VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rok Královopolských tunelů: chybí navazující silnice

Brno – Obrovské ulehčení v dopravě na severu Brna, ale zároveň také přenesení problémů na západ. Tak hodnotí silničáři i Brňané Královopolské tunely po prvním roce jejich provozu. Všichni se shodují na tom, že jen tunely nestačí a velký městský okruh se čtyřproudovou silnicí je nutné stále prodlužovat.

31.8.2013 16
SDÍLEJ:

ILUSTRAČNÍ FOTO: Královopolské tunely v Brně.Foto: DENÍK/Drahomír Stulír

Přesně rok od otevření kilometrové podzemní stavby za dvě miliardy korun jsou spokojení především lidé z Králova Pole. „V ulicích je poznat, že aut jezdí méně. Třeba přejít silnici na Slovanském náměstí či v Husitské ulici mi už nepřipadá tak nebezpečné jako dřív," řekla Pavla Černá.

Úlevu městské části potvrdil i její starosta Roman Vykoukal. „Intenzita dopravy je určitě o čtvrtinu nižší. Lidé jsou spokojení. Navíc může na podzim začít oprava Dobrovského ulice, kde během stavby tunelů nebyly jiné stavební práce povolené. A také rekonstrukce koupaliště Dobrák," uvedl starosta.

Jenže o podobné úlevě jako Královopolští všichni Brňané mluvit nemohou. Devět tisícovek aut, která denně projedou tunely do Žabovřesk, se totiž musí vměstnat do jediného jízdního pruhu v Žabovřeské ulici. „Je to jako úzké hrdlo trychtýře. Auta se chvíli po vyjetí z tunelů zastaví a pohybují jen krokem. Ve špičce ani nemá cenu tudy projíždět. Raději jedu městem. I když tam zase zdržují semafory," přiznal Martin Svoboda.

Špunt se posunul

Jako problematickou hodnotí Žabovřeskou též dopravní policisté. „Otevření tunelů pomohlo. Ale špunt městského okruhu se posunul směrem k Pisárkám," konstatoval policejní mluvčí Pavel Šváb.

Zácpy v Žabovřeské má vyřešit její rozšíření na čtyři jízdní pruhy. Ambiciózní projekt za tři miliardy korun počítá s přemístěním tramvajové trati do tunelu pod Wilsonovým lesem.

Jenže podobně jako předtím Královopolské tunely, nabírá další a další zpoždění. Původně totiž chtěli silničáři začít se stavbou už loni na podzim. A podle náměstka primátora Roberta Kotziana přijde další zdržení. „Stát chce pro nás nepochopitelně vypsat zakázku na projektovou dokumentaci tak, že se místo příštího roku začne stavět v roce 2015 nebo až 2016. Stavba má přitom územní rozhodnutí a jedna ze dvou etap je těsně před vydáním územního povolení," nelíbí se Kotzianovi.

Hotovo? 2035

Odhadovat začátek stavby přitom nechtějí ani silničáři. „Její zahájení bylo již několikrát odloženo. Nelze tak říct nic bližšího o termínech," přiznal Robert Nedbálek z brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic.

Podobně tomu podle něj je také u dalších částí městského okruhu. „Podklady a povolení pro zahájení stavby máme také u úseků Tomkovo náměstí a Rokytova," řekl Nedbálek.

Termín dokončení těchto částí okruhu v roce 2020 tak není moc reálný. Silničáři si přitom potřebnost všech nachystaných úseků okruhu uvědomují. „Dokud nedostavíme úseky navazující na tunely v Žabovřeskách a Husovicích není ani kapacita Královopolských tunelů využita úplně," řekl Nedbálek. Celý městský okruh má být podle původních plánů hotový v roce 2035. „Dostavba do tohoto data je zatím stále reálná," podotkl Nedbálek.

Autor: Petr Jeřábek

31.8.2013 VSTUP DO DISKUSE 16
SDÍLEJ:
Cizinecká policie - ilustrační foto

Anonym nahlásil bombu ve vlaku. Policisté po oznamovateli pátrají

Koupaliště v Tišnově.
15

Koupaliště na Brněnsku se chystají na sezonu. V Tišnově vznikl dětský bazén

Radnice: Už žádné nebezpečné zkracování si cesty. Postaví schodiště na Bašty

Brno /FOTOGALERIE/ – Místo po vyšlapané pěšině sejdou ještě letos na podzim lidé z Bašt pod Petrovem do Nádražní ulice po schodech. Radnice Brna-středu a brněnská veřejná zeleň na projekt získaly téměř jeden a tři čtvrtě milionu korun. „Jde o frekventované místo, kudy si lidé zkracují cestu už mnoho let. Je to pro ně nebezpečné a svah to ničí," vysvětlil význam stavby za městskou část Filip Chvátal.

Zelené mosty na jižní Moravě chybí. Migrační trasy zvířatům blokují cesty

Jižní Morava /INFOGRAFIKA/ – Ručička na tachometru ukazuje rychlost devadesát kilometrů za hodinu. Najednou však řidič zahlédne těsně před autem srnu, která vyběhla z lesa lemujícího cestu. Za okamžik se ozve rána a zvíře pod koly umírá a ani řidič nevyvázne bez zranění. Dramatickým okamžikům přitom mohou zabránit průchody pro zvířata pod nebo nad dálnicemi a silnicemi. Těch je ale na jihomoravských cestách málo. A ekodukt, což je most propojující migrační trasy rozdělené silnicí, žádný.

Oběti holocaustu a odbojáře připomínají v ulicích Brna další kameny zmizelých

Brno /FOTOGALERIE/ – V domě číslo dvanáct v Radnické ulici kdysi žili Oskar a Marta Löfflerovi. Brněnští Židé. Jejich životy ukončili nacisté, když je v roce 1942 poslali jedním z transportů Židů z Brna do Terezína a později do polského tábora Izbica. Tam oba zemřeli. V ulici dvojici nově připomínají zlaté kameny zasazené v chodníku.

AKTUALIZOVÁNO

Opilý řidič naboural do rodinného domu. Vjel přímo do ložnice

Malešovice /FOTOGALERIE/ – Do ložnice rodinného domu se strefil mladý řidič, který v noci na neděli boural v Malešovicích na Pohořelicku. Byl opilý.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies