VYBERTE SI REGION

Rychlejší opravy dálnice D1? Pomůže zavedení práce na směny

Brno, Praha – Projet mezi Brnem a Prahou bez uzavírek a navíc po prakticky nové, širší dálnici D1. Takovou naději měli doposud řidiči až pro období po roce 2020. Nový ministr dopravy Dan Ťok ovšem slibuje, že opravy budou kratší. Chce toho dosáhnout zavedením práce na směny na opravovaných úsecích.

6.1.2015 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. „Na zbývajících třináct úseků rekonstrukce chceme vypsat výběrová řízení, v nichž bude podmínka, že se bude stavět intenzivněji. Mým cílem je, aby se úsek neopravoval dvě stavební sezóny, ale zkrátilo se to na jednu stavební sezónu," sdělil Ťok. Mluvil o tom, že firmy by měly pracovat sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně.

Rekonstrukce by tak měla být o roky rychlejší. O kolik, však ministerstvo sdělit nechtělo. „Nebylo by to seriózní. Noční opravy mohou v některých případech omezit technologické faktory i třeba nařízení hygieny, která už teď na některých úsecích práce po desáté večer zakazuje. Také nevíme, jak dlouho budou trvat výběrová řízení," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Přiznal přitom, že ministerstvo počítá s tím, že intenzivnější práce budou také dražší.

Na problematičnost plánu upozornila mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Eurovia se už nyní na opravách podílí. „Práce ve třísměnném provozu jsou možné. Ale limituje nás několik faktorů. Je jimi například rozhodnutí hygieniků o nízké hlučnosti od desíti večer do šesti ráno. Práce v noci také vyžadují osvícení pracoviště, což odporuje požadvku na neoslňování aut. V noci není ani možné dodržet některé technologické předpisy," vypočetla Štočková.

Nápad se naopak líbí majiteli dopravce Student Agency a kritikovi dosavadních oprav Radimu Jančurovi. „V noci se opravuje v celé západní Evropě. Pokud se opravy zkrátí ze tří sezón na jednu, stojí za to i navýšení ceny o jednu či dvě desetiny. Mnohem větší škody, společenské, způsobuje, když dálnice nefunguje tak, jak má," zdůraznil Jančura.

Řidiči by rychlější opravy také uvítali. „Do Prahy a zpět jedu minimálně jednou týdně. V době, kdy v některých úsecích zůstává jen jeden pruh, je problém a tvoří se kolony. Čím dřív bude hotovo, tím líp," uvedl Pavel Kučera.

Autor: Petr Jeřábek

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Salon vín: titul šampiona získalo po roční pauze Zámecké vinařství Bzenec

Valtice, Bzenec – Prvenství v prestižní Národní soutěži vín České republiky slaví vinařství z Hodonínska. Šampionem expozice Salon vín pro příští rok se ve čtvrtek stal Ryzlink vlašský 2015 v pozdním sběru řady Collection 1508 Reservé ze Zámeckého vinařství Bzenec. Vítězné vinařství navázalo na úspěšnou sérii z předešlých let. „Jde o víno zlatavé barvy se zelenkavými odlesky, s vůní grepové pecky a mandlí ukazující na výbornou vyzrálost hroznů," přiblížil oceněné nejlepší víno ředitel bzeneckého vinařství Bořek Svoboda. 

Zraněná žena z nehody v Plotní bude v nemocnici měsíce. Opilých u nehod přibývá

Jižní Morava /VIDEO/ – Několik měsíců v nemocnici stráví mladá žena, která utrpěla zranění při středeční nehodě v Plotní ulici v Brně. Její cesta autem, ve kterém vezla i své dítě předškolního věku, skončila srážkou s autobusem a náklaďákem. „Příčinu nehody stále vyšetřujeme, padesátiletému řidiči autobusu při dechové zkoušce policisté naměřili přes dvě promile alkoholu," konstatoval policejní mluvčí Pavel Šváb.

O Seniorbus je enormní zájem. Na jízdu lidé čekají i šest týdnů

Brno /FOTOGALERIE/ – Seniorbus, který usnadňuje cestování brněnským seniorům či lidem s postižením, jezdí už půl roku. Měsíčně přepraví okolo devíti stovek lidí. „U pětaosmdesáti procent cestujících jde o seniory, zbylých patnáct tvoří lidé se zdravotním postižením," vyčíslila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies