VYBERTE SI REGION

Rychlejší tramvaj politici odmítli

Brno – Tramvaj pojede rychleji a bezpečněji. To byl jeden z hlavních cílů úpravy kolejí v brněnské Benešově ulici, které město chystá spolu s plánovanými opravami ulice. Koleje měly vést odděleně od okolní silnice po samostatném tělese.

24.8.2011 41
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Proti záměru se ale postavili představitelé městské části Brna-střed. Město tedy od plánu na rychlejší hromadnou dopravu zřejmě couvne.

„Benešova je jedním ze sedmi úseků Brněnské okružní třídy, která představuje spolu s Vídeňskou okružní třídou jedinečný urbanistický fenomén evropského měřítka. Navržené řešení je však popřením principů na nichž je Brněnský okruh založen,“ upozornil zastupitel pro územní rozvoj městské části Vojtěch Mencl.

Oddělený tramvajový pruh podle něj tvoří hradbu mezi centrem a pozemky drah, které město plánuje využít po odsunu nádraží pro výstavbu domů i třeba vznik parku. „Hrozí vznik nepřístupného mrtvého ostrova v centru města mezi zatíženým Kolištěm a tramvajemi v Benešově,“ upozornil Mencl.

Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko ovšem upozornil, že postavení oddělených kolejí je v souladu se schválenou dopravní politikou města. „Auta stojící na kolejích v Brně způsobí desítky hodin zpoždění týdně. A logičtější je dát přednost jedné tramvaji s dvěma sty lidmi, než pěti autům, v nichž sedí po jednom člověku,“ řekl Bielko.

Zároveň odmítl názor, že těleso vytvoří v ulici hradbu. „Může být maximálně dvanáct centimetrů vysoké. To nemá člověk problém přejít, krokem jej přejede i auto. Navíc samozřejmě zůstane možnost odbočení tam, kde je to potřeba. A přechody pro chodce,“ nastínil Bielko.

Také dopravní podnik preferuje oddělenou tramvaj. „Cesta je tak plynulejší a bezpečnější, navíc koleje tak netrpí, jako když po nich jezdí auta. V úvahu připadá mnoho možností. Zvýšené těleso či oddělení trávníkem. Ale kategoricky to nevyžadujeme, ráz ulice by měl být zachován,“ řekla mluvčí podniku Škrancová.

Oddělenou tramvaj by cestující uvítali. „Z Řečkovic na nádraží je nyní tramvají nejpomalejší cesta kvůli autům právě v Benešově. Zvláště ve špičce občas stojí i několik tramvají za sebou,“ řekl Matěj Charvát.

Konečné slovo o podobě ulice ovšem budou mít radní města. A ti zřejmě vyhoví Brnu-střed. „Vést oddělený pás v místě, kde stejně každých deset metrů musí být kvůli křížení snížený, je nešťastný nápad. Něco podobného původně plánovali úředníci i v Husově ulici. Souhlasíme i s tím, že není dobré oddělovat rozvojovou lokalitu od středu města,“ uvedl náměstek primátora Ladislav Macek.

Dodal, že si dokáže představit jen určité optické oddělení kolejí. „Může tam být třeba jiná dlažba,“ podotkl Macek.Šéf odboru Bielko připustil, že nakonec rozhodnou politici. „Konečnou podobu rekonstrukce schválí politici,“ pokrčil rameny Bielko.Opravy Benešovy ulice mají kromě kolejí a povrchu zahrnout i veškeré sítě. Stát budou mezi sto padesáti až dvěma sty miliony korun. „Začátek prací není reálný dříve, než za sedm let,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

24.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 41
SDÍLEJ:

OBRAZEM: Nejvíce potíží v rozjezdech mají revizoři mezi druhou a třetí ranní

Brno – Až devět set lidí dokáží zkontrolovat revizoři brněnského dopravního podniku při rozsáhlém zátahu v nočních linkách, takzvaných rozjezdech. Podobné akce dělají přibližně dva až třikrát měsíčně. Naposledy jízdenky cestujících kontrolovali v noci na neděli.

Divočina v lomu Hády. Studentka navrhla les místo odkladiště

Brno – Jako malá chodívala s rodiči na procházky přírodou. Záliba spolu s touhou měnit svět okolo sebe nakonec rozhodla při výběru oboru studia. Díky tomu se nyní sedmadvacetiletá Pavla Kratochvílová dostala k zahradní a krajinářské architektuře na Mendelově univerzitě. V závěru studia zvítězila v soutěži diplomových prací s tématy životního prostředí. Jako tu nejlepší z dvaceti přihlášených ji ocenila odborná porota minulý měsíc.

Trať mezi Brnem a Prahou? V zisku budeme do dvou měsíců, říká Jančura

Brno /ROZHOVOR/ – Pět let uplynulo od doby, kdy žluté vlaky společnosti RegioJet podnikatele Radima Jančury začaly dělat konkurenci Českým drahám na trati mezi Prahou a Ostravou. Nyní vyjedou i mezi Prahou a Brnem. „Než rozhodnutí Správy železniční dopravní cesty o našem začátku přišlo, trnuli jsme, protože politická moc Českých drah je velká. Ale právo bylo na naší straně," říká o svém vítězství nad státním dopravcem Jančura.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies