Odsunutí netěší vedení městské části Brno-střed, jejíž obyvatel se měl nový systém dotknout. Upřednostňuje totiž při parkování především lidi s trvalým bydlištěm v dotčených ulicích. „Na jedné z diskuzí, které k rezidentnímu parkování děláme, vystoupil muž, který údajně místo k parkování po práci jednou hledal osmdesát minut. Lidé se na nás obracejí už dva roky a řeší, proč rezidentní parkování ještě není," prohlásila místostarostka Brna-středu Jasna Flamiková.

Vedení města přitom přislíbilo bližší informace o novém systému na přelomu listopadu a prosince. „Nemá cenu teď před Vánoci začít propagovat něco nového. Zvlášť když víme, že se zavedení posouvá," vysvětlil zpoždění náměstek primátora pro dopravu Matěj Hollan.

Podle něj by mělo město v dohledné době schválit nový ceník parkování. „Zdržení je kvůli projekčním pracím. Není to chyba nikoho, všichni se na přípravě projektu učíme," dodal.

V největší městské části si ročně desítky lidí pro jistotu u svého bydliště rezervují parkovací místo. Podle jeho velikosti za něj platí ale i více než třicet tisíc korun ročně. „Zvažoval jsem to, ale říkal jsem si, že snad ještě vydržím. Pokud se rezidentní parkování opravdu odkládá, asi to přehodnotím," zmínil Novák.

Oprávnění rezidenta, které umožní zaparkovat, obdrží každý, kdo v lokalitě prokáže vlastnictví nemovitosti nebo trvalé bydliště. I takový člověk ale za stání v ulicích pravděpodobně zaplatí.

Odklad zatím netrápí lidi v Bohunicích. „Když vše půjde dobře, v Bohunicích bude rezidentní parkování v roce 2019 nebo 2020. Příprava zabere minimálně dva roky, takže změna se nás zatím nijak nedotkne. Obyvatelé Bohunic na to nemají jednotný názor, ale zajímají se o problematiku. Časem k tématu chceme udělat anketu mezi lidmi," poznamenal bohunický starosta Antonín Crha.

Kromě Bohunic a Brna-středu má o rezidentní parkování zájem dalších devět městských částí. Patnáct jich odmítlo. „Z Brna-severu přichází z hlediska rezidentního parkování v úvahu jen oblast v okolí Mendelovy univerzity, kde často parkují studenti. O to nás požádali místní. Ve zbytku městské části o to není zájem," vysvětlil starosta Martin Maleček.

Jak Brněnský deník Rovnost informoval, mezi plánované změny v systému parkování patří třeba volné parkování v centru města na hodinu denně od šesti do sedmi ráno pro všechny, kontrola zaparkovaných aut v rezidenčních zónách speciálními kamerami strážníků a vyšší poplatky za stání v ulicích než v parkovacích domech. „Vybrané peníze nezmizí anonymně v rozpočtu. Město je investuje zpět do zlepšení dopravy v Brně," uvedl dříve Hollan. Brno má také v plánu ve většině jednosměrných ulic v bytové zástavbě snížit nejvyšší rychlost na třicet kilometrů v hodině.