VYBERTE SI REGION

Řidiči náhradní dopravy jezdí bez navigace. Znají trasy po celém Brně

Brno – Jedním z lidí, kteří zachraňovali dopravní situaci při kalamitě v Brně, byl třiatřicetiletý Tomáš Tauer. Je už deset let řidičem autobusových záloh brněnského dopravního podniku a službu měl v pondělí, kdy ledovková kalamita poprvé ochromila Brno.

3.12.2014 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Měl ranní službu a vstával ve tři hodiny ráno. Před půl pátou už byl v práci. S autobusem stál u starého autobusového nádraží před hotelem Grand. „Problémy s ledovkou se poprvé objevily před polednem, kdy mi volal dispečer. Začaly namrzat dráty, není to nic výjimečného. Ale nepamatuji, že by to postihlo celé město najednou," popisuje Tauer.

Na různých linkách zajišťoval náhradní dopravu až do dvou odpoledne, kdy mu končila služba. Spolu s ním jezdilo dalších sedm řidičů z pohotovostní služby. Podle něj se nedá říct, že by Brňané byli naštvaní. „Někteří byli, ale na druhou stranu spousta lidí chápala, že s počasím nic neuděláme," povídá Tauer.

Dopravní podnik je jedinou společností na jižní Moravě, která má řidiče připravené k výjezdu čtyřiadvacet hodin denně. „Když je například problém na trati, tak České dráhy volají právě nám. Nahrazujeme pak dopravu po celém kraji," říká Tauer.

Představa, že řidiči většinu doby stráví čekáním v autobusech, je podle něj naprostý omyl. „Stává se to naprosto výjimečně," říká muž.

Nikdy dopředu neví, jakou linku bude potřeba nahradit, a proto musí znát dobře všechny trasy hromadné dopravy v Brně. „Poté, co zavolá dispečer, si musím hned vybavit, jak se na místo nejrychleji dostanu," popisuje řidič. Jezdí bez navigačního systému a na jeho práci ho nejvíc baví, že není stereotypní.

Nejnáročnější je pro něj nahrazování vlaků. „Stává se, že nevíme, kde je v jiném městě nebo vesnici odbočka k nádraží a pak si musíme nechat poradit od cestujících," povídá.

Brno je podle něj unikátní v tom, že při jakýchkoliv problémech hned vyjíždí náhradní doprava. „V Praze to tak vůbec není. Když něco nejede, tak cestující musí počkat, dokud se nevyřeší problém. Náhradní autobus pro ně nepřijede," říká Tauer. Myslí si, že Brňané si na tento komfort rychle zvykli a neváží si ho.

Autobusy na rozdíl od trolejbusů a tramvají nemají problém s omrzlými troleji, ale musí si zase dávat pozor na namrzlé silnice. Je potřeba dokázat vyhodnotit riziko. „Například velký kloubový autobus váží patnáct tun. I když má zimní pneumatiky, velmi to klouže," vysvětlil řidič.

V takovém případě musí autobus odstavit a počkat. „Nejhorší bývá situace v Kohoutovicích, Bystrci, Líšni a dalších výše položených částech Brna," vysvětlil Tauer.

Autor: Kateřina Foltánková

3.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

Z okolí hlavního nádraží mizí zápach moči, žvýkačky a nedopalky

Brno – Stovky nedopalků a žvýkaček, které ještě minulý týden zdobily okolí hlavního vlakového nádraží v Brně, mizí. Město a městská část od prvního prosince spustily nový systém nepřetržitého úklidu. Ve středu jej politici kontrolovali.Podle Iva Rubeše ze společnosti Ave cz odpadové hospodářství je na úklidu nejtěžší hlavně množství odpadu. „Na takových místech totiž jen přibývá, nemůže se přestat ani na chvíli," sdělil.

Fenomén Ondra: Lezení na OH? Mám z toho strach, je to trochu paskvil

Praha, Brno /ROZHOVOR/ - Není to až tak dávno, co o něm věděl jen úzký okruh lezeckých nadšenců. A vida když v pondělí uspořádal tiskovku po návratu z úspěšné mise Dawn Wall (v kalifornských Yosemitech vylezl za rekordních osm dní nejtěžší stěnu světa v proslulém masivu El Capitan), tísnil se na ní solidní hrozen novinářů a několik televizních štábů. Z brněnského sportovního lezce Adama Ondry je definitivně hvězda tuzemského sportu.

Ministr Jurečka odvolal ředitele Povodí Moravy. Nebyl spokojen s jeho vedením

Brno, Praha – Ministr zemědělství Marian Jurečka ve středu odvolal generálního ředitele státního podniku Povodí Moravy Jana Hodovského. Ministr podle všeho nebyl spokojený s výsledky jeho práce. „Generální ředitel nedokázal čerpat finanční limity pro Povodí Moravy ze státního rozpočtu, časté byly chyby v zakázkách a často se střídali také ředitelé na klíčových postech podniku," nastínila důvody odvolání mluvčí ministerstva zemědělství Markéta Ježková.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies