VYBERTE SI REGION

Regiontour: Města chtějí ukázat to nejlepší pro turisty

Jižní Morava /AKTUALIZOVÁNO/ – Na kole mezi vinice, pěšky do hor, za folklórem do vesnic ale třeba i na karneval do Brazílie. Veltrhy cestovního ruchu Go a Regiontour, které zítra začnou na brněnském výstavišti, nabídnou inspiraci na zajímavé výlety i informace o různých turistických cílech.

12.1.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Archiv Podzvičinska

Na kole mezi vinice, pěšky do hor, za folklorem do vesnic, ale třeba i na karneval do Brazílie. Veletrhy cestovního ruchu Go a Regiontour, které zítra začnou na brněnském výstavišti, nabídnou inspiraci na zajímavé výlety i informace o různých turistických cílech. První dva dny se brány výstaviště otevřou pouze odborníkům, v sobotu a v neděli i ostatním návštěvníkům.

Jižní Morava se všechny bude snažit zaujmout vinařstvím, lázeňstvím, cyklostezkami, hrady, zámky a kláštery. „V naší expozici bude hrát cimbálová muzika, návštěvníci ochutnají víno i pivo,“ uvedla Ivana Lukášková z odboru cestovního ruchu krajského úřadu. Společně s jižní Moravou se na stánku představí deset zahraničních partnerů kraje. Například italské Toskánsko nebo chorvatský Zadar.

Guláš a meruňky

Na Regiontour míří i vystavovatelé ze Znojemska. Přijede jich čtyřicet a představí se na společném stánku Znojemského regionálního rozvoje. Další stánky obsadí město Znojmo či největší producent vína v regionu Znovín.

Pravidelným účastníkem je obec Miroslav. Návštěvníkům představí netradiční akce jako Meruňkobraní či Gulášovku. „Účast na veletrhu považujeme za důležitou. Navazujeme tam totiž i nové kontakty s městy a podnikateli,“ vysvětlil místostarosta Miroslavi Roman Volf.

Na slevy na procedury a kulturní akce budou lákat hodonínské lázně. „Mnoho našich pravidelných návštěvníků si chodí na veletrh pro slevy. Očekáváme, že tomu tak bude i letos,“ uvedla vedoucí oddělení marketingu lázní Iva Kljunic Briešťanská.

Krytý bazén s teplotou vody okolo třiceti stupňů chce na veletrhu představit Nová Ves na Brněnsku z Mikroregionu Ivančicko. „Dostaneme se do povědomí lidí, kteří hledají i něco víc než jen památky,“ doufá předseda mikroregionu Ladislav Veselý.

Letos poprvé se svým stánkem vyjedou na Regiontour Boskovičtí. „Stojí to dost peněz, ale prezentace regionálních produktů a propagace je pro město důležitá,“ vysvětlil boskovický starosta Jaroslav Dohnálek.

Někteří bez stánku

V jedné z expozic se představí i autokemp Olšovec z Jedovnic na Blanensku. Stánek bude mít podobu indiánského týpí a kromě rybníku a kempu v něm představí turistické zajímavosti z okolí.

Na Regiontour jezdili představitelé kempu i v předchozích letech, vždy jako součást expozice Blanska. Město se však letos rozhodlo peníze, které by je stál stánek, využít jinak. „Za ušetřených 140 tisíc korun si necháme vyrobit internetové stránky. Ty jsou pro propagaci důležitější. Mohou si je prohlédnout i turisté zdaleka,“ řekl starosta Blanska Lubomír Toufar.

Šetří se také v Břeclavi. Město se připojilo k expozici svazku obcí Lednicko-valtického areálu. „Zrušili jsme samostatný stánek. I na dalších veletrzích v Praze nebo Bratislavě se představíme společně s krajem. Veletrhy totiž nemají významný vliv na zvýšení návštěvnosti města,“ myslí si místostarosta Břeclavi Luboš Krátký.

Pouze propagační materiály posílají na veletrh z Veselí na Moravě na Hodonínsku. „Účastníme se jen vybraných veletrhů, letos jedeme až na ten v Bratislavě,“ vysvětlila referentka cestovního ruchu městského úřadu Marie Medřická.

Prezentace na veletrhu stojí obce a města statisíce korun. Zaplatit musí nejen výstavní místo, ale i propagační materiály a doprovodný program. „To se jim však určitě vyplatí. Turisté umí dobrou nabídku ocenit a na hezká místa se pak rádi vracejí,“ upozornila na výhody účasti na veletrhu ředitelka Centrály cestovního ruchu Zuzana Vojtová.

Ředitelka jihomoravské Centrály cestovního ruchu Zuzana Vojtová říká: Příliv turistů očekáváme až později

ROZHOVOR
– Na veletrzích Go a Regiontour se společně s jižní Moravou v expozici kraje představí jihomoravská centrála cestovního ruchu. „Lidem nabídneme čtyřiadvacet top výletních cílů. Hrady, muzea, kláštery i westernová městečka,“ uvedla ředitelka centrály Zuzana Vojtová.

Má i pro malé obce smysl prezentovat se na veletrhu Regiontour?

Určitě. Každá obec má co nabídnout. Veletrh je však velkou událostí nejen pro obyčejné lidi, ale i pro cestovní kanceláře. Ty hledají spíše novinky.

Co si na veletrh musí vystavovatel připravit?

Nejdůležitější je nachystat si propagační materiály, mapky i informace o možných výletech.

Je větší zájem o turistiku, nebo cykloturistiku?

Cykloturistika zažívá velký boom. Zájem o ni je dokonce větší než o klasickou turistiku.

Má jižní Morava cykloturistům co nabídnout?

Máme dobře zpracovaný turistický portál na adrese www.cyklo­jizni­morava.cz. Tam lidé najdou nejrůznější cyklotrasy, které si mohou vytisknout. Nechybí ani informace o službách a památkách na zvolené trase.

Jaký doprovodný program jste pro návštěvníky připravili?

Nabízíme seminář určený průvodcům v cestovním ruchu. Je sice už skoro obsazený, ale stále je možné se do něj přihlásit.

Zlepšují se čísla, která poukazovala na pokles turistů na jižní Moravě?

Tento pokles postihl celou Českou republiku. Podle čísel z loňského roku už ale můžeme říci, že se turisté vrací. Ve světě se oživení cestovního ruchu projevuje nejvíce v asijských a afrických zemích. V Evropě je to pomalejší. Na jih Moravy teď přijíždí nejvíc lidí z Polska a Německa, takže nárůst počtu turistů čekáme také později.

Cena za stánek? I dvě stě tisíc korun

Jižní Morava – Utratit statisíce za propagaci na výstavišti, nebo raději peníze použít na něco jiného? Před takovou otázkou stály jihomoravské obce, které zvažovaly účast na veletrzích Go a Regiontour.

Že tato forma reklamy není levnou záležitostí, ví i vedení Jihomoravského kraje. „Na prezentaci na domácích a nejbližších veletrzích Regiontour v Brně, Holiday World v Praze a ITS Slovakia Tour v Bratislavě máme v rozpočtu vyčleněnou částku dva a půl milionu korun. Na prezentaci na dalších veletrzích je to další milion,“ vypočítal mluvčí kraje Jan Chmelíček s tím, že nabídku jižní Moravy představí i na veletrzích Ferien Messe ve Vídni, F.R.E.E. v Mnichově, MITT a Otdych v Moskvě, Inwetex-cis v Petrohradě a TS v Poznani.

Podle mluvčí veletrhů Go a Regiontour Markéty Kamenické mají regiony největší šanci představit se právě v Brně. „Regiontour je oproti pražskému Holiday World silnější v ukázce různých krajů,“ upozornila Kamenická.

Zájemcům v Brně organizátoři nabízejí nejen místo, ale celý balíček služeb. „Ceny za stánek se liší právě podle služeb, ale pohybují se v rozmezí sto až sto padesáti tisíc korun,“ dodala Kamenická.

Zhruba dvě stě tisíc korun bude účast na veletrhu stát Boskovice na Blanensku. „Propagace je pro nás důležitá. Na stánku se představí i obce a firmy z Boskovicka,“ vysvětlil starosta města Jaroslav Dohnálek.

To, že mít stánek na veletrhu je nákladná záležitost, potvrdil i jednatel společnosti Olšovec z Blanenska Leoš Blažek. „Domluvili jsme se proto na spolupráci s Adamovem, Rudicemi a s rozhlednou Podvrší u Veselice,“ vysvětlil Blažek.

Jihomoravský kraj se snaží také o prezentaci celé Moravy. Poté, co loni čtyři moravské kraje pokřtily na veletrhu regionální kuchařku, představí letos další společný projekt. „Pokřtí publikaci Poklady moravských hradů a zámků,“ dodal mluvčí Chmelíček.

GABRIELA PERINGEROVÁ
ZPRAVODAJOVÉ ROVNOSTI

12.1.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
AKTUALIZOVÁNO

Zátah revizorů v rozjezdech: Pozvracím vás, hrozil černý pasažér

Brno /REPORTÁŽ/ – Téměř prázdnými ulicemi nočního Brna se řítí potemnělý autobus. Navzdory tomu, že v něm sedí devět revizorů a osm strážníků, světla v kabině jsou zhasnutá. „Je to proto, aby působil nenápadně," vysvětluje mluvčí brněnských strážníků Jakub Ghanem. Autobus totiž jede na další ze zátahů revizorů v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. O víkendu při něm zkontrolovali dvanáct autobusů, chytli téměř sto černých pasažérů. Za jedinou noc revizoři dokáží zkontrolovat až devět set cestujících.

Německý dům? S portrétem Adolfa Hitlera, ukazuje také nová kniha

Brno – Když v roce 1900 vyšla série fantaskních pohlednic o tom, jak bude Brno vypadat za sto let, byla na nich spousta vzducholodí a snových vynálezů, ale Německý dům stál stále na Lažanského – dnešním Moravském náměstí. Nakonec se tato budova v Brně dočkala čtyřiapadesáti let. Poté ji město na přání mnoha Čechů zbouralo. Historii Německého domu a s ním spřízněných spolků představuje nová kniha, jejíž křest je ve čtvrtek v Moravském zemském muzeu.

Připomínka trhové tradice: Lidé se ptali po rybí polévce, říká prodejkyně

Brno – Současný název Dominikánského náměstí se poprvé objevil až ve druhé polovině devatenáctého století. V minulosti byli lidé zvyklí o něm mluvit spíše jako o Rybím trhu. Na dávnou tradici v letošním roce navázali organizátoři vánočních trhů. Ty se v letošním roce rozrostly i před budovu Nové radnice a lidé na nich podle dávné tradice opět dostanou ryby. Jen ne syrové, ale připravované na různé způsoby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies