VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči náhradní dopravy jezdí bez navigace. Znají trasy po celém Brně

Brno – Jedním z lidí, kteří zachraňovali dopravní situaci při kalamitě v Brně, byl třiatřicetiletý Tomáš Tauer. Je už deset let řidičem autobusových záloh brněnského dopravního podniku a službu měl v pondělí, kdy ledovková kalamita poprvé ochromila Brno.

3.12.2014 3
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Měl ranní službu a vstával ve tři hodiny ráno. Před půl pátou už byl v práci. S autobusem stál u starého autobusového nádraží před hotelem Grand. „Problémy s ledovkou se poprvé objevily před polednem, kdy mi volal dispečer. Začaly namrzat dráty, není to nic výjimečného. Ale nepamatuji, že by to postihlo celé město najednou," popisuje Tauer.

Na různých linkách zajišťoval náhradní dopravu až do dvou odpoledne, kdy mu končila služba. Spolu s ním jezdilo dalších sedm řidičů z pohotovostní služby. Podle něj se nedá říct, že by Brňané byli naštvaní. „Někteří byli, ale na druhou stranu spousta lidí chápala, že s počasím nic neuděláme," povídá Tauer.

Dopravní podnik je jedinou společností na jižní Moravě, která má řidiče připravené k výjezdu čtyřiadvacet hodin denně. „Když je například problém na trati, tak České dráhy volají právě nám. Nahrazujeme pak dopravu po celém kraji," říká Tauer.

Představa, že řidiči většinu doby stráví čekáním v autobusech, je podle něj naprostý omyl. „Stává se to naprosto výjimečně," říká muž.

Nikdy dopředu neví, jakou linku bude potřeba nahradit, a proto musí znát dobře všechny trasy hromadné dopravy v Brně. „Poté, co zavolá dispečer, si musím hned vybavit, jak se na místo nejrychleji dostanu," popisuje řidič. Jezdí bez navigačního systému a na jeho práci ho nejvíc baví, že není stereotypní.

Nejnáročnější je pro něj nahrazování vlaků. „Stává se, že nevíme, kde je v jiném městě nebo vesnici odbočka k nádraží a pak si musíme nechat poradit od cestujících," povídá.

Brno je podle něj unikátní v tom, že při jakýchkoliv problémech hned vyjíždí náhradní doprava. „V Praze to tak vůbec není. Když něco nejede, tak cestující musí počkat, dokud se nevyřeší problém. Náhradní autobus pro ně nepřijede," říká Tauer. Myslí si, že Brňané si na tento komfort rychle zvykli a neváží si ho.

Autobusy na rozdíl od trolejbusů a tramvají nemají problém s omrzlými troleji, ale musí si zase dávat pozor na namrzlé silnice. Je potřeba dokázat vyhodnotit riziko. „Například velký kloubový autobus váží patnáct tun. I když má zimní pneumatiky, velmi to klouže," vysvětlil řidič.

V takovém případě musí autobus odstavit a počkat. „Nejhorší bývá situace v Kohoutovicích, Bystrci, Líšni a dalších výše položených částech Brna," vysvětlil Tauer.

Autor: Kateřina Foltánková

3.12.2014 VSTUP DO DISKUSE 3
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
AKTUALIZOVÁNO

V Líšni našli padesátikilovou bombu. Pozůstatek z války pyrotechnik odpálil

Vizualizace plánovaného komunitního centra.
8 12

Teplárenské objekty ožívají. Mění se na centra i parky

Přes pět tisíc obyvatel bez teplé vody. V Bystrci vymění potrubní rozvody

Brno – Bez teplé vody bude od úterý do pátku mezi osmou hodinou ráno a šestou hodin večer přes pět tisíc obyvatel brněnské Bystrce. Brněnské teplárny odstaví výtopnu v Teyschlově ulici. Bez teplé vody tak bude celé sídliště Kamechy. 

Chcete lístky na Zbrojovku? Soutěžte s Deníkem Rovnost

Soutěžte s Deníkem Rovnost o vstupenky na domácí zápasy fotbalové Zbrojovky Brno v sezoně 2017/2018!

Půldruhého roku povinných reflexních prvků? Ubylo usmrcených chodců

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Povinnost nosit při chůzi po neosvětlených silnicích mimo obec reflexní prvky platí rok a půl. Smyslem novely zákona, která novou povinnosti zavedla, bylo zvýšit bezpečnost chodců. Jak se jí to podařilo, je vidět na číslech. Minulý rok bylo v Jihomoravském kraji devět usmrcených chodců, o šest méně než předloni. Stejný trend hlásí policie i celostátně. „Podíl na tom nepochybně mají i reflexní prvky,“ řekla Zuzana Ambrožová z oddělení BESIP Ministerstva dopravy.

Káňa: V ruce jsem měl dva měsíce dráty

Brno - Bojovník je zpět. Hokejista brněnské Komety Jan Káňa na ledě většinou jezdí s elánem a nevypustí žádný souboj. Svou aktivitu musel na delší čas utlumit. Přesně po pěti měsících od zranění zápěstí si pak zahrál přípravný zápas proti Jihlavě, který Brňané vyhráli 3:1. „Tréninků už bylo hodně, určitě chci hrát a budu se snažit s rukou pracovat, aby byla dobrá,“ slíbil pětadvacetiletý útočník.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení