VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší opravy dálnice D1? Pomůže zavedení práce na směny

Brno, Praha – Projet mezi Brnem a Prahou bez uzavírek a navíc po prakticky nové, širší dálnici D1. Takovou naději měli doposud řidiči až pro období po roce 2020. Nový ministr dopravy Dan Ťok ovšem slibuje, že opravy budou kratší. Chce toho dosáhnout zavedením práce na směny na opravovaných úsecích.

6.1.2015 7
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Ladislav Jerie

Řekl to v pořadu Otázky Václava Moravce. „Na zbývajících třináct úseků rekonstrukce chceme vypsat výběrová řízení, v nichž bude podmínka, že se bude stavět intenzivněji. Mým cílem je, aby se úsek neopravoval dvě stavební sezóny, ale zkrátilo se to na jednu stavební sezónu," sdělil Ťok. Mluvil o tom, že firmy by měly pracovat sedm dní v týdnu a čtyřiadvacet hodin denně.

Rekonstrukce by tak měla být o roky rychlejší. O kolik, však ministerstvo sdělit nechtělo. „Nebylo by to seriózní. Noční opravy mohou v některých případech omezit technologické faktory i třeba nařízení hygieny, která už teď na některých úsecích práce po desáté večer zakazuje. Také nevíme, jak dlouho budou trvat výběrová řízení," upozornil mluvčí ministerstva Tomáš Neřold. Přiznal přitom, že ministerstvo počítá s tím, že intenzivnější práce budou také dražší.

Na problematičnost plánu upozornila mluvčí společnosti Eurovia Iveta Štočková. Eurovia se už nyní na opravách podílí. „Práce ve třísměnném provozu jsou možné. Ale limituje nás několik faktorů. Je jimi například rozhodnutí hygieniků o nízké hlučnosti od desíti večer do šesti ráno. Práce v noci také vyžadují osvícení pracoviště, což odporuje požadvku na neoslňování aut. V noci není ani možné dodržet některé technologické předpisy," vypočetla Štočková.

Nápad se naopak líbí majiteli dopravce Student Agency a kritikovi dosavadních oprav Radimu Jančurovi. „V noci se opravuje v celé západní Evropě. Pokud se opravy zkrátí ze tří sezón na jednu, stojí za to i navýšení ceny o jednu či dvě desetiny. Mnohem větší škody, společenské, způsobuje, když dálnice nefunguje tak, jak má," zdůraznil Jančura.

Řidiči by rychlější opravy také uvítali. „Do Prahy a zpět jedu minimálně jednou týdně. V době, kdy v některých úsecích zůstává jen jeden pruh, je problém a tvoří se kolony. Čím dřív bude hotovo, tím líp," uvedl Pavel Kučera.

Autor: Petr Jeřábek

6.1.2015 VSTUP DO DISKUSE 7
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Utkání 26. kola první fotbalové ligy mezi FC Vysočina Jihlava a FC Zbrojovka Brno, 28. dubna v Jihlavě.
10

Zbrojovka prohrála s Jihlavou 3:0. Je to ohromná ostuda, řekl Habanec

Irena Janoušková.

S operací Afghánky jsme museli počkat na manžela, popisuje anestezioložka

VIDEO: Opilý řidič kamionu kličkoval po dálnici. Měl 3 promile, nemohl ani stát

Břeclav – Podivně jedoucího kamionu na dálnici D2 u Břeclavi ve směru na Brno si před pár dny všimla hlídka celníků. Kontrola potvrdila, že s řidičem není něco v pořádku. Přivolaní policisté z dálničního oddělení v Podivíně při dechové zkoušce opilému cizinci naměřili téměř tři promile alkoholu. „Čtyřicetiletý muž za volantem nebyl schopen ani sám chodit či stát, na zemi vsedě téměř usínal," popsal v pátek policejní mluvčí Pavel Šváb.

Realizační tým A mužstva Komety pokračuje, jen bez Pešouta

Brno – I po zisku mistrovského titulu hokejová Kometa poupravuje realizační tým. Na začátku týdne potvrdil setrvání v roli hlavního kouče pro příští sezonu Libor Zábranský. Jeho asistenty zůstávají Kamil Pokorný a Petr Haken, u A týmu však končí Martin Pešout a trenér brankářů Jiří Sklenář.

Sedm klíšťat za necelou hodinu. Studenti vlajkovali v Pisárkách

Brno /FOTOGALERIE/ – Mezi stromy v brněnských Pisárkách se pomalu prochází studenti. Jejich pohled směřuje do země, jako by hledali hřiby. Místo nich však pomocí metody vlajkování pátrají po klíšťatech. Přestože byly v pátek dopoledne pouze tři stupně nad nulou, posbírali odborníci z Masarykovy univerzity za necelou hodinu sedm klíšťat. Ta následně otestují v laboratoři, zda nepřenáší klíšťovou encefalitidu.

Rezidentní parkování? Starostové chtějí bránit místní před náporem řidičů

Brno /INFOGRAFIKA/ – Obavy z nedostatku parkovacích míst, vysokých poplatků i zbytečného papírování. Hlavní důvody, proč se zástupcům brněnských městských částí moc nelíbí systém rezidentního parkování. Přesto se do něj pravděpodobně zapojí. Zvláště čtvrti sousedící s centrem města se totiž bojí velkého náporu řidičů hledajících místo mimo zóny už naplánované v Brně-středu.

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies