VYBERTE SI REGION

Rekordní návštěvnost Velké ceny? Ander si rýpl do odhadů automotodromu

Brno - Jak vzniká fáma o téměř čtvrtmilionové návštěvnosti? Násobením přifouknutých čísel. To sdílel na svém facebookovém profilu náměstek brněnského primátora Martin Ander po skončení nedělního závodu motocyklů brněnské Velké ceny.

17.8.2015 23
SDÍLEJ:

Padesátý ročník Velké ceny České republiky silničních motocyklů v Brně se pyšní rekordní návštěvností. Někteří lidé zpochybňují výpočet.Foto: DENÍK/Attila Racek

Podle čísel je zřejmé, že se padesátý ročník pyšní nálepkou nejnavštěvovanějšího. Náměstek však upozornil, že tomu tak nemusí být. „Automotodrom sečte návštěvníky a personál pohybující se na okruhu a vynásobí je odhadovaným počtem dnů jejich pobytu na okruhu. Počet prodaných vstupenek byl přitom minulý rok okolo čtyřiceti tisíc," poukázal Ander.

Organizátoři by podle něj měli jasněji uvádět skutečný počet návštěvníků, kteří si koupili vstupenky. Naopak by měli vynechat údaje o přítomném personálu, týmech nebo novinářích. „Automotodrom neobviňuji. Pouze mě rozčiluje, že se chlubí návštěvnickými rekordy, když se stále navyšuje jeho ztráta. Pokud by rekordy skutečně padaly, takové ztráty by neměly," myslí si Ander.

Mluvčí automotodromu Jiří Smetana potrdil, že počet návštěvníků zahrnuje všechny lidi, kteří se na akci objevili. „K počtu prodaných vstupenek přidáváme další počty. Návštěvnost se odhaduje a upřesňuje například podle leteckých záběrů a také ve spolupráci s policií a dopravním podnikem," vysvětlil mluvčí.

Prodaných lístků je tedy skutečně mnohem méně než čtvrt milionu. „Přesný počet zveřejníme až s hospodářským výsledkem Grand Prix. Zatím nemáme informace od prodejců. Tabulka s rozpisem návštěvníků je však veřejná," řekl Smetana.

Hlavní rozdíl ve srovnání s loňským rokem je podle něj ve snížení počtu. „Množství týmů a personálu je stejný. Osmitisícový rozdíl způsobilo také navýšení předprodeje, tedy počet platících návštěvníků," dodal.

MARKÉTA TURKOVÁ

Autor: Redakce

17.8.2015 VSTUP DO DISKUSE 23
SDÍLEJ:
Hrom do krupice. Domácí nesmüsli. Naložený kapr vedle sledě. Bar 4pokoje je prvním brněnským non-stop podnikem nabízejícím snídaně, obědy i večeře. Mění se jídelníčky, osvětlení, hudba i ceny – vždy podle hodiny, v níž lidé přijdou.
18

Čtyři pokoje, devět jídelníčků. Brno má nový proměnlivý bar

Pohlednou ofenzivní podívanou nabídli fotbalisté Zbrojovky divákům v jihomoravském derby zimní Tipsport ligy. Ve svém druhém duelu skupiny C zvítězili Brňané nad Znojmem 5:1.
10

Zbrojovka smetla v Tipsport lize Znojmo pěti góly, dvakrát se trefil Litsingi

Propadli se pod led. Záchrana? Hasiči házejí pytle nebo se plazí po žebřících

Brno /VIDEO/ – Topící se lidi vytahovali hasiči ve středu z ledové vody Brněnské přehrady. Nešlo však o bruslaře, kteří vjeli na příliš tenký led, ale o figuranty ve speciálních úborech, kteří do díry vysekané v ledu vlezli dobrovolně. Věděli totiž, že záchrana od kolegů, kteří se učili, jak tonoucího z vody zachránit, přijde téměř okamžitě. „První možnost je většinou házení speciálních pytlů, kterých se tonoucí chytí. Funguje to ale jen zhruba do patnácti metrů, málokdo dohodí dál," vysvětlil instruktor hasičů Alexandr Ficek.

Lucie prodělala přeměnu pohlaví, nyní o tom hraje divadlo

Brno – Už v mateřské škole si uvědomovala, že je ženou v mužském těle. Dala se na herectví, ale slýchávala: Musíš být víc hercem! Nakonec se Lucie Brychtová rozhodla k přeměně pohlaví, čímž však ztratila dosavadní herecké postavení. Na jeviště už s transsexuální diagnózou vstoupit nemohla. Rozhodla se tedy vtisknout svému příběhu divadelní tvar a vznikla v evropském kontextu ojedinělá inscenace Jsem žena. Její česká premiéra je ve středu od sedmi hodin večer v Buranteatru.

Stavební společnost OHL ŽS propouští zaměstnance. Řádově desítky lidí

Brno - Brněnská stavební společnost OHL ŽS, který byla v roce 2015 v půlmiliardové ztrátě, propouští zaměstnance. Řádově jde o desítky lidí. Firma zeštíhluje i svoje vedení, od ledna má novou organizační strukturu. Společnost také mění svoji strategii a chce se více zaměřit na tuzemsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies