VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rychlejší tramvaj politici odmítli

Brno – Tramvaj pojede rychleji a bezpečněji. To byl jeden z hlavních cílů úpravy kolejí v brněnské Benešově ulici, které město chystá spolu s plánovanými opravami ulice. Koleje měly vést odděleně od okolní silnice po samostatném tělese.

24.8.2011 41
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Salik Sláma

Proti záměru se ale postavili představitelé městské části Brna-střed. Město tedy od plánu na rychlejší hromadnou dopravu zřejmě couvne.

„Benešova je jedním ze sedmi úseků Brněnské okružní třídy, která představuje spolu s Vídeňskou okružní třídou jedinečný urbanistický fenomén evropského měřítka. Navržené řešení je však popřením principů na nichž je Brněnský okruh založen,“ upozornil zastupitel pro územní rozvoj městské části Vojtěch Mencl.

Oddělený tramvajový pruh podle něj tvoří hradbu mezi centrem a pozemky drah, které město plánuje využít po odsunu nádraží pro výstavbu domů i třeba vznik parku. „Hrozí vznik nepřístupného mrtvého ostrova v centru města mezi zatíženým Kolištěm a tramvajemi v Benešově,“ upozornil Mencl.

Vedoucí brněnského odboru dopravy Vladimír Bielko ovšem upozornil, že postavení oddělených kolejí je v souladu se schválenou dopravní politikou města. „Auta stojící na kolejích v Brně způsobí desítky hodin zpoždění týdně. A logičtější je dát přednost jedné tramvaji s dvěma sty lidmi, než pěti autům, v nichž sedí po jednom člověku,“ řekl Bielko.

Zároveň odmítl názor, že těleso vytvoří v ulici hradbu. „Může být maximálně dvanáct centimetrů vysoké. To nemá člověk problém přejít, krokem jej přejede i auto. Navíc samozřejmě zůstane možnost odbočení tam, kde je to potřeba. A přechody pro chodce,“ nastínil Bielko.

Také dopravní podnik preferuje oddělenou tramvaj. „Cesta je tak plynulejší a bezpečnější, navíc koleje tak netrpí, jako když po nich jezdí auta. V úvahu připadá mnoho možností. Zvýšené těleso či oddělení trávníkem. Ale kategoricky to nevyžadujeme, ráz ulice by měl být zachován,“ řekla mluvčí podniku Škrancová.

Oddělenou tramvaj by cestující uvítali. „Z Řečkovic na nádraží je nyní tramvají nejpomalejší cesta kvůli autům právě v Benešově. Zvláště ve špičce občas stojí i několik tramvají za sebou,“ řekl Matěj Charvát.

Konečné slovo o podobě ulice ovšem budou mít radní města. A ti zřejmě vyhoví Brnu-střed. „Vést oddělený pás v místě, kde stejně každých deset metrů musí být kvůli křížení snížený, je nešťastný nápad. Něco podobného původně plánovali úředníci i v Husově ulici. Souhlasíme i s tím, že není dobré oddělovat rozvojovou lokalitu od středu města,“ uvedl náměstek primátora Ladislav Macek.

Dodal, že si dokáže představit jen určité optické oddělení kolejí. „Může tam být třeba jiná dlažba,“ podotkl Macek.Šéf odboru Bielko připustil, že nakonec rozhodnou politici. „Konečnou podobu rekonstrukce schválí politici,“ pokrčil rameny Bielko.Opravy Benešovy ulice mají kromě kolejí a povrchu zahrnout i veškeré sítě. Stát budou mezi sto padesáti až dvěma sty miliony korun. „Začátek prací není reálný dříve, než za sedm let,“ upozornil Bielko.

Autor: Petr Jeřábek

24.8.2011 VSTUP DO DISKUSE 41
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Michal Škoda.

Útočník Škoda se dočkal. Ze Zbrojovky odchází na hostování do Norska

Mladé hrdinky ocenili. Spolužačky Izabela Jefimova (světlé vlasy) a Sára Bukovská z brněnské základní školy v Mutěnické ulici zachránily letos v lednu z řeky Svitavy dvouleté dítě.
11

Musíme ji vytáhnout, řekly si. Oceněné školačky zachránily malou holčičku z řeky

Odcházím, vzkázala pohřešovaná žena. Doma nechala dvě děti

Kyjovsko – Po matce dvou dětí nyní pátrají policisté nejen z Hodonínska. „Naposledy byla viděna v pátek 24. března v místě svého bydliště v malé obci na Kyjovsku. Doma nechala své dvě děti, a bez jakýchkoliv náznaků nebo indicií o svém odchodu zmizela," informoval ve středu hodonínský policejní mluvčí Petr Zámečník.

Bez ozvěny. Nová laboratoř je nejtišším místem v České republice, tvrdí vědci

Brno /ZA ZAVŘENÝMI DVEŘMI/ – Jen zaklapnou třísetkilové dveře s elektromagnetickými zámky a rozlehne se ticho. Tedy alespoň od okolního ruchu. V brněnském výzkumném centru společnosti Honeywell před týdnem otevřeli takzvanou bezdozvukovou místnost, které je věnovaný další díl seriálu Deníku Rovnost Za zavřenými dveřmi.

Kolony v Jugoslávské ulici trápí řidiče. Projíždí tudy i dvacet minut

Brno /FOTOGALERIE/ – Dlouhé kolony a nervózní čekající řidiči. Redaktoři Brněnského deníku Rovnost zjišťovali, jak po týdnu vypadá situace v rozkopané brněnské Jugoslávské ulici, kde dělníci od minulého týdne opravují inženýrské sítě.

Na jižní Moravě padaly teplotní rekordy, bylo i přes 23 stupňů

Brno - V Jihomoravském kraji ve středu padly teplotní rekordy na sedmi stanicích, což je asi polovina stanic v regionu. Meteorologové naměřili 23,4 stupně v Ivanovicích na Hané na Vyškovsku, rekordy ale padly například i ve Strážnici na Hodonínsku, v Kuchařovicích na Znojemsku nebo v Pohořelicích na Brněnsku. V těchto místech byla překonána maxima stará 49 let. Uvedla to Ivana Záluská z regionálního předpovědního pracoviště Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Předvolební speciál deníku: Jak splnila vláda své sliby?

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies