VYBERTE SI REGION

Rekonstrukce nehody: 40 minut popojíždění

Brno /FOTOGALERIE/ – Vyšetřovatelé prověřovali výhled řidičů a nastavení semaforů. Rekonstrukce posledních vteřin před nehodou trvala skoro 40 minut.

23.6.2011 10
SDÍLEJ:

Rekonstrukce tragické nehody tramvaje s trolejbusem v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Poslední vteřiny před katastrofou. Tak se dá nazvat čtvrteční rekonstrukce měsíc staré srážky tramvaje s trolejbusem v křižovatce Provazníkovy a Lesnické ulice v Brně. Při havárii tehdy zemřel jeden z cestujících. Čtvrteční rekonstrukce mapovala posledních devět vteřin jízdy tramvaje a trolejbusu. A trvala bezmála čtyřicet minut.

Rekonstrukce měla dva hlavní úkoly. „Zjistit, jestli nehodu nemohlo ovlivnit nastavení semaforů a prověřit, co mohli před nehodou vidět řidiči,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Linda Škrancová.

Prověřování toho, co nehodě předcházelo, měli na povel pracovníci drážní inspekce. „Trasu jsme rozdělili po půlvteřinových úsecích. Tramvaj a trolejbus vždy popojeli stejný úsek, jaký ujeli před měsícem za půl vteřinu řidiči havarovaných vozů. Na jeho konci jsme je vždy zastavili a fotografovali, jaký měli výhled na provoz,“ popsal rekonstrukci vedoucí vyšetřovacího týmu Jaroslav Kalus.

Plány mu nenarušilo ani špatné počasí. „Je pravda, že při rekonstrukci pršelo a při nehodě bylo slunečno. Máme ale také fotografie pořízené den po havárii, kdy svítilo slunce. Víme proto, jaká byla situace,“ upozornil inspektor.

Kromě výhledu se vyšetřovatelé zajímali o semafory. „Potřebujeme získat světelný plán křižovatky. Teprve poté, co jej prozkoumáme a prohlédneme si fotky, vyvodíme z rekonstrukce nějaké závěry,“ dodal Kalus.

Kdo zavinil tragickou nehodu, zatím vyšetřovatelé neřekli. Při srážce přitom zemřel jeden z pasažérů a dalších čtrnáct lidí se zranilo. V nemocnici stále zůstává žena, která při nehodě utrpěla závažná zranění. „Její stav je ale naštěstí stabilizovaný a postupně se zlepšuje,“ uvedla ve čtvrtek mluvčí Fakultní nemocnice Brno Anna Mrázová.

Autor: Jan Němec

23.6.2011 VSTUP DO DISKUSE 10
SDÍLEJ:

Ideální teplota pro výrobu čokolády? Patnáct až dvacet stupňů

Kuřim /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Žena v bílém oblečení s čepicí na hlavě obsluhuje stroj, ve kterém se čokoláda nahřívá, aby se z pevných kuliček stala tekutina pro nalévání do forem. K přístroji si musí vylézt na štafle, odkud kousky belgické čokolády sype dovnitř. Hmota se musí neustále míchat. Další zaměstnankyně obsluhuje stroj s mnoha tryskami, ze kterých neustále v intervalech asi třiceti sekund vytéká čokoláda. Umisťuje pod ně formy a poté dává na váhu. Ve formě je podle velikosti vždy několik stejných tvarů. Třeba stromky se vyrábí po dvou, zato malá autíčka po patnácti. Výrobě čokolád ve firmě Fikar se věnuje další díl seriálu Rovnosti nazvaného Za zavřenými dveřmi.

AKTUALIZOVÁNO

Doprava na Zvonařce zkolabovala. Autobusy se opožďovaly i o hodinu

Brno – I desítky minut v kolonách. S takovým zdržením museli počítat řidiči, kteří ve středu odpoledne projížděli ulicemi Zvonařka a Plotní. Kvůli vážné dopravní nehodě a jejímu následnému vyšetřování doprava v ulicích zkolabovala. Auta, autobusy i tramvaje linky 12 uvízly v kolonách. Situace se zlepšila až před půl sedmou hodinou večer.

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies