VYBERTE SI REGION

Nedostatek řidičů v MHD: za volantem sedí i úředníci

BRNO - Petr Chudáček plánuje každý den jízdní řády. Když mu skončí osmihodinová směna, odchází do tramvaje. Nemíří ale za svou rodinou. Jede odvést Brňany domů z práce.

15.9.2007 5
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Lubomír Stehlík

„Chybí nám více než sto řidičů. Musíme tedy zapojit i naše schopné úředníky, kteří po své práci doplňují stav,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Hana Pohanová. Několikrát za měsíc se tak za volantem vystřídá téměř pět set zaměstnanců, kteří celý den seděli za stolem nebo opravovali stroje ve vozovnách.

„Je to koníček. Beru to jako test mé práce. Přes den napíšu na papír jak mají řidiči jezdit, večer si pak vyzkouším, jestli je to v reálu možné ,“ říká Chudáček, který je vedoucím oddělení pro jízdní řády. Za měsíc tak obětuje práci za volantem čtyřicet hodin svého volného času. „Na oddělení takto vypomáhá většina kolegů,“ dodal Chudáček.

Dopravní podnik proto láká nové zaměstnance všemi způsoby. Největší překážkou pro zájemce jsou ale náročné vstupní zkoušky.

„Psychologické testy jsou největším kámenem úrazu. Neprojde je mnoho zájemců. Zpřísnili jsme také zdravotní prohlídky. Další podmínkou je věk. Řidiči mohou mít minimálně jednadvacet let,“ informovala Pohanová. Úředníci uchazečům zkontrolují i body v kartě řidiče.

Když se lidé rozhodnou řídit trolejbus, tramvaj nebo autobus, nepotřebují nutně řidičský průkaz. Autoškolu jim zaplatí dopravní podnik. „Když k nám někdo nastoupí s řidičským průkazem skupiny D, získá bonus patnáct tisíc,“ řekla jednu z výhod pro nové zaměstnance Pohanová.

Noví zaměstnanci tak za svou kvalifikaci nic nezaplatí. Ve většině autoškolách totiž kurzy pro řidiče autobusů stojí patnáct až osmnáct tisíc korun.

Když se zájemce stane řidičem, může se těšit na různé prémie: Roční růst platu až o šest procent, příspěvek na penzijní pojištění, posilovnu, saunu nebo několik stokorun na dovolenou svých dětí.

„Manželka mi někdy z legrace řekne, že si mě vzala kvůli tomu, že rodina bude mít zadarmo tramvajenku,“ směje se Chudáček.

Podle Pohanové si řidiči průměrně vydělají více než dvacet tisíc korun za měsíc. „Nástupní platy jsou ale nižší,“ upřesnila.

15.9.2007 VSTUP DO DISKUSE 5
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ženy i muži se chodí už více než století stříhat do kadeřnictví v Údolní ulici. Nejstarší brněnský salón majitel zrekonstruuje.
20

Stříhají v něm lidi přes sto let. Nejstarší brněnské kadeřnictví zrekonstruují

Ilustrační foto.

Židenický místostarosta Kunc byl podle inspekce hrubý na zaměstnance radnice

Automatické sněhové řetězy. Nový vynález pochází z Česka

Pokud jste někdy nasazovali klasické sněhové řetězy, určitě vás napadlo, že by jejich montáž mohla být o trochu snadnější a rychlejší. Nový český vynález naštěstí splňuje obojí zmíněné.

Kamechy a Žebětín spojí chodník a cyklostezka. Cenu zvyšují výkupy pozemků

Brno – Chodník podél silnice ze sídliště Kamechy do Žebětína ocení matky s kočárky a další chodci, kteří kolem Žebětínského rybníka procházejí. Pokud se vše podaří, žebětínská radnice ho chce začít stavět příští rok.

AKTUALIZOVÁNO

Policejní akce odhalila šest opilých řidičů autobusů. V práci je čeká výpověď

Jižní Morava /FOTO/ – Usedli za volant, nastartovali autobusy a začali nabírat cestující. Šesti řidičům autobusů v Jihomoravském kraji v pondělí nevadilo, že byli opilí, do práce vyrazili i navzdory tomu. Policisté se na ně zaměřili při rozsáhlé akci.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies