„Kvůli tomu by Brno muselo celou přestavbu zaplatit samo a to je nereálné. Podle mne jde jen o snahu Strany zelených zdržet možnost čerpání peněz z dotací a tím nové nádraží definitivně pohřbít,“ myslí si opoziční zastupitel za občanské demokraty Jiří Hladík. Navíc podle výsledků studie by měla dráha jen regionální parametry, takže by neumožnila alternativní průjezdy dálkových vlaků.

Občanští demokraté nejsou s prací současné koalice ve vedení města spokojeni. „Má odpovědnost za přestavbu, přitom pro peníze z Bruselu je už za pět minut dvanáct,“ postěžoval si starosta brněnské městské části Bohunice Robert Kotzian. Čas pro podání žádosti o dotace se přitom pomalu chýlí ke konci. „Pokud nepodáme zpracované projekty nejpozději v dubu, už ty peníze nikdy neuvidíme. A v tom případě zůstane Brno navždy jen provinčním městem,“ dodal Hladík.