Lidem nějaký čas trvalo, než si na nevšední bílou fasádu s nepravidelnými okny zvykli. „Ze začátku mi to připadalo dost divné. Ale po čase se mi Letmo začalo dokonce líbit. Uvnitř často chodím hlavně do občerstvení nebo trafiky," svěřila se třeba Romana Marešová.
Další jsou sice kritičtější, ale i tak jsou rádi, že město už nehyzdí budova nevyužívaná od roku 2002, kdy kvůli požáru v tamním kasinu vyhořela. Neštěstí si tehdy vyžádalo životy dvou hasičů a krupiéra. „Připadá mi, že se tahle fasáda na místo moc nehodí. Ale je to pořád lepší než spáleniště. Páchlo to tam a okolo se rojili divní lidé," vzpomněl si třeba Karel Veselý.
Spokojení s Letmem jsou i prodejci, kteří tam působí. Pochvalují si hlavně jeho polohu na kraji historického centra. „Domem projde obrovské množství lidí. A náš obchod jich také navštěvuje dost. Pár jich jsou stálí zákazníci a jinak tam spíš chodí za rychlými nákupy. Jediné, co chybí, je parkoviště," upozornila na problém jedna-telka firmy obchodující s alkoholickými nápoji Jana Fürichová.
Podle Zdeňka Filípka ze společnosti, která Letmo opravila a provozuje, se na vyřešení problému pracuje. „Město chce naproti hotelu Grand stavět parkovací dům. Plánujeme se na této akci také podílet jako investor. Získáme potřebná místa a dům pod zemí propojíme s obchodním domem," nastínil. Dodal, že stavba je reálná mezi roky 2016 a 2017.
Jiné novinky firma připravila už na letošní rok. „Máme novou koncepci. Od každého druhu obchodu jen jeden. Jednu rybárnu, jeden obchod s pánskou módou a podobně," vysvětlil Filípek.
To je dobrý nápad podle ekonoma Tomáše Menčíka ze společnosti Cyrrus. „Pestrá nabídka je důležitá. Každý nový typ obchodu přivede další zákazníky. Dům má exkluzivní polohu v centru. Proto by měla být nabídka poněkud jiná než u velkých obchodních center. Naději mají spíš menší prodejny," podotkl analytik.
Obchodní dům v současnosti ještě stále není zaplněný. Podle Filípka to ale není problém. „Zbývající místa zaplníme do roka, některá jsou už pronajatá. Vybíráme mezi šedesáti zájemci. Brzy otevřeme třeba pánskou módu, wellness či zdravou výživu," plánuje Filípek.