VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči náhradní dopravy jezdí bez navigace. Znají trasy po celém Brně

Brno – Jedním z lidí, kteří zachraňovali dopravní situaci při kalamitě v Brně, byl třiatřicetiletý Tomáš Tauer. Je už deset let řidičem autobusových záloh brněnského dopravního podniku a službu měl v pondělí, kdy ledovková kalamita poprvé ochromila Brno.

3.12.2014 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Měl ranní službu a vstával ve tři hodiny ráno. Před půl pátou už byl v práci. S autobusem stál u starého autobusového nádraží před hotelem Grand. „Problémy s ledovkou se poprvé objevily před polednem, kdy mi volal dispečer. Začaly namrzat dráty, není to nic výjimečného. Ale nepamatuji, že by to postihlo celé město najednou," popisuje Tauer.

Na různých linkách zajišťoval náhradní dopravu až do dvou odpoledne, kdy mu končila služba. Spolu s ním jezdilo dalších sedm řidičů z pohotovostní služby. Podle něj se nedá říct, že by Brňané byli naštvaní. „Někteří byli, ale na druhou stranu spousta lidí chápala, že s počasím nic neuděláme," povídá Tauer.

Dopravní podnik je jedinou společností na jižní Moravě, která má řidiče připravené k výjezdu čtyřiadvacet hodin denně. „Když je například problém na trati, tak České dráhy volají právě nám. Nahrazujeme pak dopravu po celém kraji," říká Tauer.

Představa, že řidiči většinu doby stráví čekáním v autobusech, je podle něj naprostý omyl. „Stává se to naprosto výjimečně," říká muž.

Nikdy dopředu neví, jakou linku bude potřeba nahradit, a proto musí znát dobře všechny trasy hromadné dopravy v Brně. „Poté, co zavolá dispečer, si musím hned vybavit, jak se na místo nejrychleji dostanu," popisuje řidič. Jezdí bez navigačního systému a na jeho práci ho nejvíc baví, že není stereotypní.

Nejnáročnější je pro něj nahrazování vlaků. „Stává se, že nevíme, kde je v jiném městě nebo vesnici odbočka k nádraží a pak si musíme nechat poradit od cestujících," povídá.

Brno je podle něj unikátní v tom, že při jakýchkoliv problémech hned vyjíždí náhradní doprava. „V Praze to tak vůbec není. Když něco nejede, tak cestující musí počkat, dokud se nevyřeší problém. Náhradní autobus pro ně nepřijede," říká Tauer. Myslí si, že Brňané si na tento komfort rychle zvykli a neváží si ho.

Autobusy na rozdíl od trolejbusů a tramvají nemají problém s omrzlými troleji, ale musí si zase dávat pozor na namrzlé silnice. Je potřeba dokázat vyhodnotit riziko. „Například velký kloubový autobus váží patnáct tun. I když má zimní pneumatiky, velmi to klouže," vysvětlil řidič.

V takovém případě musí autobus odstavit a počkat. „Nejhorší bývá situace v Kohoutovicích, Bystrci, Líšni a dalších výše položených částech Brna," vysvětlil Tauer.

Autor: Kateřina Foltánková

3.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Vedoucí Modré linky důvěry Bohuslava Horská.

První sex, sebepoškozování, jmenuje nejčastější dotazy dětí vedoucí linky důvěry

Brněnská spalovna. Ilustrační foto.

V brněnské spalovně shoří odpad od tří milionů lidí. Po rozšíření o třetí kotel

AKTUALIZOVÁNO

Ve Francouzské ulici v noci hořela tři auta. Včetně mercedesu za milion

Brno - Brněnští hasiči museli v noci po třetí hodině likvidovat požár tří osobních aut ve Francouzské ulici. „Zcela shořel mercedes a Renault Scénic, oheň navíc poškodil ještě hyundai," informoval mluvčí jihomoravských hasičů Jan Dvořák.

Vodojemy v Brně se podobají oblíbené istanbulské památce, říká znalec podzemí Svoboda

Brno /FOTOGALERIE/ – Již zanedlouho se Brňané i přespolní vyřádí na adrenalinových prohlídkách brněnského podzemí. Lidé při nich vstoupí na dosud nepřístupná, ale zato zajímavá místa, jen s helmami a čelovkami. Úzkými štolami a žebříky do podzemí, které návštěvníci zakusí, již nespočetněkrát prošel znalec brněnského podzemí Aleš Svoboda. Právě on se velkou měrou na zpřístupnění nových tras podílí.

Přetížená řečkovická pošta dostane další klienty. Jehnice ztratí výdejní místo

Brno - Fronty na vyzvednutí zásilek se na poště v Řečkovicích od začátku března ještě prodlouží. Pro odložené zásilky si sem přijdou i lidé z Jehnic a Ořešína, kteří by jinak využili výdejní místo v jehnickém obchodě. Do konce února totiž obchod zavře a s ním skončí i výdejní místo.

Soupeř? Zmuchlané košile. Nejtěžší je vyžehlit manžety, říká účastnice soutěže

Brno – Že žehlení není ryze ženská záležitost přišli v sobotu dokázat muži na mistrovství v žehlení. Týmy i jednotlivci v Nákupním centru Královo Pole poměřili síly, když jim organizátoři přichystali zmuchlané košile.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies