ambice, mohou se inspirovat na veletrzích cestovního ruchu Go a Regiontour 2009, které začaly ve čtvrtek na brněnském výstavišti.

15.1.2009 2
SDÍLEJ:
Fotogalerie
54 fotografií
Veletrh Regiontour 2009 na brněnském výstavišti.

Veletrh Regiontour 2009 na brněnském výstavišti.Foto: DENÍK/Jiří Sláma

V pátek budou určeny pouze odborníkům, v sobotu a v neděli se otevřou i ostatním návštěvníkům. Na veletrhu se představí regiony a turisticky atraktivní místa České republiky.

Mezi nimi se bude i jižní Morava snažit předvést lidem své krásy a příležitosti, které nabízí v oblasti cestovního ruchu. Jeho lákadly budou cyklistické stezky, vinařství, golf, kongresová i kulturní turistika po hradech, zámcích a klášterech.

Jih Moravy však nespoléhá jen na své poklady. Na brněnském výstavišti se ve čtvrtek sešli všichni čtyři moravští hejtmani, aby představili společnou strategii pro rozvoj cestovního ruchu: Morava a Slezsko, region plný chutí a zážitků. „Když cizinci jedou do našeho kraje, nejedou na jižní Moravu. Jedou na Moravu,“ vysvětlil hejtman jižní Moravy Michal Hašek proč moravští hejtmani už pošesté spojili své síly v boji za posílení cestovního ruchu na Moravě.

Za necelý milion korun vznikl katalog v nákladu tři sta tisíc kusů, který dostanou návštěvníci veletrhu Regiontour. Rozdávat ho bude i agentura CzechTourism. Olomoucký kraj chce lákat turisty na své tvarůžky, moravskoslezský kraj na ušatý perník neboli Štramberské uši.

Zlínský kraj zase na vodu ve čtyřech základních skupenstvích. Pramenitou, léčivou z lázní, vínovou a slivovicovou. A Jihomoravský kraj si zakládá na bohatství kulturních památek, vinných sklípcích a golfových hřištích. Zvlášť intenzivně pak bude propagovat jižní Moravu jako ideální kraj pro kongresovou turistiku.

Součástí veletrhů je i největší český festival cestovatelských filmů a fotografií Go Kamera. Videoprojekce a besedy s cestovateli, reportéry a režiséry poběží celý víkend. V sobotu si tak lidé mohou poslechnout povídání první Češky, která byla na severním pólu, a v neděli zase vyprávění o horolezectví v Mexiku nebo cestování po Zambii nebo Jižní Koreji.

Nevšední zážitky čekají i na cestovatele v České republice. Například v muzeu rekordů a kuriozit v Pelhřimově. To má svůj stánek v pavilonu V a návštěvníky zde čeká například obří kolo, kostel postavený z rýžových zrnek, největší dřevěný kačer v Česku nebo největší česká bota.

Autor: Barbora Fialová

15.1.2009 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Učí děti zpívat, celému souboru ušila kroje

Bílovice nad Svitavou - Osmnáctým rokem zpívají děti koledy ve folklorním souboru Bystrouška pod vedením Bohuslavy Hamákové. Letos se zpěvem a tancem připojí k akci Česko zpívá koledy pořádané Deníkem po celé republice. Společně s pěveckým sborem Bach a divadelním spolkem Bota rozezní Bystrouška své hlasy v Bílovicích nad Svitavou na Brněnsku potřetí.

Odejde Zbrojovce snajpr? Útočník Škoda je v kurzu

Brno - Na podzim nastřílel deset branek, vyšvihl se do čela pořadí kanonýrů vedle renomovaného Davida Lafaty. Brněnský fotbalista Michal Škoda se v zimním přestupovém období patrně stane horkým zbožím. Už kolem něj také někteří zájemci krouží. „Mám nějaké informace od manažera, ale spíš čekám na něco konkrétního, zatím je to jen oťukávání, což moc neřeším," odvětil Deníku Rovnost útočník Zbrojovky.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies