VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rok Královopolských tunelů: chybí navazující silnice

Brno – Obrovské ulehčení v dopravě na severu Brna, ale zároveň také přenesení problémů na západ. Tak hodnotí silničáři i Brňané Královopolské tunely po prvním roce jejich provozu. Všichni se shodují na tom, že jen tunely nestačí a velký městský okruh se čtyřproudovou silnicí je nutné stále prodlužovat.

31.8.2013 16
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO: Královopolské tunely v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Přesně rok od otevření kilometrové podzemní stavby za dvě miliardy korun jsou spokojení především lidé z Králova Pole. „V ulicích je poznat, že aut jezdí méně. Třeba přejít silnici na Slovanském náměstí či v Husitské ulici mi už nepřipadá tak nebezpečné jako dřív," řekla Pavla Černá.

Úlevu městské části potvrdil i její starosta Roman Vykoukal. „Intenzita dopravy je určitě o čtvrtinu nižší. Lidé jsou spokojení. Navíc může na podzim začít oprava Dobrovského ulice, kde během stavby tunelů nebyly jiné stavební práce povolené. A také rekonstrukce koupaliště Dobrák," uvedl starosta.

Jenže o podobné úlevě jako Královopolští všichni Brňané mluvit nemohou. Devět tisícovek aut, která denně projedou tunely do Žabovřesk, se totiž musí vměstnat do jediného jízdního pruhu v Žabovřeské ulici. „Je to jako úzké hrdlo trychtýře. Auta se chvíli po vyjetí z tunelů zastaví a pohybují jen krokem. Ve špičce ani nemá cenu tudy projíždět. Raději jedu městem. I když tam zase zdržují semafory," přiznal Martin Svoboda.

Špunt se posunul

Jako problematickou hodnotí Žabovřeskou též dopravní policisté. „Otevření tunelů pomohlo. Ale špunt městského okruhu se posunul směrem k Pisárkám," konstatoval policejní mluvčí Pavel Šváb.

Zácpy v Žabovřeské má vyřešit její rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Ambiciózní projekt za tři miliardy korun počítá s přemístěním tramvajové trati do tunelu pod Wilsonovým lesem.

Jenže podobně jako předtím Královopolské tunely, nabírá další a další zpoždění. Původně totiž chtěli silničáři začít se stavbou už loni na podzim. A podle náměstka primátora Roberta Kotziana přijde další zdržení. „Stát chce pro nás nepochopitelně vypsat zakázku na projektovou dokumentaci tak, že se místo příštího roku začne stavět v roce 2015 nebo až 2016. Stavba má přitom územní rozhodnutí a jedna ze dvou etap je těsně před vydáním územního povolení," nelíbí se Kotzianovi.

Hotovo? 2035

Odhadovat začátek stavby přitom nechtějí ani silničáři. „Její zahájení bylo již několikrát odloženo. Nelze tak říct nic bližšího o termínech," přiznal Robert Nedbálek z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic.

Podobně tomu podle něj je také u dalších částí městského okruhu. „Podklady a povolení pro zahájení stavby máme také u úseků Tomkovo náměstí a Rokytova," řekl Nedbálek.

Termín dokončení těchto částí okruhu v roce 2020 tak není moc reálný. Silničáři si přitom potřebnost všech nachystaných úseků okruhu uvědomují. „Dokud nedostavíme úseky navazující na tunely v Žabovřeskách a Husovicích není ani kapacita Královopolských tunelů využita úplně," řekl Nedbálek. Celý městský okruh má být podle původních plánů hotový v roce 2035. „Dostavba do tohoto data je zatím stále reálná," podotkl Nedbálek.

Autor: Petr Jeřábek

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:
Závěrečný podnik Českého poháru a zároveň Mistrovství České republiky na brněnské trati nad Anthroposem.
21

Brněnská trať je rychlá a zábavná, řekl český šampion Kulhavý

Ilustrační foto
2

V autoškole neuspěje každý druhý. Na vině je i stres

Memoriál Marka Těšíka v beachvolejbalu vyhráli nováčkové Starý a Hojgr

Brno /FOTOGALERIE/ – Sedmnáct dvojic zasáhlo do čtvrtého ročníku Memoriálu Marka Těšíka v beachvolejbalu. Na brněnských kurtech Sport Centra Srbská se nejvíc dařilo nováčkům turnaje Bořivoji Hojgrovi s Petrem Starým, kteří ve finále porazili 2:1 na sety Jakuba Šeráka s Tomášem Kubáskem.

Místo stromů bytový dům. Lidé chtějí náhradní zeleň

Brno - Monstrum, kvůli kterému firma vykácela vzrostlé stromy. Tak označují lidé na internetu nový dům s padesáti byty, jehož stavbu připravuje developerská firma v Turgeněvově ulici v brněnských Černovicích. Stavební povolení na něj již vydal místní stavební úřad. Rozhodnutí ale znovu projednají úředníci brněnského magistrátu.

Jednou jsme nechtíc utopili rudl alkoholu, říká kapitán brněnské lodi Stuttgart

Brno /ROZHOVOR/ - Devětadvacet let. Tak dlouho už se po Brněnské přehradě plaví kapitán Josef Chládek, který velí lodi Stuttgart brněnského dopravního podniku. Ve firmě drží několik prvenství. Jako první kapitán jezdil na lodi s rodinou. Jeho syn mu na lodi dělal lodníka a dcera průvodčí. Ještě nikdo takový v podniku přitom nebyl. V současnosti je už ale ze syna kapitán další z brněnských lodí. S vodou je Chládek starší spojený už od mládí, dříve se plavíval na kanoích, kajaku či plachetnicích. „V dopravním podniku jsem začínal na lodi Veveří. Té ale končila v roce 2011 životnost, pak jsem přešel právě na Stuttgart,“ říká o své historii na lodích.

Legendární pravé křídlo Komety František Ševčík zemřel ve věku 75 let

Brno – Český hokej přišel o legendu. V sobotu ve věku 75 let po dlouhé a těžké nemoci zesnul bývalý skvělý útočník Komety František Ševčík. Hokejista, kterému se přezdívalo „Ježek“, vybojoval v brněnském dresu pět mistrovských titulů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení