VYBERTE SI REGION

Rychlíkem do Prahy? Lidé se poprvé svezli novou vlakovou soupravou InterPanter

Brno – Cestující rychlíkové linky z Brna do Prahy se svezou novou soupravou InterPanter. Vlak poprvé trasu projel ve středu ráno s odjezdem v 8:57 z hlavního vlakového nádraží. Zatím bude jezdit na trase mezi Brnem a Prahou jen jeden vlak InterPanter, do konce června má tento typ na lince nahradit všechny staré vlakové soupravy.

27.1.2016 1
SDÍLEJ:

Odjezd prvního InterPanteru na rychlíkové trase mezi Brnem a Prahou.Foto: DENÍK/Attila Racek

V novince na kolejích se svezla i Alexandra Nováková se synem. „Jedeme do Letovic. Původně jsme chtěli cestovat jiným spojem, ale jakmile jsme spatřili tuto hezkou novou soupravu, která v Letovicích taky staví, rozhodli jsme se jet s InterPanterem," řekla Nováková.

Na rychlíkové lince z Brna do Prahy bude jezdit jedna nová souprava. „Nyní máme osm souprav vlaků InterPanter, většina z nich ale obstarává jiné trasy. Do konce dubna máme dostat dalších šest vlaků. Ty pak nahradí všechny staré vlakové soupravy na rychlíkové lince do Prahy," poznamenal vrchní přednosta brněnského Depa kolejových vozidel František Kozel.

Vlaky InterPanter jsou nízkopodlažní. „Staří lidé nebo matky s kočárky nemusí při nástupu překonávat žádné schody. V soupravě jsou pak místa pro kočárky i pro jízdní kola. Lidé ve vlacích najdou také připojení na wifi či elektrické zásuvky," vysvětlil mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

Od loňského podzimu už jezdí na úseku mezi Brnem a Olomoucí přes Břeclav. „V budoucnu bude jednou denně vlak jezdit z Prahy přes Brno, Vyškov a Olomouc až do Šumperku," nastínil Šťáhlavský.

Do konce dubna mají České dráhy vlastnit čtrnáct vlakových souprav InterPanter. Všechny budou umístěny v depu v Brně. Vyrábí je ostravská společnost Škoda Vagonka.

ELIŠKA GÁFRIKOVÁ

Autor: Redakce

27.1.2016 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

Česko se stalo montovnou Evropy. Pět dopadů, které to na nás má

Na makroekonomických číslech něco nesedí. Česko vykazuje slušný růst ekonomiky, tažený hlavně průmyslovou výrobou a exportem. Navzdory tomu dál působíme v rámci Evropské unie jako chudí příbuzní s průměrným hrubým příjmem 27 tisíc korun, tedy v přepočtu 1000 eur. Od roku 2008 se nám nedaří dotahovat Německo ani Rakousko. Za slušnými makroekonomickými čísly se totiž skrývá problém na mikroúrovni. Příliš mnoho podniků v Česku plní roli pouhé montovny, zatímco lukrativní výzkum a vývoj i marketing a dodávku zákazníkovi zajišťují zahraniční mateřské koncerny.

Nejlepší architektonický počin v kraji? Hlasujte v naší anketě

Jižní Morava /ANKETA/ - Česká komora architektů v letošním roce vyhlásila první ročník České ceny za architekturu. Její cíl je zejména zhodnocení domácí architektonické produkce. Do soutěžní přehlídky se přihlásilo téměř pět stovek děl. Mezinárodní porota poté do užšího výběru nominovala třiašedesát děl, včetně devíti zástupců z jižní Moravy. „Hodnotitelé ze všech nominovaných poté vyberou pět až deset nejlepších. Kdo zvítězil, se všichni účastníci dozví v listopadu na slavnostním vyhlášení," uvedla mluvčí České komory architektů Zuzana Hošková.

Šalinkarty si od ledna lidé koupí přes internet. Roční zlevní na 3325 korun

Brno – Městskou hromadnou dopravu v Brně čekají od ledna největší změny od spuštění systému SMS jízdenek. Cestující si podle zjištění Deníku Rovnost budou kupovat šalinkarty i prostřednictvím internetového obchodu. Ubude dlouhé stání ve frontách, lidé si koupí třeba roční kupon jen kliknutím na webu. Právě roční jízdenka přitom má stát místo současných pěti tisíc jen 3325 korun.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies