Jak vyřešit problémy s přeplněnými autobusy, které jsou doposud jedinou možností, jak se dostat hromadnou dopravou na takzvaný brněnský Manhattan u Heršpické ulice? Dopravní obsluhu místa, kam v poslední době směřují především firmy stavící kancelářské budovy, mělo původně vyřešit zavedení tramvaje. Nakonec město zvolilo levnější variantu vlakové zastávky. Podobné řešení plánuje i na jiných místech Brna.

Nutnost vyřešení dopravy potvrdila studie zabývající se další výstavbou u Heršpické ulice, kterou nechalo město zpracovat. „Autobusy jsou malé a pomalé. Proto je nutné dopravu řešit jinak. Počítáme s železniční zastávkou u přilehlé tratě," potvrdil Brněnskému deníku Rovnost náměstek brněnského primátora Ladislav Macek.

Při projednávání rozvoje místa, kde mají růst brněnské mrakodrapy, navrhovala městská část Brno-střed zavedení tramvají. Potřebné stamiliony ale město v kase nemá. „Vlak může být řešení. Zvláště, pokud se zastávka v budoucnosti stane součástí severojižního diametru," reagoval na plán města starosta Brna-středu Libor Šťástka.

Vlakové zastávky v Brně.

Se zřízením nové železniční zastávky počítá společnost Kordis zařizující dopravu na jižní Moravě. Neví však kdy a za kolik vznikne. „O plánu víme. Zatím jsou ale zadané jen studie jeho proveditelnosti. Teprve až budou hotové, lze říct podrobnosti. Pravdou zůstává, že stávající autobusy na obsluhu místa nestačí," uvedl ředitel společnosti Jiří Horský.

Mnohem blíže k uskutečnění má plán na stavbu železniční zastávky ve Starém Lískovci. Vznikne při rekonstrukci tratě do Zastávky v roce 2014. „Vyroste tam terminál s možností přestupu na trolejbusy k univerzitnímu kampusu a bohunické nemocnici. Ulehčí se tak dopravě z centra města," poznamenal Horský.

Vznik zastávky vítá starosta městské části Vladan Krásný. „Ulehčí lidem cestujícím do centra města tramvají. Ale řeší také napojení dopravy ze západu od Brna. Lidem mířícím odtud do bohunické nemocnice či kampusu naopak cesta do centra odpadne," chválil plán Krásný.

Nové zastávky vlaku mohou podle ředitele Kordisu Horského řešit v budoucnosti dopravu i v jiných částech Brna. „Jde především o místa, která se rychle rozvíjejí. Uvažovalo se například o zastávce u Černovické terasy či průmyslové zóny u Šlapanic," naznačil možné plány do budoucna Horský.