VYBERTE SI REGION

Rok Královopolských tunelů: chybí navazující silnice

Brno – Obrovské ulehčení v dopravě na severu Brna, ale zároveň také přenesení problémů na západ. Tak hodnotí silničáři i Brňané Královopolské tunely po prvním roce jejich provozu. Všichni se shodují na tom, že jen tunely nestačí a velký městský okruh se čtyřproudovou silnicí je nutné stále prodlužovat.

31.8.2013 16
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO: Královopolské tunely v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Přesně rok od otevření kilometrové podzemní stavby za dvě miliardy korun jsou spokojení především lidé z Králova Pole. „V ulicích je poznat, že aut jezdí méně. Třeba přejít silnici na Slovanském náměstí či v Husitské ulici mi už nepřipadá tak nebezpečné jako dřív," řekla Pavla Černá.

Úlevu městské části potvrdil i její starosta Roman Vykoukal. „Intenzita dopravy je určitě o čtvrtinu nižší. Lidé jsou spokojení. Navíc může na podzim začít oprava Dobrovského ulice, kde během stavby tunelů nebyly jiné stavební práce povolené. A také rekonstrukce koupaliště Dobrák," uvedl starosta.

Jenže o podobné úlevě jako Královopolští všichni Brňané mluvit nemohou. Devět tisícovek aut, která denně projedou tunely do Žabovřesk, se totiž musí vměstnat do jediného jízdního pruhu v Žabovřeské ulici. „Je to jako úzké hrdlo trychtýře. Auta se chvíli po vyjetí z tunelů zastaví a pohybují jen krokem. Ve špičce ani nemá cenu tudy projíždět. Raději jedu městem. I když tam zase zdržují semafory," přiznal Martin Svoboda.

Špunt se posunul

Jako problematickou hodnotí Žabovřeskou též dopravní policisté. „Otevření tunelů pomohlo. Ale špunt městského okruhu se posunul směrem k Pisárkám," konstatoval policejní mluvčí Pavel Šváb.

Zácpy v Žabovřeské má vyřešit její rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Ambiciózní projekt za tři miliardy korun počítá s přemístěním tramvajové trati do tunelu pod Wilsonovým lesem.

Jenže podobně jako předtím Královopolské tunely, nabírá další a další zpoždění. Původně totiž chtěli silničáři začít se stavbou už loni na podzim. A podle náměstka primátora Roberta Kotziana přijde další zdržení. „Stát chce pro nás nepochopitelně vypsat zakázku na projektovou dokumentaci tak, že se místo příštího roku začne stavět v roce 2015 nebo až 2016. Stavba má přitom územní rozhodnutí a jedna ze dvou etap je těsně před vydáním územního povolení," nelíbí se Kotzianovi.

Hotovo? 2035

Odhadovat začátek stavby přitom nechtějí ani silničáři. „Její zahájení bylo již několikrát odloženo. Nelze tak říct nic bližšího o termínech," přiznal Robert Nedbálek z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic.

Podobně tomu podle něj je také u dalších částí městského okruhu. „Podklady a povolení pro zahájení stavby máme také u úseků Tomkovo náměstí a Rokytova," řekl Nedbálek.

Termín dokončení těchto částí okruhu v roce 2020 tak není moc reálný. Silničáři si přitom potřebnost všech nachystaných úseků okruhu uvědomují. „Dokud nedostavíme úseky navazující na tunely v Žabovřeskách a Husovicích není ani kapacita Královopolských tunelů využita úplně," řekl Nedbálek. Celý městský okruh má být podle původních plánů hotový v roce 2035. „Dostavba do tohoto data je zatím stále reálná," podotkl Nedbálek.

Autor: Petr Jeřábek

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies